Autor: |
tony_ul [ pon 08. úno 2010 20:46:14 ] |
Předmět příspěvku: |
červené koleno |
chci se zeptat. je mozne ze mam moc bohatou smes? je mozno ji nejak seridit? kdyz necham masinu na stojanu treba 10-15min bezet(treba tedka behem zimy), tak mi to koleno peken zcervena. mam tam ladaky+kn+vyndanej snorchl. diky
|
Autor: |
jirin.sv [ pon 08. úno 2010 21:05:16 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
Moc bohatá směs dělá krapet něco jiného. Tohle dělá chudá směs. Jinak 10 minut nechávat běžet mašinu proč ? Při jízdě to nedělá?
|
Autor: |
tony_ul [ pon 08. úno 2010 21:40:31 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
aha, tže chuda. no a co s tim?? cim to tedy muze byt? tim kn? nebo vyfukama? no pri jizde nevim, to je vetsinou pres den a to jsem nepostrehl. no proc deset minut? kdyz uz to teda v zime nastartuju, tak to necham alespon poradne ohrat a tak jsem to zjistil, pac v garazi mam male svetlo, tak to bylo videt.
|
Autor: |
popi [ pon 08. úno 2010 22:02:32 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
no tak první věc je to, že pokud to není nutný, tak chod na volnoběh motoru rozhodně neprospívá... druhá věc že svody se ti nemají jak dobře chladit, když motorka stojí a třetí, jak moc se zahřejou... hoď sem fotku...
|
Autor: |
jirin.sv [ pon 08. úno 2010 22:24:46 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
Je to tak jak píše Popi, ohříváním na stojanu motorce moc dobře neuděláš – někde tu byl výstřižek z ČMN čemu všemu to neprospívá. Když už, tak ji nechat trochu ohřát a pak opatrně projet (tak 5–10 km).
No jinak k té chudé směsi můžou to klidně výfuky i filtr dělat. Je dobré nakouknout na svíčky jakou mají barvu – to je takový základní identifikátor (bílé svíce – chudá směs, černé svíce – bohatá směs, cihlové svíce – OK ). Lepší, ale hlavně přesnější je lambda, že? Zjednodušeně se dá říct, že ve spalované směsi je více zastoupen vzduch nežli by měl být – směs tak hoří vyšší teplotou a svody / výfuky se více zahřívají. Naopak třeba když vjedeš do hor, tak vlivem nadmořské výšky vzduch řídne a směs se stává bohatější – motorka pak třeba hůř reaguje na plyn a má nižší výkon, stejně tak třeba jízda se zaneseným filtrem.
|
Autor: |
Kasym [ úte 09. úno 2010 10:41:18 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
hele taky mám červený koleno..posledně jak jsem šukal na koberci tak jsem si ho spálil. a teď k věci...směsí to může bejt i nemusí.každopádně nechávat stát motorku takhle dlouho na volnoběh je píčovina..to ti udělá i s dobrou směsí..jestli se toho chceš vyvarovat tak prostě nastartuj a prohřej to volnější jízdou.navíc mám tušení ,že SV nemá dvoupláštový svody což tomu viditelnýmu zbarvení ještě napomáhá.
|
Autor: |
tony_ul [ úte 09. úno 2010 11:43:30 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
a jak to mam projet, kdyz cesta od garaze je namrzla a zasnezena . a proste jsem ji chtel slyset, ale nechtel jsem ji nechat jen chvilinku. nemuzu se proste uz dockat no.
|
Autor: |
Jimbo [ úte 09. úno 2010 19:28:22 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
No já teda taky nemám možnost teďka jezdit, ale když už start v zimě, tak na stojanu pod kyvkou a zahřívat to přes kvalty, aby se ti rovnoměrně prhřál celej motor, i s převodovkou. Směs se dozvíš nejlíp z lambdy....
|
Autor: |
tony_ul [ úte 09. úno 2010 21:03:04 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
Jimbo>jasan, tak jsem to myslel a tak jsem to i udelal-na stojanu.
|
Autor: |
jirin.sv [ úte 09. úno 2010 21:33:24 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
Jinak s tím červeným kolenem se mi vybavilo tohle video: http://www.youtube.com/watch?v=83Zf-GEIEFA. Za tohle bych asi sekal ruce, co je na tom ale nejhorší je skutečnost, že to nějak Skopčáci poslepují a prodají třeba do ČR ...
|
Autor: |
poly [ úte 09. úno 2010 21:50:36 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
nevim cemu vsemu to neprospiv,a ale rek bych ze si tim vybijis baterku
|
Autor: |
popi [ úte 09. úno 2010 22:48:43 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
Jimbo píše: No já teda taky nemám možnost teďka jezdit, ale když už start v zimě, tak na stojanu pod kyvkou a zahřívat to přes kvalty, aby se ti rovnoměrně prhřál celej motor, i s převodovkou. Směs se dozvíš nejlíp z lambdy.... přesně... když už, tak přes kvalty v polovině spektra otáček... ale ne na volnoběh..
|
Autor: |
mateSAS [ úte 09. úno 2010 22:51:14 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
a bo gumoanim ... u toho taky vystridas kazdej kvalt 
***
spis se ptejme - PROC startovat kdyz s motorkou nechci jezdit????
copak mladou taky svliknes, nadrazdis, prastis sulinem pres frndu a jdes spat bez jakykoliv jiny akce?
|
Autor: |
popi [ úte 09. úno 2010 22:53:03 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
mates... semtam se taky zadaří....
jinak motorku staruju taky... kvůli obnově olejového filmu na vačkách a ve skříňi...
|
Autor: |
mateSAS [ úte 09. úno 2010 22:56:50 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
popi píše: jinak motorku staruju taky... kvůli obnově olejového filmu na vačkách a ve skříňi...
cece ... popaku ... ze zrovna Ty, takovej guru ... nerikam ze placam vsude samou pravdu, zadnej ucenej ... sak vime 
videl jsi nekdy rozhozenej motor, kterej trebas rok stal? ... rozhodne nevypada jako suchej ... .)
|
Autor: |
popi [ úte 09. úno 2010 23:19:26 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
mateSAS píše: popi píše: jinak motorku staruju taky... kvůli obnově olejového filmu na vačkách a ve skříňi... cece ... popaku ... ze zrovna Ty, takovej guru ... nerikam ze placam vsude samou pravdu, zadnej ucenej ... sak vime  videl jsi nekdy rozhozenej motor, kterej trebas rok stal? ... rozhodne nevypada jako suchej ... .) žádnej motor mi tak dlouh nestál, takže neviděl... Jde hlavně o to, pokud olej nevyměníš před zimou, respektive před odstávkou...
Vždy se ti do motoru dostane vlhkost a ta se drží vvětšinou v olejové náplni, nebo na stěnách skříně... Pokud olej nevyměníš, tak právě ta vlhkost ti může vytvářet povrchovou korozi...
Proto by se olej měl měnit vždy před odstavením motoru a ne až na jaře...
Takže buď olej nevyměnit a občas ho protočit, nebo náplň vyměnit, a motor nestartovat...
|
Autor: |
mateSAS [ úte 09. úno 2010 23:27:50 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
nemenim, nestartuju a motor mi nikda nezreznul ...
spis si myslim ze tim jak motor zahrejes a on pak chladne, tak tu vlhkost do sebe naopak nasava ... ne ?!
jinak - me taky nikda tak dlouho nestal ..... (o cem je rec?)
|
Autor: |
Nejt [ stř 10. úno 2010 1:49:35 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
Taky si myslím... startem tu vlhkost jenom nasaješ. Ale to jsou maličkosti, každopádně měnit olej rozhodně na jaře, větší nároky na olej se kladou při jízdě a ne při konzervaci motoru. Kdo na to samozřejmě má, pak ideálka je asi měnit jak před odstávkou, tak před uvedením do provozu, ale podle mě je to absolutně zbytečný.
|
Autor: |
Kasym [ stř 10. úno 2010 8:43:49 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: červené koleno |
popi píše: mateSAS píše: popi píše: jinak motorku staruju taky... kvůli obnově olejového filmu na vačkách a ve skříňi... cece ... popaku ... ze zrovna Ty, takovej guru ... nerikam ze placam vsude samou pravdu, zadnej ucenej ... sak vime  videl jsi nekdy rozhozenej motor, kterej trebas rok stal? ... rozhodne nevypada jako suchej ... .) žádnej motor mi tak dlouh nestál, takže neviděl... Jde hlavně o to, pokud olej nevyměníš před zimou, respektive před odstávkou... Vždy se ti do motoru dostane vlhkost a ta se drží vvětšinou v olejové náplni, nebo na stěnách skříně... Pokud olej nevyměníš, tak právě ta vlhkost ti může vytvářet povrchovou korozi... Proto by se olej měl měnit vždy před odstavením motoru a ne až na jaře... Takže buď olej nevyměnit a občas ho protočit, nebo náplň vyměnit, a motor nestartovat... tohle máš sice pravdu,ale to platí při odstávce na delší dobu...třeba rok...ale když ti motorka stojí 3-4 měsíce přes zimu tak je to uplně o ničem..v moto salonu ty motorky stojí kolikrát podstatně déle a že by se tim někdo zabejval jsem nikdy neviděl Jinak já teda motor už několikrát rozebíral i po delší odstávce jak dva roky a nikdy nebyl suchej...ten olej tam drží hodně dobře.a orezlí vačky nebo klika nebo vložky válců jsem nikdá neviděl.
|
Stránka 1 z 2 |
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|