Autor: |
NecMaster [ pát 23. led 2009 22:56:00 ] |
Předmět příspěvku: |
Jízda na SV |
Ahoj, protože mám najeto teprve 2500km a moc to ještě neovládám, chtěl jsem se zeptat na pár věcí, které jsem se nikde nedočetl, abych motorku zbytečně nedrtil. Když mi někdo odpoví budu rád.
1. Při zmáčknutí červeného tl. "start" začne bzučet čerpadlo a vypne se, mám počkat až se vypne a pak startovat, nebo mám startovat hned ? 2. Na kolik stupňů mám nechat zahřát motor než vyjedu ? 3. Do kolika otáček se dá bezpečně točit motor ? 4. Můžu například z "5" převod. stupňě podřadit na "3" a prudce pustit spojku, abych rychleji zabrzdil motorem ? Díky. 5. v jakejch otackach je nejlepsi rozume radit (kdyz se jede tak nejak "normalne" zadna pila)
|
Autor: |
jirin.sv [ pát 23. led 2009 23:29:40 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
1) u studeného motoru počkám vždy až čerpadlo vypne, u teplého motoru to není zas tak potřeba (ale většinou taky počkám) 2) zahřívám na ±45 °C, pak jedu do ±65 °C max do 6000 otáček 3) do omezovače ? (já osobně jdu opravdu zřídkakdy přes 10000) 4) přeřazování o více než jeden kvalt dolů najednou není myslím moc pro převodovku to pravé (záleží na počátečních otáčkách). Při delším ježdění poznáš co se převodovce líbí a co ne – chce to trochu citu  5) při normální jízdě přeřazuzuji mezi 6000 – 7500 (při 7250 mám nastavenou shift light Engearu)
Jinak je to určitě zajímavý dotaz, určitě připište i ostatní vaše názory / zkušenosti
|
Autor: |
Nejt [ pát 23. led 2009 23:32:36 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Dobrý dotazy .. ale proč ne, lepší, než to dělat blbě.
Jinak pochopil jsem, že TY máš na SV najeto 2500 km, ale samotná motorka už víc a je v podstatě zajetá.
1) nastartovat se dá hned, ale jen to nech dobzučet, je to prostě doba, kdy se celý "systém" optimalizuje na start (blbě řečeno). Když ale budeš muset nutně rychle odjet, protože tě budou honit policajti za krádež v obchodě, klidně otoč klíčem a napal to, motorka ti pod zadkem nebouchne ..
2) na to se názory různí, ale já osobně preferuju nahodit motor, nechat spadnout sytič z toho prvního okamžitého výběhu (cca dohromady 5-10 sekund) a pomalu klidně vyjet. Ale velice pomalu a plynule, žádný prudký zacházení s plynem a žádný vytáčení. Až se dostaneš nad 60, můžeš trochu "přitvrdit", ale plnej později, nezapomeň, že na displeji máš jenom teplotu vody, ne oleje. Takže tak prostě až bude voda na svou provozní teplotu (kolem těch 90), tak prostě ještě pár minut klid. Závodní motorky se třeba ohřívají třeba půl hodiny... ale tam se dosahuje trochu jiných teplot. Já to mám pro orientaci tak, že až ohřeju gumy, je to pro mě zároveň chvíle pro fulll gas.
3) Bezpečně až po červený, ale jen vytočit, nedržet tam ty otáčky. Ale je to relativní, když tomu dáváš furt kotel, životnost pochopitelně zkracuješ. Navíc u SV to většinou postrádá smysl, já točil při pile tak do 9-10 tis, spíš i míň.
4) můžeš všechno, ale 650 nemá antihopping a motorka tě pěkně nakope... zablokuje se ti zadní kolo a v náklonu to s největší pravděpodobností pošleš smykem do lesů a polí. Tohle se musí u dvouválu s citem! Jestli chceš najít tu hranici, klidně to někde zkoušej na rovince až do zablokování kola, ale jen při přímé jízdě!! Tolik zkušeností nemáš, abys driftoval v náklonu.
5) když chceš jet vyloženě na spotřebu, klidně už při 4,5 tis., když normál, tak těch 6-7, když pilu, tak prostě vejš, SV mě s IXILem nejlíp táhlo do 8-9.
|
Autor: |
Nejt [ pát 23. led 2009 23:34:14 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
No, Jiřin byl sice dřív, ale když už jsem s tím mrdal, taky to odešlu.. navíc myslím, že se docela shodujem, ale odlišnej pohled to je, takže se asi nebudu opakovat...
|
Autor: |
Shorty [ pát 23. led 2009 23:35:24 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
jirin.sv píše: 1) u studeného motoru počkám vždy až čerpadlo vypne, u teplého motoru to není zas tak potřeba (ale většinou taky počkám) 2) zahřívám na ±45 °C, pak jedu do ±65 °C max do 6000 otáček 3) do omezovače  ? (já osobně jdu opravdu zřídkakdy přes 10000) 4) přeřazování o více než jeden kvalt dolů najednou není myslím moc pro převodovku to pravé (záleží na počátečních otáčkách). Při delším ježdění poznáš co se převodovce líbí a co ne – chce to trochu citu  5) při normální jízdě přeřazuzuji mezi 6000 – 7500 (při 7250 mám nastavenou shift light Engearu) Jinak je to určitě zajímavý dotaz, určitě připište i ostatní vaše názory / zkušenosti  Myslím že Jirin to tu popsal dobře, akorát u druhýho bodu - nastartuju, nasadím helmu, rukavice a vyjíždím a držím to tak do těch 5000 otáček na cca 4km, nemám teploměr u starýho modelu. U bodu 4, podřadit o jeden kvalt, pustit spojku a pak podřadit o další, když je potřeba - takhle dva za sebou to nevím nevím teda....
|
Autor: |
jirin.sv [ pát 23. led 2009 23:37:13 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Neith> Jasně – co jezdec to názor. Strašně záleží na co chce jezdec využívat – jinak se k motorce chováš na okruhu a třeba při dlouhých cestách
|
Autor: |
Nejt [ pát 23. led 2009 23:40:03 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Jiřin - ale tak docela se shodnem... i v číslech jsme se prakticky trefili stejně. Jenom ty třeba vydíš podřazení o dva kvalty dolů špatně primárně z hlediska převodovky, já z hlediska držkopádu. A tak...
|
Autor: |
jirin.sv [ pát 23. led 2009 23:48:33 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Jasně, hledisko nakopnutí mě nenapadlo, ale každopádně u dvouválu je neopomenutelné  Pokud to nečekáš, tak tě to nakope i jen při přeřazení o jeden kvalt dolů.
|
Autor: |
mateSAS [ sob 24. led 2009 0:24:04 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
myslim ze dal neni potreba komentare ...
jen k tomu podrazeni .... ta motorka je na sice lehka, ale dejme tomu pri plnem obsazeni + bagaz atd ... pri podrazeni o vic kvaltu a rychlem pusteni spojky bys TEORETICKY mohl ten motor aj mechanicky pretocit ....
ale jak tu klici psali - spis se ti jen zablokuje zadni kolo ... kdyz si to uvedomis a zmacknes spojku, tak to ustojis ... kdyz ne, tak pocitam ze jdes k zemi 
nicmene - presne na tomhle principu se drifti na SMku .... bez meziplynu tam nakopes pred zatackou o dva kvalty dolu a pak spojkou kontrolujes protaceni zadniho kola ...
|
Autor: |
Kawa [ sob 24. led 2009 11:59:12 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
souhlas s tím,co bylo napsáno...mašinu taky nezahřívám,praktikuju to téměř podobně,jak píše Neith. já celkem bez problému podřadit o 2 qalty dolů můžu....litr má antihop. vzpomněl jsem si na můj zážitek,když jsem byl pomoct Shortymu vybrat jeho motku - jel jsem na své,sedl na 650...moc,moc jsem se divil,když jsem kopl na 650 2 dolů a pěkně se mně klouzala prdel....bylo to v lehkém náklonu,tak jsem měl takovej ten divnej pocit mezi půlkama....ale jako zážitek dobrej...  a k vytáčení motoru...točím to dle sytu jízdy...osobně moc na otáčkoměr nečučím,sleduju vše ostatní.časem se s motkou sžijež,budeš tak nějak cítit,co chce... předpokládám,že na každé motce je omezovač - on se ti ozve,když jí dáš moc....sem tam to není na škodu jí pěkně vyprášit až do omezovače.....ale to si dám tak na okruhu,na výjezdu na cílovku....
|
Autor: |
Jimbo [ sob 24. led 2009 14:06:48 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Jo jo, tak už asi není co psát, jen se přidám jako další zástupce starýho modelu, co sme bez teploměru. Dřív sem to dělal nevědomky tak že sem motky nakopl a v domění dobré vůle vůči motorce sem ju nechal pěkně kvedlat na sitič a oblíkal se u toho, sitič postupně stahoval a když už to drželo bez sitiču tak se jel. Po té co jsem se díky tomuhle fóru dozvěděl že dělám pičovinu tak se celej nachystám, nakopnu, nechám tak 10 - 15s abych aspoň lehce stáhl sitič a jedu... Podle oka to jistou dobu netočím víc jak na 5 tis. (co já vím 5km) a pak pozvolna můžů zvyšovat.
No a co se k podřazování týče, je to děfka, bacha nani, tak jak to popsal kawa, ze začátku sem stím měl taky problém, ale to asi každej Ale teďka když už to mám nějak tak v ruce tak si troufnu poslat to o 2 kvalty dolů, ale né hnedka po sobě, a né z vysokých otáček... Ale dá se to, ale chce to regulovat to spojkou, tak jak píšeš šupnout to o 2 dolů a pustit spojku tak ti to nakope rypák... když už tak jak píšu né z plnejch otáček, podřadíš, plynule pustíš spojku a hned jak se srovnají otáčky tak znova, jde to udělat v rychlým sledu ale musíš to už mít v ruce ...
|
Autor: |
popi [ sob 24. led 2009 15:37:02 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
no, co psal neith, s tím souhlasím...
Ale řadit o 2 kvalty dolů a to max v nízkých otáčkách??? kurva!!! vždyť přícházíte o to nejlepší co SV nabízí...
Když už nemá moc velkej výkon, tak se dá vyřádit v zatáčkách právě nehoráznou blokací kola... A i pro to u mě litr moc obdivu nesklidil, protože má antihoping..
Nejradši jsem na SV měl to, když jsem před utaženou zatáčkou z plný čtverky kopl dvojku do vysokejch otáček a v kombinaci s přední brzdou se prodriftuješ až do náklonu, hned plnej skoro na záda a znova s podřezením na bzdy....
To je to, proč miluju V2!!!
|
Autor: |
Nejt [ sob 24. led 2009 16:03:02 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Popis - no jo, ale ten dotaz tu vznesl začátečník..
|
Autor: |
Jimbo [ sob 24. led 2009 17:53:46 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Neith píše: Popis - no jo, ale ten dotaz tu vznesl začátečník.. Přesně, popi jezdí trochu něco jinýho než on (ostatní )
|
Autor: |
Shorty [ sob 24. led 2009 18:12:13 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
popiSV píše: no, co psal neith, s tím souhlasím...
Ale řadit o 2 kvalty dolů a to max v nízkých otáčkách??? kurva!!! vždyť přícházíte o to nejlepší co SV nabízí...
Když už nemá moc velkej výkon, tak se dá vyřádit v zatáčkách právě nehoráznou blokací kola... A i pro to u mě litr moc obdivu nesklidil, protože má antihoping..
Nejradši jsem na SV měl to, když jsem před utaženou zatáčkou z plný čtverky kopl dvojku do vysokejch otáček a v kombinaci s přední brzdou se prodriftuješ až do náklonu, hned plnej skoro na záda a znova s podřezením na bzdy....
To je to, proč miluju V2!!! Sere mě, že popák už prodal peklostroj a že ho už neuvidím, jak s tím takhle zázračí. Rád bych se za ním někde projel. Ale on zas něco určitě pořídí, páč to nevydrží a pak nám to všecko ukáže
|
Autor: |
Jimbo [ sob 24. led 2009 18:20:37 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Shorty píše: Sere mě, že popák už prodal peklostroj a že ho už neuvidím, jak s tím takhle zázračí. Rád bych se za ním někde projel. Ale on zas něco určitě pořídí, páč to nevydrží a pak nám to všecko ukáže  Nechcu tě podceňovat, ale mu by asi málokdo stačil
|
Autor: |
popi [ sob 24. led 2009 19:03:27 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
kdyby jste se občas ukázali v Nikolčicích nebo Dukovanech.... mohli jsem si zajezdit...
bohužel nevím co za stroj si chci koupit... nejsem si zrovna jistej jestli V4 moje očekávání naprosto uspokojí...
|
Autor: |
Shorty [ sob 24. led 2009 19:16:45 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
Jimbo píše: Nechcu tě podceňovat, ale mu by asi málokdo stačil  nemyslel jsem to tak, že bych mu stačil bo ho ještě předjížděl v zatáčce driftem zvnějšku  Ale vidět, co vůbec SV dokáže s dobrým řidičem a přiučit se něčemu
|
Autor: |
popi [ sob 24. led 2009 19:20:42 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
shorty_ no, nejsem si jist, jestli zrovna ty potřebuješ učit.... neith si docela pochavloval, jak jezdíš...
|
Autor: |
Shorty [ sob 24. led 2009 19:29:00 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Jízda na SV |
popiSV píše: shorty_ no, nejsem si jist, jestli zrovna ty potřebuješ učit.... neith si docela pochavloval, jak jezdíš... pořád je co se učit, driftem zatáčky ještě neprojíždím Každopádně je potřeba pořád trénovat a jezdit s lidma, kteří jezdí svižně a ne s vyhlídkovéma jezdcama, kteří jezděj u nás, to je to pak zbytečně propálenej benzín. Těším se strašně na okruh, kde to bude zas nová zkušenost. Každopádně, když se budu držet Neitha a jeho pyčoletu, tak udělám jen krok správným směrem.
|
Stránka 1 z 2 |
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|