|
Právě je sob 27. dub 2024 18:50:54
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Kweni
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 16:54:28 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: pát 24. pro 2010 21:55:44 Příspěvky: 149 Bydliště: Slovensko - Nové Zámky
|
nepouzivaj spojku a mas po probleme -mozno je na case vymenit olej v motore -aj na mojej SV to sem tam pocita zuby a to nema este ani 1rok -mozno to je vizitka predosleho majitela (ak nejaky bol)
_________________ 2007 - Jawa 125 Dandy '98 (eX) - 13.000km 2010 - Suzuki SV 650 S K9 '10 (eX) - 20.000 km 2011 - Suzuki GSX 1300 R Hayabusa L0 '11 - 38.000km
|
|
Nahoru |
|
|
Knoxville
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 20:15:05 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 29. čer 2010 23:37:23 Příspěvky: 44
|
Kdyby ti spojka unášela, ucítíš že po zařazení I. má při vymáčklý spojce motorka tendenci se rozjet. Taky by klesly volnoběžný otáčky. Nekvalitní olej ti může slepovat lamely - na chcíplý motorce zařaď I. a zkus s vymáčklou spojkou kousek popotlačit.
_________________ Jawa 350/634('84) - Jawa 250/592('69) + Pav40('68) - Suzuki GSF650N K7 - Suzuki SV1000S K6
|
|
Nahoru |
|
|
Blahic
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 20:26:46 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: ned 20. čer 2010 16:23:03 Příspěvky: 318 Bydliště: Novomlýnské nádrže
|
To jsem zkousel pri tom stelovani ted o vikendu. Pri zarazeny jednicce na miste mam normalni otacky volnobehu pri zmackle spojce uplne u riditka, motor vubec nezabira, motor zacne zabirat po tom, co cca o 2 cm popustim packu spojky. S tim chciplym motorem jsem to nezkousel, ale to asi pujde taky v pohode. Mohlo by to byt tim olejem jo ? Nebo spatne lamely by potrebovaly vymenit ? (ale ty lamely doufam ne :-/ )
_________________ zelená SV 650 N K3 + zelená Sohoo 125 (pitbike)
|
|
Nahoru |
|
|
Noholam
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 20:46:33 |
|
|
záklaďák |
Registrován: ned 27. bře 2011 17:42:21 Příspěvky: 52
|
Cus olejem to nebude když by si mel slepenou spojku tak by ti to při zařazeni škublo s motorkou. Mám dve motorky a dělaji to same obě proste to nema synchrony v převodovce. Zkus vymenit olej ale myselim že to bude stejne:-) Proste tam dávej rychlost rychle a je to:-)
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 21:51:56 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Uplně prvni věc, zešteluj spojku podle manuálu. Druhá, neřaď pomaličku. Prostě to tam kopni. Třeti, to neznamená že neco nemáš v háji. Chce to vidět, slyšet nebo co já vim. Ono je rozdil eši ti to jenom tak klapne, nebo eši to fakt rveš přes zuby. Ale dyš ti to při vymáčklé spojce neunáši tak o tym pochybuju.
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
jaja83
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 22:00:02 |
|
|
záklaďák |
Registrován: čtv 27. lis 2008 13:13:49 Příspěvky: 63 Bydliště: Praha 10
|
Taky bych řek, že to bude +- normální. U každé motorky to někdy "křupne" a motorka s sebou někdy i trošku škubne. Mám 09-ku V-Stroma a někdy při zařazení jedničky na křižovatce se ozve rána jak sviňa a někdy tam jednička spadne sama, naprosto bez problémů. Ono to možná bude i vyšším volnoběhem, ale to naše v-čka potřebujou (kolem těch 1.300). Třeba co jsem měl Bandita, tak jsem se snažil stáhnout volnoběh na mininum (800 - 900), protože to míň třískalo při tom zařazení.
Ono to je prostě fyzika - jak jsem někde čet, i při vymáčklé spojce nikdy nevznikne fyzicky úplně mezera mezi lamelama, lamely jen "povolí" a začnou klouzat v oleji. (proto je např. blbost jezdit z kopce s vymáčklou spojkou na volnoběh, když na motorce nemůžeš dát ze 6-ky neutrál - to jen taková vsuvka, jednou se na to někdo ptal).
Takže když zmáčkneš spojku, motor přesto stále unáší všechny části spojky - jednak setrvačností a jednak, že se stále lehce třou o sebe. Takže kolečka v převodovce jsou stále v pohybu. A ty tam musíš narvat stojící ozubené kolo do rotujícího. To rotující se samozřejmě hned zastaví, protože máš vymáčklou spojku a působí na něj jen velice malá síla (jako by se lamely o sebe jen "hladily"), ale pořád to musíš v první chvíli "rozseknout" a tu rotující část spojky zastavit. A podívej se na řetěz - vždycky to s ním při zařazení cukne - reakce od těch rotujících kol v převodovce od spojky). A právě když se to tam snažíš dát pomalu, tak to stojící kolo jen lehce přiblížiš k rotujícímu a zašnou o sebe škrtat špičky zubů - "nerozsekneš" to. ...akorát nevím, proč tam někdy jde jednička hned, bez zvuků, lehce.
...a pak když pustíš spojku, tak se lamely dorvou na sebe (váhou třeba 100 kg - co dají pružiny) a spojka začne zabírat...
|
|
Nahoru |
|
|
Knoxville
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 22:16:33 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 29. čer 2010 23:37:23 Příspěvky: 44
|
Synchrony nahradíš nohama, stačí se dvakrát odpíchnout - spojka - klap a je tam Ale asi bych se taky přikláněl k názoru, že je to jen o cviku. Otázkou je jak dlouho tu motorku máš a jestli se tenhle jev podle tebe zhoršil, nebo dělá li to "od začátku". Jinak na opotřebený lamely zapomeň, to by se ti projevilo když, tak obráceně. Spojka by klouzala v záběru.
_________________ Jawa 350/634('84) - Jawa 250/592('69) + Pav40('68) - Suzuki GSF650N K7 - Suzuki SV1000S K6
|
|
Nahoru |
|
|
Blahic
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 22:33:18 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: ned 20. čer 2010 16:23:03 Příspěvky: 318 Bydliště: Novomlýnské nádrže
|
Ok , díky za rady. Nevím , jestli to dělá už od začátku, něják jsem na to nehleděl a nezkoumal jetli tam jdou rychlosti i pomalu Cuknutí znám i z jiných motorek při řazení z neutrálu, ale těch klapajících zubů jsem si všimnul až někdy když se mi prostě povedlo náhodou tu řadičku jen pošimrat nohou k jedničce a vydalo to nepěkný zvuk Snad to teda nebude nic vážného.
_________________ zelená SV 650 N K3 + zelená Sohoo 125 (pitbike)
|
|
Nahoru |
|
|
Pajin80
|
Napsal: pon 16. kvě 2011 23:09:19 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: stř 13. dub 2011 20:58:16 Příspěvky: 383 Bydliště: Královehradecko
|
jak to tak ctu.. tak mam na svem neco podobneho...taky pri zarazeni z neutralu na 1 to trosku zarachoti ci preskoci, ze z toho nemivam dobry pocit....:O) Spise mi prijde ze to je i o citu zarazeni...
_________________ SV1000 N 03+Jawa 250/353-sajda-pavik+Jawa 350/354 http://www.suzukisv.cz/sv-gallery/?g2_itemId=109153
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: úte 17. kvě 2011 15:41:46 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
jaja83 píše: Taky bych řek, že to bude +- normální. U každé motorky to někdy "křupne" a motorka s sebou někdy i trošku škubne. Mám 09-ku V-Stroma a někdy při zařazení jedničky na křižovatce se ozve rána jak sviňa a někdy tam jednička spadne sama, naprosto bez problémů. Ono to možná bude i vyšším volnoběhem, ale to naše v-čka potřebujou (kolem těch 1.300). Třeba co jsem měl Bandita, tak jsem se snažil stáhnout volnoběh na mininum (800 - 900), protože to míň třískalo při tom zařazení.
Ono to je prostě fyzika - jak jsem někde čet, i při vymáčklé spojce nikdy nevznikne fyzicky úplně mezera mezi lamelama, lamely jen "povolí" a začnou klouzat v oleji. (proto je např. blbost jezdit z kopce s vymáčklou spojkou na volnoběh, když na motorce nemůžeš dát ze 6-ky neutrál - to jen taková vsuvka, jednou se na to někdo ptal).
Takže když zmáčkneš spojku, motor přesto stále unáší všechny části spojky - jednak setrvačností a jednak, že se stále lehce třou o sebe. Takže kolečka v převodovce jsou stále v pohybu. A ty tam musíš narvat stojící ozubené kolo do rotujícího. To rotující se samozřejmě hned zastaví, protože máš vymáčklou spojku a působí na něj jen velice malá síla (jako by se lamely o sebe jen "hladily"), ale pořád to musíš v první chvíli "rozseknout" a tu rotující část spojky zastavit. A podívej se na řetěz - vždycky to s ním při zařazení cukne - reakce od těch rotujících kol v převodovce od spojky). A právě když se to tam snažíš dát pomalu, tak to stojící kolo jen lehce přiblížiš k rotujícímu a zašnou o sebe škrtat špičky zubů - "nerozsekneš" to. ...akorát nevím, proč tam někdy jde jednička hned, bez zvuků, lehce.
...a pak když pustíš spojku, tak se lamely dorvou na sebe (váhou třeba 100 kg - co dají pružiny) a spojka začne zabírat... souhlasím, jen dodám, že spojku unáší i samotný olej, právě díky své vlastní kinematické viskozitě.
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
kufor
|
Napsal: úte 17. kvě 2011 16:14:48 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22 Příspěvky: 480
|
je to v pohode, neries ine motorky su na tom daleko "horsie" nez SVcko napr. na RC8 R bola uplne napicu prevodovka a tam sa ti kolkokrat stalo, ze miesto 5ky ti padol falosny neutral, na rovinke v plnom kalupe nic prijemne, ked sa za tebou ruti stado dalsich pacientov
_________________ ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
|
|
Nahoru |
|
|
stanik
|
Napsal: úte 17. kvě 2011 23:39:13 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: stř 22. dub 2009 9:14:48 Příspěvky: 61
|
Ahoj všem když už jsme u toho falešného neutrálu tak se mi to taky občas stává u sv650 K3-. A myslím že je to mezi 4. a 5. převodovým stupněm, nevěnuji tomu pozornost stane se mi to za sezonu tak cca 3-5x. Tak mě zajímá jestli je to normální a nebo jestli je chyba mezi řídítkama a přepakovaním. Zda se mi že dělám menší pohyb nohou při řazení tím pádem se trefím mezi kvalty. Jinak to stým neutrálem to mam taky myslím si že je to normální do určité míry.
|
|
Nahoru |
|
|
Blahic
|
Napsal: stř 18. kvě 2011 0:07:35 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: ned 20. čer 2010 16:23:03 Příspěvky: 318 Bydliště: Novomlýnské nádrže
|
Mám K3 a ten falešný neutrál sem eště nikdy netrefil... a to řadím jak řikáš ty, jen tak okrajem boty to lehce pozvednu a kvalt tam vždy zatím skočil vpohodě.
_________________ zelená SV 650 N K3 + zelená Sohoo 125 (pitbike)
|
|
Nahoru |
|
|
kufor
|
Napsal: stř 18. kvě 2011 9:47:31 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22 Příspěvky: 480
|
proste to tam normalne kopni primeranou silou, ziadne jemne naznaky, je to motorka, ne hodinky ...
_________________ ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
|
|
Nahoru |
|
|
Venca2011
|
Napsal: pon 20. úno 2012 19:52:49 |
|
|
záklaďák |
Registrován: stř 28. zář 2011 21:13:23 Příspěvky: 23
|
Razeni do jednicky je hlucne a pocitove divne i na moji motce(bylo tak i u predesle), ale jak ctu, tak je to normalni. Jen jsem se chtel zeptat kde by mohl byt problem, kdyz 1,2 stupen zaradim v pohode a 3,4 uz nejde?premluvim to jen zarazenim bez spojky anebo s meziplynem. Kdyz ji vytacim tak to dela jen nekdy, ale pri pomalejsim tempu do 6 tis. pravidelne. Zacalo to minuly tyden po dvoudenni pauze...predtim to nedelalo. Olej Motul 5100 posledni vymena pred cca 1000 km. Jezdim venku v zemi nezasnezene Dik za odpoved
_________________ V soucasnosti SV1000S K3
|
|
Nahoru |
|
|
AdamosSV
|
Napsal: pon 20. úno 2012 20:46:41 |
|
|
záklaďák |
Registrován: úte 17. led 2012 21:02:42 Příspěvky: 49 Bydliště: Prostějov
|
Hele to ti nikdo tady přesně neřekne. Zkus si seštelovat spojku podle manuálu jak jsou tady. Jinak musíš na servis at ti kuchnou spojku nebo když tam nic nenajdou tak i převodovku. Takže to řeš co nejdřív ,protože sezona je za měsíc- měsíc a půl. Bez porady z mechanikem a následné řešení závady se nic nevyřeší.
|
|
Nahoru |
|
|
Venca2011
|
Napsal: úte 21. úno 2012 0:31:09 |
|
|
záklaďák |
Registrován: stř 28. zář 2011 21:13:23 Příspěvky: 23
|
Ok vyzkousim postelovat. diky
_________________ V soucasnosti SV1000S K3
|
|
Nahoru |
|
|
Kawa
|
Napsal: úte 21. úno 2012 9:47:03 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22 Příspěvky: 2620 Bydliště: Štatl
|
AdamosSV píše: Zkus si seštelovat spojku podle manuálu jak jsou tady. Rada nad zlato.... Možu se optat, jak se na litru(Venca má v podpisu,profilu SV1000), kde je hydraulická spojka šteluje dle manuálu...??? Tže Venco...mrkni na hladinu brzdovky na spojce, zda ti někde neprolíná (na motoru), odvzdušni + doplň brzdovou kapalinu. To je tak jediné, co můžeš na litru se spojkou "naštelovat". Pokud máš hladinu v cajku, nebudeš mít bubliny, neprolíná ti....tak v ovládání spojky to nebude. Pak už spojka jako taková + přovodovka.....
_________________ Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7, Aprilia RSV 1000R
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|