|
Právě je úte 17. čer 2025 19:47:04
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Autor |
Zpráva |
pylot
|
Napsal: pát 28. srp 2009 10:59:20 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 15. dub 2008 21:52:51 Příspěvky: 255 Bydliště: Trutnovsko
|
Tak mi uz delsi dobu vrta hlavou jak se serizuje podvozek. Uz si jakz takz dokazu predstavit co je predpeti utlum a odskok a jeste bych potreboval rict neco o kompresi. Taky by me zajimalo co je spatne kdyz je treba motorka v naklonu nervozni nebo kdyz se naopak nechce do naklonu vubec skladat. Nebo treba co je blbe kdyz se skubou gumy? Napiste sem nejaky svoje poznatky a zkusenosti. Dik.
_________________ fichtl -> mustang -> MZ RT 125 01' -> SV 650 S 99' -> Aprilia RSV 1000 Mille 01'
|
|
Nahoru |
|
 |
kufor
|
Napsal: pát 28. srp 2009 11:25:55 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22 Příspěvky: 480
|
trhanie gumy a nervozita v naklone ma zaujima tiez nejte, popi? 
_________________ ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: sob 29. srp 2009 0:20:33 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
se mě nechce teď  ... ale po víkendu sem hodím svoje poznatky
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Shorty
|
Napsal: sob 29. srp 2009 10:01:06 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46 Příspěvky: 1804 Bydliště: Štěchov
|
Škubání gum může způsobit spousta věcí, Nejt sem napíše co ví a myslím že to bude vyčerpávající... Každopádně SV650 a vůbec babka je co se týče nastavení podvozku naprosto v prdeli 
_________________ Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: sob 29. srp 2009 15:18:56 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
tak na toto nemám dost času, abych tu vše popsal...
ale základ je v tom seřídit pérování na správné hodnoty.... to znamená statické propružení bez jezdce a s jezdcem
na silnici (sport/touring) bez jezdce zadek 5-15mm a předek 10-20mm s jezdcem zadek i předek 30-35mm
to je naprostý základ beu kterého ti není platný vůbec nic...
samozdřejmostí je správná funkce tlumičů a jakost náplní...
pokud je pérování nastaveno dobře, je potřeba seřídit tlumení...
Velmi jednoduchá pomůcka je stlačovat motorku těsně za víčkem nádrže kde je cca těžiště většiny sportovních motorek. Sleduje se zdali při kompresi(stlačení tlumičů) jdou předek/zadek stejně rychle a to stejný při odskoku(roztažení tlumičů)
U moderních jednotek se toto doladí utažením nebo povolením příslužných škrtících ventilů... poté je podvozek velmi zběžně nastaven správně... a pro normální podminky silnic je zcela dostačující...
Pro okruh je nastavení zase jiné, ale základ stejný... jemné doladění tlumení se pak dělá podle stylu jezdce a normální plevy jako jsem já nebo Nejt je postačující naladit podvozek podle opotřebení pneumatik protože ty lecos prozradí...
U SV je lecos pasé protože nemá plně seřiditelnou tlumící jednotku, ale pokud se smíříš s tlumením zadku tak k tomu pomocí různých viskozit oleje dokážeš přibližně doladit předek...
Ale vše je to jen tak od oka, ale to poznáš většinou až na okruhu...
co budeš ladit dál musíš poznat sám... jezdtli se motorka nedotáčí, přetáčí, jaký má úhel řízení, jestli uskakuje zadní kolo při akcelerace nabo se naopak moc ponoří.... no je toho mraky co zkoumat a to se o tlaku v kolech ani nebudu zmiňovat....
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
kufor
|
Napsal: pon 31. srp 2009 15:12:54 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22 Příspěvky: 480
|
dik popi  naladim to na standard a budem asi laborovat nic ine asi nevymyslim ...
_________________ ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 31. srp 2009 15:40:13 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Jenom si to trhání nepleťe se žmolkováním... to je přesně opačnej efekt a někdy to mají lidi tendenci hl. u zadní gumy zaměnit. K trhání dochází především kvůli příliš nešetrnému zacházení s plynem na výjezdech, kdy si guma vytváří falešnou hranu a maso se doslova vytrhává ze střední části okraje gumy. Další příčinou je vysoký tlak v gumě, případně příliš tvrdý odskok útlumu. Předpětí pružin jako takový by na trhání gumy moc vliv mít nemělo. U trhání se vyloženě mění profil gumy a ta výrazně ztrácí adhezi především ve středím náklonu, kde právě dostává nejvíc zabrat na výjezdech. Žmolkování nevadí ničemu, pokud je to moc, tak stačí jen malinko přihustit, případně si můžete dovolit jemně přitvrdit odskok. Ale popravdě jsem ještě neslyšel nic o tom, že by se někomu na silnici trhaly nebo žmolkovaly gumy. Nějaké náznaky žmolkování se na zadku občas objeví při hodně agresivní jízdě a ve velkých vedrech, trhání je zas častější na studenějším povrchu, to ale nikdo palici nejezdí.
Každopádně je jasný, že můžete ladit co chcete, ale jestli máte vyběhaný jednotky, špatnej olej apod., nepomůže nic. Takže nejdřív zkontrolovat a případně udělat repas tohoto, potom ladit. Ale jak píše Popis a Kraťas, SV má prostě limity hrozně nízko, pro střelce je ta motorka prostě nedostačující.
Kufor - pokud cítíš nervozitu v náklonu na silnici, hledal bych chybu nejdřív v typu použité pneumatiky (případně stavu) a natlakování. Pokud mluvíš o okruhu, tak tam už toho může být zas o dost víc.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
kufor
|
Napsal: pon 31. srp 2009 15:45:35 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22 Příspěvky: 480
|
ja sa bavim o okruhu, na beznych cestach sa nic z toho nedeje, bo to clovek nepali jak magor  jo, mne sa netrha, iba zmolkuje, to je v poriadku len ma zaujimali priznaky tohto deja, dik za vysvetlenie neklud v naklone si scasti sposobim sam neopatrnym vysadanim a neplynulou jazdou scasti mam pocit, ze mi to robi zadna pruzina, proste s nou nak neviem najst spolocnu rec  jak som spomenul, hodim to do factory settings a potom budem postupne pritvrdzovat ja to spravne nastavenie najdem! ...dufam, ze to nebude za cenu padu 
_________________ ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 31. srp 2009 15:50:54 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
hoď factory setup a v podstatě všechno přitvrzuj, jen tlak v gumách zmenši  ... ale hlavně si všechno zapisuj! Když si to teď rozesereš, aby ses mohl případně vrátit k původnímu nastavení... stejně tak si zapisuj tlak v gumách, teplotu (pokud je nějak extrémní - zima nebo vedro) apod. A vůbec, je to fakt na mnoho stran a mega se dozvíš i zde: http://www.eagleracing.cz/... ale nejlepší stejně budeš mít, když si to nejdřív necháš očekovat nějakým zkušeňákem, nejdřív jestli je podvozek vůbec v kondici, pak jeho setup. Btw. co vlastně jezdíš gumy?
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
kufor
|
Napsal: pon 31. srp 2009 16:28:27 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22 Příspěvky: 480
|
heh, minule som sa pobavil nad tlakomermi moj tlakomer hlasi o 1kpa viac jak na pumpe, kamosov pre zmenu o 1kpa menej jak na pumpe 3 tlakomery, 3 hodnoty ...a teraz, co je spravne?  jo, hodim to na default, zapisem a budem postupne menit tlak gum davam cca. 200kpa na zadok, 210kpa na predok to sa mi osvedcilo ako rozumna hodnota este to premeram po dojazde, jak sa to zvysilo gumy jazdim BT-016 (a som s nimi moc spokojny, ani raz ma neprekvapili; robia to, co chcem) orly prestudujem, idem nato 
_________________ ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
|
|
Nahoru |
|
 |
pylot
|
Napsal: pon 31. srp 2009 21:10:31 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 15. dub 2008 21:52:51 Příspěvky: 255 Bydliště: Trutnovsko
|
Tak sem chvilku brousil na ty strance co tady vyplivnul nejt a nasel sem tam vazne moc pekny cteni o podvozku... Je tam presne to co sem chtel.  Dik.
_________________ fichtl -> mustang -> MZ RT 125 01' -> SV 650 S 99' -> Aprilia RSV 1000 Mille 01'
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|