Právě je pát 29. bře 2024 0:35:10

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: úte 18. dub 2017 22:31:35 
Offline
nováček

Registrován: pon 17. dub 2017 20:20:26
Příspěvky: 5
Zdravim,chtěl bych opravit či vyměnit brzd. pumpu, mam jine nove řezane kotouče, panceřky a protože nemam 4 tis na jinou pumpu tak me napadlo alespon stavajici pumpu zrepasovat tak brouzdam netem ale opravnych sad je víc na vyber NISSIN MCBK 5/8, NISSIN MCCK 5/8
podle ceho poznam jaky typ mam ja ? diky za tipy...


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 16:39:31 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 04. led 2016 15:07:33
Příspěvky: 328
Bydliště: Letohrad
Než se pustíš do repase...

...SV má obecně horší brzdy, protože Suzuki na nich šetřilo. SV1000 je na tom sice lépe (30+34 čtyřpístky) než SV650 (30+30 plovoucí dvoupístky), ale stále žádná výhra.

I s pancéřovými hadicemi a novou brzdovkou mě stačilo 20 minut jezdit ostřeji po kopci a postupně brzdy změkly, až jsem páčku promáčkl k řídítku. Toto vše bohužel dáno použitými komponenty a kombinací 5/8"/16mm pumpy s 30+34mm pístky.

Tedy nejprve se zeptám, proč bys chtěl měnit nebo repasovat pumpu? Teče anebo ti vadí jak to brzdí/nebrzdí?
Jestli pumpa sákne nebo teče a jsi spokojený s brzdami, tak repas je dobrá volba...jakou sadu použít, to bohužel nevím.
Jestli ti vadí brzdný účinek, tak ti repas moc nepomůže. Ano, pro klid duše můžeš nejdřív rozebrat pumpu, vyčistit a vyzkoušet, ale i tak to nebude moc velká změna. Pak bych se ale zkusil poohlédnout po větší pumpě. Třeba radiální 11/16"/17mm Nissin (cca 2004-2009 z GSXR) by se dala sehnat za rozumné peníze anebo pak 3/4"/19mm z jiných mašin (myslím novější 2010+ GSXR by takové měly mít).

_________________
Sůza: SV1000S K3, vínová, GSXR předek, 320mm kotouče, R6 třmeny/pumpa, PC V + QS, vačky -1 do předstihu
Zůza: SV1000S Kx, červená, GSXR předek, 320mm kotouče, R1 třmeny, RCS17 pumpa, Öhlins SU303 tlumič, Ignijet 12D jednotka, M4 svody


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 20:58:39 
Offline
nováček

Registrován: pon 17. dub 2017 20:20:26
Příspěvky: 5
mas pravdu dnes mi to co píses potvrdil chlapík co se tomu venuje že repas mi moc nepomuze pumpa netece jen proste ten brzdnej ucinek je pekne na prd clovek když jede pres 200 tak je to hooodne spatny,budu muset cihat na netu na nejakou peknou zachovalou pumpu z gsxr za rozumnou cenu ... kazdopadne dík za odpo.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: pát 21. dub 2017 7:12:47 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 04. led 2016 15:07:33
Příspěvky: 328
Bydliště: Letohrad
Jo mám...protože jsem řešil stejný problém a všechno jsem si musel nastudovat sám ;) Nejdřív jsem sehnal radiální z R1/R6...což je 16mm Brembo pumpa. Dávkování i propadání páčky se zlepšilo, ale stejně měla dlouhý chod. Ta 16mm R1/R6 je super pro SV650, pro SV1000 potřebuješ pumpu s větším pístkem...17-19mm. Nakonec jsem si nechal R6 pumpu, a pořídil USD vidle s R6 třmeny (mají 27+30mm čtyřpístky)...brzdí to teď jak čert :)

Ono nemusíš hledat jenom z GSXR. Třeba Kawasaki ZX-xx často mají stejné/podobné radiální Nissin pumpy jako GSXR. Obecně koukej na všechny supersporty (R1, R6, GSXR, ZX, ZZR, CBR, Duc...), případně z bourané motorky.

Určitě ber radiální pumpu (když už upgrade, tak správným směrem) a dávej si pozor na průměr pístku, ideálně chceš pro SV1000 víc jak 5/8" = 16mm.

Bohužel cenově bude vždycky kolem 3000, protože je to žádané zboží...spousta lidí mění axiální pumpy za radiální, už jenom kvůli lepší dávkovatelnosti.

EDIT: drobnosti...

_________________
Sůza: SV1000S K3, vínová, GSXR předek, 320mm kotouče, R6 třmeny/pumpa, PC V + QS, vačky -1 do předstihu
Zůza: SV1000S Kx, červená, GSXR předek, 320mm kotouče, R1 třmeny, RCS17 pumpa, Öhlins SU303 tlumič, Ignijet 12D jednotka, M4 svody


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: sob 22. dub 2017 20:55:47 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22
Příspěvky: 2620
Bydliště: Štatl
Repas stávající axiálky, pokud neteče je jen pro klid duše, na brzdný účinek nebude mít vliv. Stejně tak výměna za jinou směs desek, pancéřky, racing brzd. kapalina - to jsou takové všeobecné mýty. Realita - nepoznáš to na chodu brzdové pumpy.
Mě děsně sralo, že prostě promáčkneš brzdovou páčku ke gripu......co to dělalo za porno na okruhu - škoda mluvit.....
Takže jsem se rozhodl dát radiálku z Gixa. (to už jsem měl pancéřky, racing brzdovku....). Koupil jsem jetou za pár peněz. K výměně na stávající brzdové hadice potřebuješ adapter (axial x radial pumpa má jinak vyústění na hadice). Vše jsem namontoval, jal jsem se odvzdušňovat - a ejhle....ona ta použitá pumpa co? No přisávala vzduch.....tže nasranej, času v prdeli.....tak jsem ji nechal repasovat.....výsledek? No přisávala vzduch stále....tak jsem se nasral, jebl ju do kouta a koupil prostě novou. Sice dražší, ale no problem.
Přeci jen - když nenastartuješ, není to takovej průser, jako když nezabrzdíš díky vzduchu v okruhu brzdové kapaliny.

Jelikož to pak lépe brzdilo, ale s porovnáním s Gixem to stále nebylo ono, šel jsem dál:
viewtopic.php?f=23&t=4476&start=0 tam si pohledej moje příspěvky.
Výměna pumpy pomohla na fci brzd nejvíc.

btw - možná se mně někde v garáži už pár let válí ta jetá radiálka - ale nejsem si jist.....na rovinu - někde přisává vzduch. pokud chceš vyloženě šetřit na brzdách, napiš mně, mrkl bych se po ní......ale nebude to hned, garáž mám nyní trochu z ruky.....

edit:
nová pumpa cca 5 litrů -- možnost uplatnění slevy 20% pro SV....tže cca 4 litry.....
http://partsdepot.cz/originalni-dily/mo ... 2005/8850/
pokud je jetá za 3 litry - no podle mě netřeba řešit, zda zrovna na brzdové pumpě je třeba litr šetřit....nová je prostě nová. ale třeba jen já mám blbou zkušenost s koupí jeté.....to zjistíš sám, až koupíš, no.... :wave:

_________________
Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7, Aprilia RSV 1000R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: ned 23. dub 2017 8:33:18 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 04. led 2016 15:07:33
Příspěvky: 328
Bydliště: Letohrad
Jak píše Kawa...koupit jetou pumpu může být trochu risk, asi jako s jakýmkoliv jetým dílem, co nemůžeš vyzkoušet předem.

Upřímně, nevěděl jsem, že nová pumpa nás vyjde na 4000. To není vůbec špatné.

Ještě dodám možná důležitou informaci...kdybys projížděl bazary a hledal jetou pumpu, tak průměr pístku = číslo vyražené/odlité na tělesu pumpy. 5/8, 16, 11/16, 3/4, 19....to jsou všechno průměry pístku v palcích nebo mm.

_________________
Sůza: SV1000S K3, vínová, GSXR předek, 320mm kotouče, R6 třmeny/pumpa, PC V + QS, vačky -1 do předstihu
Zůza: SV1000S Kx, červená, GSXR předek, 320mm kotouče, R1 třmeny, RCS17 pumpa, Öhlins SU303 tlumič, Ignijet 12D jednotka, M4 svody


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: stř 26. dub 2017 13:06:51 
Offline
nováček
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. dub 2017 10:03:00
Příspěvky: 9
A jen pro zajímavost. Kdyz ma svcko horsi brzdy, nebylo by od veci vymenit treba za pancerky a taky dat radialni pumpu?
Treba z jine masiny?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: stř 26. dub 2017 16:19:39 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56
Příspěvky: 1987
Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
Zkus dřív číst než psát. ;) Dyť se to tu řeší...... :wave:

_________________
Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: stř 26. dub 2017 17:27:26 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 04. led 2016 15:07:33
Příspěvky: 328
Bydliště: Letohrad
Radiální pumpa se tu řeší...SV1000 má horší brzdy právě proto, že použili pumpu s malým pístkem a třmeny s velkými pístky. Respektive ta kombinace není úplně nejvhodnější.

Pancéřové hadice pomůžou, to ano...ale třeba ne tolik, kolik bys očekával.

_________________
Sůza: SV1000S K3, vínová, GSXR předek, 320mm kotouče, R6 třmeny/pumpa, PC V + QS, vačky -1 do předstihu
Zůza: SV1000S Kx, červená, GSXR předek, 320mm kotouče, R1 třmeny, RCS17 pumpa, Öhlins SU303 tlumič, Ignijet 12D jednotka, M4 svody


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Brzdová pumpa
Nový příspěvekNapsal: čtv 27. dub 2017 7:57:03 
Offline
nováček
Uživatelský avatar

Registrován: úte 25. dub 2017 10:03:00
Příspěvky: 9
Jejej
ANO omlouvam se. Jsem DEBIL :-D Nevadi :-D
Pokrocilo to vubec nekam?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz