Právě je sob 26. črc 2025 0:16:41

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: cvakání v motoru - špatný napínák
Nový příspěvekNapsal: ned 05. črc 2009 17:33:30 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 27. lis 2008 13:13:49
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 10
Co myslíte, dá se koupit jenom napínák rozvodového řetězu? Ten pak vyměním jednoduše, povolím dva šroubky a vyměním kus za kus, bez sundání ventilového víka a čehokoliv, ne? Kolik tak napínák stojí?

Jde o to: koupili jsme SV 650, r.v. 1999. Na předním válci šlo slyšet evidentní cvakání, spíš jako chrčení, typický zvuk řetězu, který jde přes ozubené kolo. A fakt že jo - sundali jsme vent. víka. Zadní válec - řetěz jak šutr, ani se nehnul. Přední válec - řetěz plandal jak sviňa. Šel zvednout na ozubeném kole a úplně sundat ze zubů. Napínák jsme měli venku...ale dělal to kámoš, , říkal něco, že je nějaký divný, nicméně ho dal ho zpátky. Pak už jsme se nějak nebavili, co s tím napínákem, jestli je K.O. nebo jak....jen říkal, že ho asi někdo zapomněl natáhnout po tom, co se v tom hrabal.
Před nandáním vent. víka byl řetěz jak na zadním válci - pevný jak šutr. Po nastartování cvakání nebylo slyšet.

Teď ale se ten zvuk ozývá zase (po ca 1000 km). Má cenu koupit a vyměnit napínák? Nebo se dá napínák ještě rozebrat a kouknout, jestli "nevypadlo pérko" nebo něco...jak to vypadá vevnitř v napínáku? Jinak asi ještě jednou kouknu pod víko na rozvody, jestli je řetěz zase vyplandaný....
Díky...!!!

P.S. Vůle na ventilech nebyly žádné (vše v toleranci).


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 10. črc 2009 21:58:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
napínák se může občas zaseknout...
zjednodučeně je to jen tlačnej čep kterej má na sobě zoubky, zezadu je tlačenej pružinou a západka zajišťuje napínák pouze v jednom směru... tak aby e nemohl samovolně vrátit zpátky...

Osobně bych ho rozdělal, vyčistil, podíval se jak vypadá ozubení... pokud je smetený, není co řešit..
Pokud je dobrý, vyzkoušel bych funkčnost a vrátil ho zpátky...
Ale pokud jsi to už udělal a problém se vrátil, neriskoval bych akoupil rovnou novej... buď fingl, nebo z havárky...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz