Autor: |
NecMaster [ pon 18. říj 2010 22:24:22 ] |
Předmět příspěvku: |
Momentový klíč |
Prosím o radu s výběrem momentového klíče. Chtěl bych samozřejmě co nejlevnější , ale aby to nebyl zas úplnej krám. Navíc nevim jaký má mít parametry, v tomhle se opravdu nevyznám.
|
Autor: |
Shorty [ pon 18. říj 2010 23:15:45 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
Taky jsem nějakou dobu zpět vybíral momenťák a vybral jsem Tona OMK 100-SP, odkaz např. zde: http://www.prumyslovydum.cz/TONA/TONA-O ... g2417.html Dá se sehnat už kolem 2 000,- Má malé odchylky při měření a rozsah je na motorku taky ideální. Jediný co s tím neuděláš je zadní osa u kola, která mívá kolem +-130Nm, ale to už dobéčí člověk sám. Jinak moje zkušenosti s ním, použil jsem ho už několikrát a naprostá spokojenost
|
Autor: |
popi [ úte 19. říj 2010 12:47:57 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
tak shodou náhod teď taky vybírám momenťák a to především kvůli Husarovi a nevím teda jak u SV, ale pro husara je většina šroubů, a to hlavně na motoru kde dotahuješ malé šrouby do hliníkových, magnesiových slitin a hrozí že při častém utahování ho pak strhneš do 25Nm...
co se týče domečků pro vačky kde to využiješ při nastavování nejvíc a dále šroubů na víku hlavy a motoru, tam jsou všude M6 maximálně M8 a jen ojediněle M10, tak využíváš momenty do 25Nm. spousta šroubů se má dát na lepidlo, což zmenší tření v závitu, takže používáš momenty kolem 5-10Nm a to jsou podle mě ty nejrizikovější u kterých se i zkušenýmu stane, že je po pár utažení může utrhnout... proto jsem si vybral jemný momentový klíč 2-24Nm.
Nesmíš taky zapomínat na to, že momenťák v krajních polohách nefunguje zase tak přesně a po nastavení minima 10Nm se ti klidně může stát že bude mít odchylku 5% z celkovýho rozsahu, což je dalších 5Nm a dotahovat šroub na lepidlo s 10Nm nebo 15Nm už je dost podstatnej rozdíl...
vždy je ideální vybírat klíče s menším rozsahem, koupit třeba 3 a to tak, aby se ti jejich rozsahy dostatečně překrývaly...
Já bo taky šetřím kupuju jeden jemnej 2-24Nm a jeden na hrubší šrouby a kola u auta 19-110Nm...
|
Autor: |
Shorty [ úte 19. říj 2010 14:01:08 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
da se rict ze s popakem souhlasim. Ale kdyz chces momentak pro ostre enduro, krosku apod. tak je potreba pocitat s castym hrabanim do motoru a tim padem poridit momentak s malym rozsahem a co nejnizsimi hodnotami, jak poridil popak. U silnicnich motorek a na takovy to normalni pouzivani to neni treba. Co se tyce te odchylky u spodni hranice momentaku, tak se musim podivat, ale urcite to neni 5Nm, alespon ne u tech drazsich.
|
Autor: |
Jimbo [ úte 19. říj 2010 16:44:53 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
Já sem na krosce do motoru zatím nelezl, tam to bude jak říká popák a asi budu muset pořídit nějakej hafo jemnej, ale na složení podvozku se hodnoty pohybovaly v rozmezí 15 - 45 Nm... takze vetsi momenty se taky uplatni, a to i do hliniku a jeho slitin.
|
Autor: |
Shorty [ úte 19. říj 2010 20:04:33 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
Tak jsem se díval ohledně té odchylky a u Tony je nejnižší testovaná 25Nm, kdy je odchylka 2,5% a pak tam je 60Nm a 100Nm, s tím, že každý moment byl přeměřen a zapsán v protokolu 4x. Při 60Nm to bylo něco přes 1% a u 100Nm dokonce asi 0,1%. Takže podle toho by se dalo usuzovat, že v 10Nm by to mohlo být cca 5%, když hodně, tzn. cca 0,5Nm a to je asi zanedbatelný. Jasněže ty momenťáky s malým rosahem budou o něco přesnější, ale i kvalitní s větším rozsahem nejsou mrdky
|
Autor: |
NecMaster [ úte 19. říj 2010 20:52:26 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
Já bych s tím do motoru asi nelez, myslel jsem, že bych to použil například na dotahování třmenů, předního kola, nebo například při sundavání šavlí (těch víček, brejlí a podobně).
|
Autor: |
Shorty [ úte 19. říj 2010 21:22:58 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
Tak na tohle je ideální ta Tona
|
Autor: |
popi [ stř 20. říj 2010 16:52:25 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
NecMaster píše: Já bych s tím do motoru asi nelez, myslel jsem, že bych to použil například na dotahování třmenů, předního kola, nebo například při sundavání šavlí (těch víček, brejlí a podobně). na takový použití je víc než dostačující ta co psal Shorty
|
Autor: |
popi [ stř 20. říj 2010 16:54:24 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
Shorty_ještě by mě zajímalo jestli je uváděná odchylka z nastavené hodnoty nebo z celkového rozsahu.
|
Autor: |
Shorty [ čtv 21. říj 2010 0:23:02 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
Hodnota odchylky je uváděna z nastavené hodnoty 25, 60, 100Nm. Tož jestli jsem dobře pochopil tvůj dotaz.
|
Autor: |
popi [ čtv 21. říj 2010 1:27:46 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
jo... ok,, v tom případě je odchylka opravdu zanedbatelná...
|
Autor: |
kufor [ stř 10. lis 2010 11:26:35 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
nerozpadnu, akurat sa casom uplne rozsteluju a potom tie momenty lietaju horedole  ...a to neni moc ziadany efekt
|
Autor: |
popi [ stř 10. lis 2010 18:12:32 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
nevím do jaký míry má kufor pravdu, ale souhlasím že určitě nevydržej tolik co 4x dražší vercajk...
každopádně jsem teď na zkoušku koupil levnej momenťák a až otestuju jeho přesnost, tak dám vědět...
ne vždycky levná věc patří do šrotu
pokud s ním budeš pracovat 8hodin týdně, tak bych šel do kvalitnějšího a drahýho... ale pokud ho budeš používat 8hodin za rok... tak ti víc než luxusně poslouží i ten levnej...
|
Autor: |
Nejt [ stř 10. lis 2010 18:19:34 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
Já jsem koupil asi za 6 kil z Hornbachu docela ludru velkou a ustál i povolování nohou, když jsem po něm skákal. Co se momentu týče, odchylka byla zanedbatelná, což jsem si jednou ověřil v pneuservisu. Netvrdím, že každej Lidl bude taky fajn, ale prostě není pravidlem, že levnej bude nepřesnej... akorát s tou výdrží je potíž, když jsem brigádničil v pneuservisu, měli jsme tam ten samej, co mám já, a každodenní provoz ustál necelýho půl roku. Podle mě hodně dobrej výsledek.
|
Autor: |
popi [ stř 10. lis 2010 18:55:59 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
jinak jak už jsem psal... nekupoval bych klíč s tak velkým rozsahem a ještě tak levnej... mal jsem ho v ruce a prostě ty malý momenty jsou potíž a můžeš sis tím dodrbat právě ty choulostivý šrouby...
no a momenťáky se používají výhradně na utahování a ne na povolování! bo se tím zbytečně kurví...
|
Autor: |
NecMaster [ stř 10. lis 2010 19:39:53 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
No právě jak jsem psal, všeobecně ho použiju jednou za sezónu na utáhnutí vypouštěcího šroubu oleje. Po kontrole a čištění brzd (třmeny), no a to je tak asi všechno. Proto se právě chystám ušetřit, jsem schopnej dát spoustu peněz za ledascos, ale když to použiju 20 minut v roce tak bych opravdu rád ušetřil. Ještě bych dodal, že právě jsem z těch levnejch do 1000Kč nenašel žádnej s menšim rozsahem, všechny jsou jen 10-210nm.
|
Autor: |
Nejt [ stř 10. lis 2010 20:15:40 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
s tím povolováním to je jasný, jenom tím vyzdvihuju tu výdrž.... prstě jsem potřeboval big ráčnu a moneťák posloužil ... kdyby stál za hovno, tohle zacházení by neustál
|
Autor: |
popi [ stř 10. lis 2010 23:10:23 ] |
Předmět příspěvku: |
Re: Momentový klíč |
NecMaster_ no jasný... pokud nechceš kupovat 2 jako já (2-24Nm; 19-110Nm) tak asi jinou variantu než jsi napsal nevymyslíš...
|
Stránka 1 z 2 |
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |
|