|
Právě je stř 23. črc 2025 16:33:29
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
Nejt
|
Napsal: pát 03. dub 2009 0:16:04 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Jinak tu hodím i svůj poznatek z dneška... ještě před startem jsem narychlo přezul zadek.. byla tam 180/55 Diablo Supercorsa, teď tam je 190/55 Dragon Supercorsa. O směsi se bavit nebudu, jsou skoro to samý... ale;
1) rozměr - byl jsem v šoku, tohle jsem fakt nečekal. O cenťák větší šířka i výška udělaly z jízdy úplně jiný kafe. Čeho sem si všiml hned, byla menší "mrštnost" stroje... prostě byl takový "víc ukotvený" ve stopě a do nějakých hodně rychlých manévrů musím machnu trochu víc nutit. Ale ze stejné "nevýhody" plyne i zásadní výhoda, a to stabilita v zatáčkách. Kurva ta jistota byla dvakrát větší, motorka si prostě sedla přesně do takového úhlu, kam jsem ji položil a nehla se. Jak po kolejích! Teoreticky jsem to samozřejmě očekával, ale předpokládaný rozdíl jsem evidentně podcenil. Velká spokojenost. Samozřejmě širší rozměr mě nutí víc klopit, ale při tom pocitu stability je to ještě větší fun než dřív. Vo to kurva jde, ne?
2) Jinak jsme si udělali malý testík, hodili jsme křídou čáru přes obě gumy napříč, abychom věděli přesnou míru dosaženého náklonu... na zadku křída zmizela úplně, guma šla totál do hrany, na předku cca 2 mm. Určitě to jde ještě víc, ale už by to bylo na úkor velikosti styčné plochy (vzadu) a to je v provozu na piču riskovat. Kažopádně doporučuju tenhle testík každýmu, ať víte, na čem jste a co si můžete ještě dovolit. Jinak mohl jsem za to tahat, jak jsem chtěl, Supercorsy se prostě poperou s jakýmkoliv sériovým výkonem (asi ne nadarmo se s nima závodí). Zahřátý hned, pak fakt blato, boží, nejlepší, všechno ostatní proklít zničit zatratit.
3) ti, co kupují jetý okruhovky, se často setkávají s tím, že je guma na některých místech více či méně přepálená (z důvodu vysokého zahřátí gumy a rychlého zchlazení). Známá duha nebo modré fleky. Guma je na těhle místech zatvrdlá a její vlastnosti už nejsou to pravý. Podle toho je gumu taky dobrý posoudit, než ju koupím. Taky jsem se setkal s názorem, že to přepálení jde naskrz až k plátnu. Dragon přepálenej právě byl... je jetej v Brně, takže hlavně na pravý straně. Měl jsem z toho malinko obavy, ale po pár jízdách fleky zmizly.. prostě se ta vrstva ojela nebo co a nezbylo tam ani ň a guma je zas černá jak bota. Takže pokud to není nějaký hardcore s tím přepálením, asi bych se toho nebál, guma se dá ještě dobře "zajet".
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
sting
|
Napsal: pát 03. dub 2009 12:12:51 |
|
 |
Administrátor |
 |
Registrován: sob 03. lis 2007 13:44:01 Příspěvky: 1138
|
neith: 1) to sami jsem poznal na esvu kdyz jsem na predek dal 120/70 a zadek 170/60 presne jak to popisujes
_________________ pincek'70 - simak'89 - jawa 125'05 - suzuki sv650s'03 - suzuki sv1000s'06 - yamaha yzf-r6'10 - ...
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: pát 03. dub 2009 15:33:16 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Tak neska sem slušne odzskoušel na buchlákách vepředu Metzeller Rennsport SC1 a boží !!! měl sem strach že sou hrany přepálený, pač ju mám z okruhu, ale sou vpoho, včera sem ty zežmolkovaný kraje odral pilníkem a neska se jezdilo jak zamlada, a ani sem nečekal že 120/70 vemu na SVu tak ke krajum A taktéž chválím Novou Dunlop Qualifier II co mám vzadu, ani náznak nervozity a to sme to s ewansem zrovna nešetřili A taky mazec jakej je rozdíl v těch gumách, D208 sem tam dal nejvic tak 0,5 - 1 cm od hrany, qualifier šel na hranu vklidku... (teda na levou, tam to já klopím radši  )
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: ned 05. dub 2009 21:10:43 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
s těma přepálenýma gumamam to není až tak žhavý...
Nepodají už takoej výkon, ale většině lidí to baz větších problémů postačí i na okruhu...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: ned 05. dub 2009 23:13:48 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
No právě že dost lidí tvrdilo, že už je to úplně v pejči... jako z vlastních zkušeností a tak. Ale asi záleží na míře. Když to není moc, tak se dá guma evidentně asi ještě dát do pucu zajetím.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: úte 07. dub 2009 20:50:33 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
no, jezdil jsem jednu přepálenou Racetec K2 na předku a nezaregistroval jsem problém, přepálení (modrá) nebylo po pár kilometrech vidět a neuklouzla mi nikdy... Mat mi myslím říkal že taky tu modrou barvu ojel bez problémů...
Otázkou ale je, zdali se guma zkazí prudkým schlazením jen na povrchu nebo v celém objemu...
Když budu vycházet z chování oceli tak hloubka toho přepálení (u oceli prokalení) je úměrná snížení teploty za čas...
Čím větší diference teploty a čím kratší čas, tím více a hlouběji propálení (prokalení) prostoupí... a samozdřejmě záleží na struktuře a složení pryže (oceli)
Ale třeba se pletu, jen mi to připadá logický...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: úte 07. dub 2009 22:01:24 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
No já ju nazul tu metzellerku Rennsport RS1 taky s přepálenýma bokama, byly namodralý, ale po té co sem pilníkem odrbal ty největší žmolky tak to zmizlo, pak sem ju mylíš slušně zajel na buchlákách a po přepálení nebylo ani stopy, a guma teda držela pěkně... takže asi fakt záleží na míře přepálení, a na tam, zda je to jen povrchově, nebo do hloubky...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: úte 07. dub 2009 22:45:43 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Mara - hovno vydrží, je to supersport směs... (a Dunlop) Mara 2. - to přirovnání ke kalení oceli je jen ilustrační, je jasný, že procesy jsou založený na něčem úplně jiným, ale efekt je v podstatě stejnej.
Myslím, že je to jasný. Prostě záleží na míře a když je to fest, guma se znehodnotí víc do hloubky a ojet se to už nedá. Jinak vyloženě přepálit gumu jde podle mě jen na okruhu při nějaké šílené teplotě asfaltu... 50 stupňů a tak. To je samozřejmě v létě běžný.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: úte 07. dub 2009 23:20:43 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Mara píše: Ještě zdělím pár info ohledně Qualifierů, v sobotu jsme se byli projet (asi treti moje jizda) po cca 20 km jsme si dali pauzu(cekali jsme na kamose) Qualifiera byla ze vsech gum nejvice ohrata, jen co si vzpominam tak byla Michelin pilot power, pireli mt 75, pirelli sport demon, atd...qualifiera byla jak lepidlo dal jsem na ni ruku a cejtil jak lepi a jak je mekoucka akorat mam strach co vydrzi...jezdim prd asi 2-3cm od kraje a ve vzorku byla videt jak se guma tavi... proste tam neni ostra hrana ale natavena hrana... ale jak rikam mam strach co vydrzi... A máš Qualifiery, nebo Qualifiery II ?
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: stř 08. dub 2009 9:17:31 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Mara píše: Qualifier (jednosměsový) No tak ty asi pujdu celkem rychle pryč ...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
term
|
Napsal: stř 08. dub 2009 12:07:14 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: stř 18. bře 2009 9:41:04 Příspěvky: 19 Bydliště: Bratislava
|
Ahoj, chcem dat na motorku gumy Pirelli Scorpion Sync s tym, ze na predok pojde 120/70tka. Nejazdim ziadnu palbu a domov to mam kus po polnej ceste (ked je mokro tak ma nehorazne smyka). Mate niekdo skusenost s tymito pneu na SVcku? Alebo nejaky navrh na ine gumy podobneho zamerania? Dik
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: stř 08. dub 2009 14:55:33 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Mara píše: Uvidime, byl bych vdecnej aspon za 7000km Tak s tím moc nepočítej, tolik sem nedal ani s D208, která je tvrdší...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: stř 08. dub 2009 19:26:55 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
Mara píše: Já bych si dovolil nesouhlasit s chladnutím gumy jako u chladnutí ocele... Ocel se nechá zakalit díky % uhlíku a jiných legujících prvků, kdežto guma je kaučuk u kterého by se spíše dalo z hlediska tvrdosti uvažovat zda se blíží k thermoplastu (po zahřátí ztvrdne a drží svůj tvar) ale myslim že je to stejně hodně špatný vysvětlení...podle mě buď ta pneu ty vlastnosti má a když se přepálí tak tzn. že se na povrchu vytvoří přepálená krupice která když se sjede ta je vše ok...ale je to jen nazor...chtělo by to slyšet někoho školenýho... o strukturních změnách oceli mi toho nemusíš moc povídat... Nechápu tvůj argument s thermoplastem... chování plastu které popisuješ mi tedy výrazně připomíná fenolformaldehydový polykondenzát který všichni známe pod názvem BAKELIT z nějž se vyráběly např. kliky dveří. A ta tvoje přepálená krupice vyjadřuje co? Pokud už nemá vlastnosti původní pryže, muselo u ní dojít ke strukturní nebo chemické změně, která by strukturu nejspíš ovlivnila... Stejné chování můžeš pozorovat právě u středně legovaných ocelí, např 12 060 a podobné ekvivalenty... nepletu se???
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: stř 08. dub 2009 19:34:44 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
ewans píše: hele bezte s tou uchylnou debatou do haje se neda ani cist  když tomu nerozumíš tak to nečti 
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|