Právě je stř 23. črc 2025 16:33:29

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1005 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 51  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: pát 03. dub 2009 0:16:04 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Jinak tu hodím i svůj poznatek z dneška... ještě před startem jsem narychlo přezul zadek.. byla tam 180/55 Diablo Supercorsa, teď tam je 190/55 Dragon Supercorsa. O směsi se bavit nebudu, jsou skoro to samý... ale;

1) rozměr - byl jsem v šoku, tohle jsem fakt nečekal. O cenťák větší šířka i výška udělaly z jízdy úplně jiný kafe. Čeho sem si všiml hned, byla menší "mrštnost" stroje... prostě byl takový "víc ukotvený" ve stopě a do nějakých hodně rychlých manévrů musím machnu trochu víc nutit. Ale ze stejné "nevýhody" plyne i zásadní výhoda, a to stabilita v zatáčkách. Kurva ta jistota byla dvakrát větší, motorka si prostě sedla přesně do takového úhlu, kam jsem ji položil a nehla se. Jak po kolejích! Teoreticky jsem to samozřejmě očekával, ale předpokládaný rozdíl jsem evidentně podcenil. Velká spokojenost. Samozřejmě širší rozměr mě nutí víc klopit, ale při tom pocitu stability je to ještě větší fun než dřív. Vo to kurva jde, ne?

2) Jinak jsme si udělali malý testík, hodili jsme křídou čáru přes obě gumy napříč, abychom věděli přesnou míru dosaženého náklonu... na zadku křída zmizela úplně, guma šla totál do hrany, na předku cca 2 mm. Určitě to jde ještě víc, ale už by to bylo na úkor velikosti styčné plochy (vzadu) a to je v provozu na piču riskovat. Kažopádně doporučuju tenhle testík každýmu, ať víte, na čem jste a co si můžete ještě dovolit. Jinak mohl jsem za to tahat, jak jsem chtěl, Supercorsy se prostě poperou s jakýmkoliv sériovým výkonem (asi ne nadarmo se s nima závodí). Zahřátý hned, pak fakt blato, boží, nejlepší, všechno ostatní proklít zničit zatratit.

3) ti, co kupují jetý okruhovky, se často setkávají s tím, že je guma na některých místech více či méně přepálená (z důvodu vysokého zahřátí gumy a rychlého zchlazení). Známá duha nebo modré fleky. Guma je na těhle místech zatvrdlá a její vlastnosti už nejsou to pravý. Podle toho je gumu taky dobrý posoudit, než ju koupím. Taky jsem se setkal s názorem, že to přepálení jde naskrz až k plátnu. Dragon přepálenej právě byl... je jetej v Brně, takže hlavně na pravý straně. Měl jsem z toho malinko obavy, ale po pár jízdách fleky zmizly.. prostě se ta vrstva ojela nebo co a nezbylo tam ani ň a guma je zas černá jak bota. Takže pokud to není nějaký hardcore s tím přepálením, asi bych se toho nebál, guma se dá ještě dobře "zajet".

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: pát 03. dub 2009 12:12:51 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 13:44:01
Příspěvky: 1138
neith: 1) to sami jsem poznal na esvu kdyz jsem na predek dal 120/70 a zadek 170/60 presne jak to popisujes

_________________
pincek'70 - simak'89 - jawa 125'05 - suzuki sv650s'03 - suzuki sv1000s'06 - yamaha yzf-r6'10 - ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: pát 03. dub 2009 14:13:37 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. čer 2008 9:53:44
Příspěvky: 465
Bydliště: Hradec Králové
Krejzy píše:
Já musím moc pochálit Pirelli M/C (W 69) Supercorsa PRO, mám tam komplet sadu a spokojenost absolutní. Oceňuju rychlé zahřátí směsi :good:


:good: :grin: :good:

to jsou ty pravé Baťovo gumáky :amen:

_________________
Simson S51 Enduro ´86; MZ ETZ 150 ´89; Suzuki GS 500 ´96; Yamaha XJ 600 S ´99; Suzuki SV 650 S ´03 + SV 1000 S ´03 + Jawa 555

http://krejzy-pikador.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: pát 03. dub 2009 15:33:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tak neska sem slušne odzskoušel na buchlákách vepředu Metzeller Rennsport SC1 a boží !!! měl sem strach že sou hrany přepálený, pač ju mám z okruhu, ale sou vpoho, včera sem ty zežmolkovaný kraje odral pilníkem a neska se jezdilo jak zamlada, a ani sem nečekal že 120/70 vemu na SVu tak ke krajum :thumbsup:
A taktéž chválím Novou Dunlop Qualifier II co mám vzadu, ani náznak nervozity a to sme to s ewansem zrovna nešetřili :)
A taky mazec jakej je rozdíl v těch gumách, D208 sem tam dal nejvic tak 0,5 - 1 cm od hrany, qualifier šel na hranu vklidku... (teda na levou, tam to já klopím radši :grin: )

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: ned 05. dub 2009 21:10:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
s těma přepálenýma gumamam to není až tak žhavý...

Nepodají už takoej výkon, ale většině lidí to baz větších problémů postačí i na okruhu...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: ned 05. dub 2009 23:13:48 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
No právě že dost lidí tvrdilo, že už je to úplně v pejči... jako z vlastních zkušeností a tak. Ale asi záleží na míře. Když to není moc, tak se dá guma evidentně asi ještě dát do pucu zajetím.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: úte 07. dub 2009 20:50:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
no, jezdil jsem jednu přepálenou Racetec K2 na předku a nezaregistroval jsem problém, přepálení (modrá) nebylo po pár kilometrech vidět a neuklouzla mi nikdy...
Mat mi myslím říkal že taky tu modrou barvu ojel bez problémů...

Otázkou ale je, zdali se guma zkazí prudkým schlazením jen na povrchu nebo v celém objemu...

Když budu vycházet z chování oceli tak hloubka toho přepálení (u oceli prokalení) je úměrná snížení teploty za čas...

Čím větší diference teploty a čím kratší čas, tím více a hlouběji propálení (prokalení) prostoupí... a samozdřejmě záleží na struktuře a složení pryže (oceli)

Ale třeba se pletu, jen mi to připadá logický...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: úte 07. dub 2009 22:00:02 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. zář 2008 14:43:14
Příspěvky: 370
Bydliště: Nová Paka, Vrchovina
Já bych si dovolil nesouhlasit s chladnutím gumy jako u chladnutí ocele... Ocel se nechá zakalit díky % uhlíku a jiných legujících prvků, kdežto guma je kaučuk u kterého by se spíše dalo z hlediska tvrdosti uvažovat zda se blíží k thermoplastu (po zahřátí ztvrdne a drží svůj tvar) ale myslim že je to stejně hodně špatný vysvětlení...podle mě buď ta pneu ty vlastnosti má a když se přepálí tak tzn. že se na povrchu vytvoří přepálená krupice která když se sjede ta je vše ok...ale je to jen nazor...chtělo by to slyšet někoho školenýho...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: úte 07. dub 2009 22:01:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
No já ju nazul tu metzellerku Rennsport RS1 taky s přepálenýma bokama, byly namodralý, ale po té co sem pilníkem odrbal ty největší žmolky tak to zmizlo, pak sem ju mylíš slušně zajel na buchlákách a po přepálení nebylo ani stopy, a guma teda držela pěkně... takže asi fakt záleží na míře přepálení, a na tam, zda je to jen povrchově, nebo do hloubky...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: úte 07. dub 2009 22:13:51 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. zář 2008 14:43:14
Příspěvky: 370
Bydliště: Nová Paka, Vrchovina
Ještě zdělím pár info ohledně Qualifierů, v sobotu jsme se byli projet (asi treti moje jizda) po cca 20 km jsme si dali pauzu(cekali jsme na kamose) Qualifiera byla ze vsech gum nejvice ohrata, jen co si vzpominam tak byla Michelin pilot power, pireli mt 75, pirelli sport demon, atd...qualifiera byla jak lepidlo dal jsem na ni ruku a cejtil jak lepi a jak je mekoucka akorat mam strach co vydrzi...jezdim prd asi 2-3cm od kraje a ve vzorku byla videt jak se guma tavi... proste tam neni ostra hrana ale natavena hrana... ale jak rikam mam strach co vydrzi...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: úte 07. dub 2009 22:45:43 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Mara - hovno vydrží, je to supersport směs... (a Dunlop)
Mara 2. - to přirovnání ke kalení oceli je jen ilustrační, je jasný, že procesy jsou založený na něčem úplně jiným, ale efekt je v podstatě stejnej.

Myslím, že je to jasný. Prostě záleží na míře a když je to fest, guma se znehodnotí víc do hloubky a ojet se to už nedá. Jinak vyloženě přepálit gumu jde podle mě jen na okruhu při nějaké šílené teplotě asfaltu... 50 stupňů a tak. To je samozřejmě v létě běžný.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: úte 07. dub 2009 23:20:43 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Mara píše:
Ještě zdělím pár info ohledně Qualifierů, v sobotu jsme se byli projet (asi treti moje jizda) po cca 20 km jsme si dali pauzu(cekali jsme na kamose) Qualifiera byla ze vsech gum nejvice ohrata, jen co si vzpominam tak byla Michelin pilot power, pireli mt 75, pirelli sport demon, atd...qualifiera byla jak lepidlo dal jsem na ni ruku a cejtil jak lepi a jak je mekoucka akorat mam strach co vydrzi...jezdim prd asi 2-3cm od kraje a ve vzorku byla videt jak se guma tavi... proste tam neni ostra hrana ale natavena hrana... ale jak rikam mam strach co vydrzi...

A máš Qualifiery, nebo Qualifiery II ?

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: stř 08. dub 2009 8:31:22 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. zář 2008 14:43:14
Příspěvky: 370
Bydliště: Nová Paka, Vrchovina
Qualifier (jednosměsový)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: stř 08. dub 2009 9:17:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Mara píše:
Qualifier (jednosměsový)

No tak ty asi pujdu celkem rychle pryč ...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: stř 08. dub 2009 10:47:29 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 15. zář 2008 14:43:14
Příspěvky: 370
Bydliště: Nová Paka, Vrchovina
Uvidime, byl bych vdecnej aspon za 7000km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: stř 08. dub 2009 12:07:14 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 18. bře 2009 9:41:04
Příspěvky: 19
Bydliště: Bratislava
Ahoj, chcem dat na motorku gumy Pirelli Scorpion Sync s tym, ze na predok pojde 120/70tka. Nejazdim ziadnu palbu a domov to mam kus po polnej ceste (ked je mokro tak ma nehorazne smyka). Mate niekdo skusenost s tymito pneu na SVcku? Alebo nejaky navrh na ine gumy podobneho zamerania? Dik


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: stř 08. dub 2009 14:55:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Mara píše:
Uvidime, byl bych vdecnej aspon za 7000km

Tak s tím moc nepočítej, tolik sem nedal ani s D208, která je tvrdší...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: stř 08. dub 2009 19:26:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Mara píše:
Já bych si dovolil nesouhlasit s chladnutím gumy jako u chladnutí ocele... Ocel se nechá zakalit díky % uhlíku a jiných legujících prvků, kdežto guma je kaučuk u kterého by se spíše dalo z hlediska tvrdosti uvažovat zda se blíží k thermoplastu (po zahřátí ztvrdne a drží svůj tvar) ale myslim že je to stejně hodně špatný vysvětlení...podle mě buď ta pneu ty vlastnosti má a když se přepálí tak tzn. že se na povrchu vytvoří přepálená krupice která když se sjede ta je vše ok...ale je to jen nazor...chtělo by to slyšet někoho školenýho...

o strukturních změnách oceli mi toho nemusíš moc povídat...

Nechápu tvůj argument s thermoplastem...
chování plastu které popisuješ mi tedy výrazně připomíná fenolformaldehydový polykondenzát který všichni známe pod názvem BAKELIT z nějž se vyráběly např. kliky dveří.

A ta tvoje přepálená krupice vyjadřuje co? Pokud už nemá vlastnosti původní pryže, muselo u ní dojít ke strukturní nebo chemické změně, která by strukturu nejspíš ovlivnila...

Stejné chování můžeš pozorovat právě u středně legovaných ocelí, např 12 060 a podobné ekvivalenty...

nepletu se???

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: stř 08. dub 2009 19:33:28 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. lis 2007 22:16:38
Příspěvky: 1460
Bydliště: Těšany
hele bezte s tou uchylnou debatou do haje se neda ani cist :beg:

_________________
Cz 175-Suzuki GSF Bandit 400-Sv 650 02N Gsxr 1000 K5


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Pneumatiky
Nový příspěvekNapsal: stř 08. dub 2009 19:34:44 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
ewans píše:
hele bezte s tou uchylnou debatou do haje se neda ani cist :beg:

když tomu nerozumíš tak to nečti :P

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 1005 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 51  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz