Home SV Forum SV a vse kolem nich Opravy a udrzba SV 1000 stoupající teplota až ke 106 stupňů
Suzuki SV.cz forum
http://www.suzukisv.cz//forum/

stoupající teplota až ke 106 stupňů
http://www.suzukisv.cz//forum/viewtopic.php?f=35&t=5009
Stránka 1 z 2

Autor:  Lukas cz [ úte 24. kvě 2016 8:48:17 ]
Předmět příspěvku:  stoupající teplota až ke 106 stupňů

čau , poslední týden pozoruju na svym sv1000 , že po zahřátí motoru se při jízdě teplota pohybuje okolo 95 stupňů ... ale to by mě zas až tak netrápilo , ale při zastavení kdekoli , kde stojím alespoň 5 minut, stoupne teplota až na 106 stupňů !!!!!! Chladič teplý je , takže termostat otevírá...

Je to normální teplota 106 stupňů při stání ? Řešit to ?

Díky

Autor:  Hasha [ úte 24. kvě 2016 9:00:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

O víkendu jsem jezdil fest a zajímalo mě, jak to bude s teplotou za teplejšího počasí...jezdím se 85-88.

Při popojíždění ve městě to vyletí k 90-95. Na světlech třeba až na 100-105, kdy spíná větrák.

Koukni jestli máš dost vody a nezaprasený chladič a jinak to neřeš. Až bude venku 30-35, tak pak na teploty koukni znovu. Tohle počasí už by mělo 100% odhalit nějakou chybu.

Autor:  Lukas cz [ úte 24. kvě 2016 9:49:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Hasha - chladící kapaliny je tam dost , po jízdě sem to hned zkontroloval .

Autor:  Ladys [ úte 24. kvě 2016 9:57:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Lukáš

Zdar

no neuvedl jsi zda ti spíná větrák
a
že je chladič teplej neznamená že termostat otvírá

se ohříva i od motoru

termestat otevře při 88
a
větrák spíná ------ 100
vypíná------105

: wheel :

Autor:  Hasha [ úte 24. kvě 2016 11:53:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Ladys píše:
větrák spíná ------ 100
vypíná------105

Máš to obráceně, takhle by se ti uvařil motor ;)

Autor:  Ladys [ úte 24. kvě 2016 11:55:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

no jooo to sem :banghead:

sem to psal bez brejlý :grin:

ale kolega by to určo pochopil

Autor:  Ladys [ úte 24. kvě 2016 13:01:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Lukas

třebas takové VFR 800 kolegy ukazovalo v Chorvatsku 136°C :shock: tak sem mu začal řikat zmrzlinář --jako že vaří zmrzku

ale VFR běžně mělo 125 tkovej parní stroj :rotfl:

Autor:  dsv [ úte 24. kvě 2016 15:00:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Litr všeobecně hřeje více než 650 a teploty se dost liší mezi plnou kapotou a polo. Rozdíl tam je asi o 8 stupňů. Kontrola přímo na dvou esveckach po cestě. Ty kapoty blbě odvádějí teplotu.

Autor:  Hasha [ úte 24. kvě 2016 17:47:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

dsv píše:
Litr všeobecně hřeje více než 650 a teploty se dost liší mezi plnou kapotou a polo. Rozdíl tam je asi o 8 stupňů. Kontrola přímo na dvou esveckach po cestě. Ty kapoty blbě odvádějí teplotu.

Zajímavé info. Tak v tom případě by Lukáš měl mít normální teplotu, když má nahatou 650 a když minulý týden nebylo žádné extrémní teplo.

@Lukáš: Chladič je teplý anebo horký? Já třeba na něm po jízdě sotva udržím ruku (<60°C). Jestli jenom teplý tak by možná termostat mohl být mohl být v čoudu.

Autor:  Kawa [ úte 24. kvě 2016 22:56:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Hasha píše:
dsv píše:
Litr všeobecně hřeje více než 650 a teploty se dost liší mezi plnou kapotou a polo. Rozdíl tam je asi o 8 stupňů. Kontrola přímo na dvou esveckach po cestě. Ty kapoty blbě odvádějí teplotu.

Zajímavé info. Tak v tom případě by Lukáš měl mít normální teplotu, když má nahatou 650 a když minulý týden nebylo žádné extrémní teplo.

@Lukáš: Chladič je teplý anebo horký? Já třeba na něm po jízdě sotva udržím ruku (<60°C). Jestli jenom teplý tak by možná termostat mohl být mohl být v čoudu.

no, dle profilu má 650, dotaz píše na litr, tak těžko říct, co má?
trochu mě zaráží jeho popis:
ale při zastavení kdekoli , kde stojím alespoň 5 minut, stoupne teplota až na 106 stupňů !!!!!

už jsem teda delší dobu na mašině neseděl, ale nedokážu si představit, že bych někde zastavil alespoň 5 minut a nechal u tho zbytečně vrnět motor.
na křižovatce těžko, u tankování musí motor vypnout - ledaže by otvíral nádrž 2. klíčkem.

no, ale co si pamatuju....při popojíždění po městě ve vedrech 30-35 stupňů mně spíná větrák u 105.
ale...popojíždění není stát + není venku 30-35
edit: doplňuju fakt mám SV 1000S - polokapota

tže zbývá už "jen" odpovědět, zda mu u těch 106 stupňů sepne větrák....podle mě docela zásadní info, než vyvíjet teorie, co je všechno v píči.
pokud u 106 nesepne, řešil bych proč nespíná větrák.

podle mě, kdyby nefungoval termostat, tak buď:
teplota vyletí moc rychle nahoru
nebo ji nezahřeje v tomto počasí
ale možná se ohledně fce termostatu pletu

Autor:  Ladys [ stř 25. kvě 2016 6:46:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

jj na to sem se ptal hned v ůvodu le zatim se nevyjádřil

Autor:  speedymratin [ čtv 26. kvě 2016 18:19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Při jízdě teplota nepřekročí 95°C, ale při courání ve městě stoupne až na 107°C. Při 103°C pustí větrák.

Autor:  Lukas cz [ pát 27. kvě 2016 9:06:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

soráč , že odpovídám až teď ...

Ladys - větrák se spíná ano a to při 103 stupních
Hasha - jojo mám litr - před litrem jsem měl 650 N a teplota nestoupla nad 95 stupnů ani při stání . Chladič je jen teplý . asi bude v čoudu termostat
Kawa - napsal jsem to trochu přehnaně , řekněme když jsem jel přes Olomouc a stál na světlech 2 minuty ( ne 5 minut ) , tak teplota stoupla z 86 na 105 stupňů .
větrák vím , že spíná
speedymratin - podobně jak píšeš , to mám s teplotou já


Kamoš ale radil ( pokud nebude špatný termostat ) nasadit mezichladič ... co myslíte , je to řešení ???

Autor:  Hasha [ pát 27. kvě 2016 9:35:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Za 2 minuty na světlech mám 105°C + větrák taky...stačí aby venku bylo 25°C (viz víkend a Hořice). Tzn. tep. čidlo na větráku + větrák máš v pořádku.

Nemáš mřížku před chladičem?

Suzuki rozhodně nenavrhla poddimenzované chlazení...to bys všude na fórech četl jak se SV přehřívá. Mezichladič je tedy zbytečný, takže se spíš zaměř na hledání možné závady - termostat, hadice, chladič. Ale nejdřív počkej, až ti víc lidí napíše jakou mají teplotu za jízdy.

Až se půjdu příště projet, tak se zkusím zaměřit na teplotu. Po očku ji sice občas sleduju, ale jenom vyhodnocuju OK-NOK a pak hned zapomenu. Nezdá se mi, že bych jezdil až s 95°C.

Autor:  speedymratin [ pát 27. kvě 2016 13:38:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Měl jsem taky 650 a byla to náhoda, když sepnul větrák. Litr víc hřeje a kdo má celokapotu, tak ti řekne že mu větrák běží každou chvilku. DSV má přímo spínač na větrák a když ví že bude stát delší dobu, pouští ho na tvrdo. Jinak při jízdě do 95 C bych to neřešil. Pokud ti teplota klesá při sepnutí větráku máš vše ok. Buď v klidu. Počítej s tím, že čím víc bude tepleji v okolí, bede motor teplejší. Letos jsem se dostal na 107 C než to větrák ukociroval a to ještě nebylo pořádně teplo. Počkej až bude 30 C. Do 110 C nic neřeším.

Autor:  Kawa [ pát 27. kvě 2016 22:19:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

asi trpím stařeckou demencí....
řeší se tady, že teplota vyleze na 105 - 106
ale už víme, že větrák spíná
když sepne větrák, tak ten snad kurva tu teplotu musí ochladit, ne?

takže se zeptám....kdy ti sepne větrák? u 105?
ochladí ti to? na kolik? pokud ochladí, teplota klesne...tak v čem je problém?
čekal jsi, že díky termostatu a větráku neuvidíš na budíku víc, jak 99 stupňů?

no, uvidíš....ale to nemusí znamenat, že je něco v prdeli.
navíc stačí použít strejdu googla, kterej ti řekně bod varu fridexu.
FRIDEX® G PLUS : voda = bod tuhnutí ve °C = bod varu: 1 : 2 = -18°C = 105°C 1 : 1,5 = -27°C = 108°C 1 : 1 = -38°C = 110°C
Poznámka: Tolerance teplot +/-2°C
http://www.velvana.cz/produkt/fridex-g-plus
samozřejmě....otázka je, co tam máš za fridex, jak namícháno....atd....pokud tam máš jen vodu....asi bych se obával.
s fridexem bych se u 105 stupňů ničeho nebál.

Autor:  Kawa [ pát 27. kvě 2016 22:25:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

speedymratin píše:
Při jízdě teplota nepřekročí 95°C, ale při courání ve městě stoupne až na 107°C. Při 103°C pustí větrák.

tomu taky moc nerozumím....u 103 ti sepne větrák, kterej je tam kvůli tomu, aby podpořil chlazení a díky jeho funkci ti jde teplota až do 107?
mám asi divnou mašinu. mně když sepne větrák, tak teplota klesá.

u aut mně to funguje taky tak.....tam teda nemám na budíkách přesnou hodnotu stupňů, ale "rafika", nebo display jde po sepnutí větráku dolů....

Autor:  speedymratin [ sob 28. kvě 2016 9:43:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Kawa píše:
speedymratin píše:
Při jízdě teplota nepřekročí 95°C, ale při courání ve městě stoupne až na 107°C. Při 103°C pustí větrák.

tomu taky moc nerozumím....u 103 ti sepne větrák, kterej je tam kvůli tomu, aby podpořil chlazení a díky jeho funkci ti jde teplota až do 107?
mám asi divnou mašinu. mně když sepne větrák, tak teplota klesá.

u aut mně to funguje taky tak.....tam teda nemám na budíkách přesnou hodnotu stupňů, ale "rafika", nebo display jde po sepnutí větráku dolů....


Kawo tím jsem chtěl naznačit, že je to normální, že teplota může stoupat až klidně na 110°C (to je hranice kterou nechci překročit z důvodu jak jsi psal o bodu varu). Záleží na okolní teplotě. Větrák sepne ve 103°C, ale než se vymění voda z chladiče do bloku, tak to nějakou chvilku trvá (při volnoběžných otáčkách ve městě z červený na červenou mám na mysli). Pak ti klidně vystoupá teplota na 107°C než začla klesat. Ještě se mi nestalo, že ve 103°C sepne větrák a teplota HNED začla klesat ze 103°C na 102°C a dále níž. Pokud máš takový výkonej větrák a chladič, tak máš asi super chlazení :thumbsup: . Neber to prosím tě jako útok. Úplně tě vidím jak si klepeš na čelo, ale musíš brát to, že jsou mezi náma kluci, kteří mají SV pár měsíců a něco je vyděsí, co třeba my bereme za naprosto normální chovaní SV. Třeba to, že ti vystoupá teplota na 106°C.

Autor:  Hasha [ ned 29. kvě 2016 8:36:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Když jsem jel v pátek pro brzdovou pumpu, tak jsem sledoval teplotu. Nevím jestli ti to v něčem pomůže, ale i zde nějaký hodnoty:

Venku bylo 20-25°C.
rychlá jízda mimo město (90+): ~83-88
pomalá jízda ve městě (20-60): ~90-100
popojíždění v zácpě nebo stání: ~100-108
Termostat spíná v 87-88.
Větrák spíná na 105, když sepne, tak je to otázka chvilky co jde teplota dolů.

Autor:  hroch [ pon 30. kvě 2016 21:25:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: stoupající teplota až ke 106 stupňů

Hasha píše:
Když jsem jel v pátek pro brzdovou pumpu, tak jsem sledoval teplotu. Nevím jestli ti to v něčem pomůže, ale i zde nějaký hodnoty:

Venku bylo 20-25°C.
rychlá jízda mimo město (90+): ~83-88
pomalá jízda ve městě (20-60): ~90-100
popojíždění v zácpě nebo stání: ~100-108
Termostat spíná v 87-88.
Větrák spíná na 105, když sepne, tak je to otázka chvilky co jde teplota dolů.

takže normální stav

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/