Právě je sob 27. dub 2024 14:03:32

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 8:18:19 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 20. čer 2010 16:23:03
Příspěvky: 318
Bydliště: Novomlýnské nádrže
Hosi mam takovy dotaz cim to je. Kdyz mam na Hulkovi zarazeny neutral a davam tam z nej jednicku nebo dvojku, jde mi to pres zuby. Ty stupne tam jdou kopnout rychle (to si jen tak cvakne pres ty zuby, ale skoci to tam). Pokud to tam chci ale zaslapnout jemne ten stupen, tak zacnou chrastit zuby a pres ne to tam nedostanu. Ostatni stupne jdou krasne jemne, jen z neutralu to tam skace pres zuby. Spojkovy lanko mam dotahly dost, o vikendu sem to este steloval. Cim to moze byt? Normalni to asi nebude :blink:

_________________
zelená SV 650 N K3 + zelená Sohoo 125 (pitbike)


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 16:54:28 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 24. pro 2010 21:55:44
Příspěvky: 149
Bydliště: Slovensko - Nové Zámky
nepouzivaj spojku a mas po probleme :grin:

-mozno je na case vymenit olej v motore
-aj na mojej SV to sem tam pocita zuby a to nema este ani 1rok
-mozno to je vizitka predosleho majitela (ak nejaky bol)

_________________
2007 - Jawa 125 Dandy '98 (eX) - 13.000km
2010 - Suzuki SV 650 S K9 '10 (eX) - 20.000 km
2011 - Suzuki GSX 1300 R Hayabusa L0 '11 - 38.000km


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 20:15:05 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 29. čer 2010 23:37:23
Příspěvky: 44
Kdyby ti spojka unášela, ucítíš že po zařazení I. má při vymáčklý spojce motorka tendenci se rozjet. Taky by klesly volnoběžný otáčky.
Nekvalitní olej ti může slepovat lamely - na chcíplý motorce zařaď I. a zkus s vymáčklou spojkou kousek popotlačit.

_________________
Jawa 350/634('84) - Jawa 250/592('69) + Pav40('68) - Suzuki GSF650N K7 - Suzuki SV1000S K6


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 20:26:46 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 20. čer 2010 16:23:03
Příspěvky: 318
Bydliště: Novomlýnské nádrže
To jsem zkousel pri tom stelovani ted o vikendu. Pri zarazeny jednicce na miste mam normalni otacky volnobehu pri zmackle spojce uplne u riditka, motor vubec nezabira, motor zacne zabirat po tom, co cca o 2 cm popustim packu spojky. S tim chciplym motorem jsem to nezkousel, ale to asi pujde taky v pohode.
Mohlo by to byt tim olejem jo ? Nebo spatne lamely by potrebovaly vymenit ? (ale ty lamely doufam ne :-/ )

_________________
zelená SV 650 N K3 + zelená Sohoo 125 (pitbike)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 20:46:33 
Offline
záklaďák

Registrován: ned 27. bře 2011 17:42:21
Příspěvky: 52
Cus olejem to nebude když by si mel slepenou spojku tak by ti to při zařazeni škublo s motorkou. Mám dve motorky a dělaji to same obě proste to nema synchrony v převodovce. Zkus vymenit olej ale myselim že to bude stejne:-) Proste tam dávej rychlost rychle a je to:-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 21:51:56 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56
Příspěvky: 1987
Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
Uplně prvni věc, zešteluj spojku podle manuálu. Druhá, neřaď pomaličku. Prostě to tam kopni. Třeti, to neznamená že neco nemáš v háji. Chce to vidět, slyšet nebo co já vim. Ono je rozdil eši ti to jenom tak klapne, nebo eši to fakt rveš přes zuby. Ale dyš ti to při vymáčklé spojce neunáši tak o tym pochybuju.

_________________
Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 22:00:02 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 27. lis 2008 13:13:49
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 10
Taky bych řek, že to bude +- normální. U každé motorky to někdy "křupne" a motorka s sebou někdy i trošku škubne. Mám 09-ku V-Stroma a někdy při zařazení jedničky na křižovatce se ozve rána jak sviňa a někdy tam jednička spadne sama, naprosto bez problémů.
Ono to možná bude i vyšším volnoběhem, ale to naše v-čka potřebujou (kolem těch 1.300). Třeba co jsem měl Bandita, tak jsem se snažil stáhnout volnoběh na mininum (800 - 900), protože to míň třískalo při tom zařazení.

Ono to je prostě fyzika - jak jsem někde čet, i při vymáčklé spojce nikdy nevznikne fyzicky úplně mezera mezi lamelama, lamely jen "povolí" a začnou klouzat v oleji.
(proto je např. blbost jezdit z kopce s vymáčklou spojkou na volnoběh, když na motorce nemůžeš dát ze 6-ky neutrál - to jen taková vsuvka, jednou se na to někdo ptal).

Takže když zmáčkneš spojku, motor přesto stále unáší všechny části spojky - jednak setrvačností a jednak, že se stále lehce třou o sebe. Takže kolečka v převodovce jsou stále v pohybu. A ty tam musíš narvat stojící ozubené kolo do rotujícího. To rotující se samozřejmě hned zastaví, protože máš vymáčklou spojku a působí na něj jen velice malá síla (jako by se lamely o sebe jen "hladily"), ale pořád to musíš v první chvíli "rozseknout" a tu rotující část spojky zastavit. A podívej se na řetěz - vždycky to s ním při zařazení cukne - reakce od těch rotujících kol v převodovce od spojky). A právě když se to tam snažíš dát pomalu, tak to stojící kolo jen lehce přiblížiš k rotujícímu a zašnou o sebe škrtat špičky zubů - "nerozsekneš" to.
...akorát nevím, proč tam někdy jde jednička hned, bez zvuků, lehce.

...a pak když pustíš spojku, tak se lamely dorvou na sebe (váhou třeba 100 kg - co dají pružiny) a spojka začne zabírat...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 22:16:33 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 29. čer 2010 23:37:23
Příspěvky: 44
Synchrony nahradíš nohama, stačí se dvakrát odpíchnout - spojka - klap a je tam :) Ale asi bych se taky přikláněl k názoru, že je to jen o cviku. Otázkou je jak dlouho tu motorku máš a jestli se tenhle jev podle tebe zhoršil, nebo dělá li to "od začátku".
Jinak na opotřebený lamely zapomeň, to by se ti projevilo když, tak obráceně. Spojka by klouzala v záběru.

_________________
Jawa 350/634('84) - Jawa 250/592('69) + Pav40('68) - Suzuki GSF650N K7 - Suzuki SV1000S K6


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 22:33:18 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 20. čer 2010 16:23:03
Příspěvky: 318
Bydliště: Novomlýnské nádrže
Ok , díky za rady.
Nevím , jestli to dělá už od začátku, něják jsem na to nehleděl a nezkoumal jetli tam jdou rychlosti i pomalu :) Cuknutí znám i z jiných motorek při řazení z neutrálu, ale těch klapajících zubů jsem si všimnul až někdy když se mi prostě povedlo náhodou tu řadičku jen pošimrat nohou k jedničce a vydalo to nepěkný zvuk ;)
Snad to teda nebude nic vážného.

_________________
zelená SV 650 N K3 + zelená Sohoo 125 (pitbike)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 23:01:14 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. úno 2011 21:37:40
Příspěvky: 491
Bydliště: Vamberk
Na srazu to můžeme ozkoušet, ale myslím že se to občas projeví všem...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 16. kvě 2011 23:09:19 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 13. dub 2011 20:58:16
Příspěvky: 383
Bydliště: Královehradecko
jak to tak ctu.. tak mam na svem neco podobneho...taky pri zarazeni z neutralu na 1 to trosku zarachoti ci preskoci, ze z toho nemivam dobry pocit....:O) Spise mi prijde ze to je i o citu zarazeni...

_________________
SV1000 N 03+Jawa 250/353-sajda-pavik+Jawa 350/354
http://www.suzukisv.cz/sv-gallery/?g2_itemId=109153


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: úte 17. kvě 2011 15:41:46 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
jaja83 píše:
Taky bych řek, že to bude +- normální. U každé motorky to někdy "křupne" a motorka s sebou někdy i trošku škubne. Mám 09-ku V-Stroma a někdy při zařazení jedničky na křižovatce se ozve rána jak sviňa a někdy tam jednička spadne sama, naprosto bez problémů.
Ono to možná bude i vyšším volnoběhem, ale to naše v-čka potřebujou (kolem těch 1.300). Třeba co jsem měl Bandita, tak jsem se snažil stáhnout volnoběh na mininum (800 - 900), protože to míň třískalo při tom zařazení.

Ono to je prostě fyzika - jak jsem někde čet, i při vymáčklé spojce nikdy nevznikne fyzicky úplně mezera mezi lamelama, lamely jen "povolí" a začnou klouzat v oleji.
(proto je např. blbost jezdit z kopce s vymáčklou spojkou na volnoběh, když na motorce nemůžeš dát ze 6-ky neutrál - to jen taková vsuvka, jednou se na to někdo ptal).

Takže když zmáčkneš spojku, motor přesto stále unáší všechny části spojky - jednak setrvačností a jednak, že se stále lehce třou o sebe. Takže kolečka v převodovce jsou stále v pohybu. A ty tam musíš narvat stojící ozubené kolo do rotujícího. To rotující se samozřejmě hned zastaví, protože máš vymáčklou spojku a působí na něj jen velice malá síla (jako by se lamely o sebe jen "hladily"), ale pořád to musíš v první chvíli "rozseknout" a tu rotující část spojky zastavit. A podívej se na řetěz - vždycky to s ním při zařazení cukne - reakce od těch rotujících kol v převodovce od spojky). A právě když se to tam snažíš dát pomalu, tak to stojící kolo jen lehce přiblížiš k rotujícímu a zašnou o sebe škrtat špičky zubů - "nerozsekneš" to.
...akorát nevím, proč tam někdy jde jednička hned, bez zvuků, lehce.

...a pak když pustíš spojku, tak se lamely dorvou na sebe (váhou třeba 100 kg - co dají pružiny) a spojka začne zabírat...

souhlasím, jen dodám, že spojku unáší i samotný olej, právě díky své vlastní kinematické viskozitě.

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: úte 17. kvě 2011 16:14:48 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
je to v pohode, neries ;)

ine motorky su na tom daleko "horsie" nez SVcko
napr. na RC8 R bola uplne napicu prevodovka a tam sa ti kolkokrat stalo, ze miesto 5ky ti padol falosny neutral, na rovinke v plnom kalupe nic prijemne, ked sa za tebou ruti stado dalsich pacientov ;)

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: úte 17. kvě 2011 23:39:13 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 22. dub 2009 9:14:48
Příspěvky: 61
Ahoj všem když už jsme u toho falešného neutrálu tak se mi to taky občas stává u sv650 K3-.
A myslím že je to mezi 4. a 5. převodovým stupněm, nevěnuji tomu pozornost stane se mi to za sezonu tak cca 3-5x. Tak mě zajímá jestli je to normální a nebo jestli je chyba mezi řídítkama a přepakovaním. :idea:
Zda se mi že dělám menší pohyb nohou při řazení tím pádem se trefím mezi kvalty.
Jinak to stým neutrálem to mam taky myslím si že je to normální do určité míry.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: stř 18. kvě 2011 0:07:35 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 20. čer 2010 16:23:03
Příspěvky: 318
Bydliště: Novomlýnské nádrže
Mám K3 a ten falešný neutrál sem eště nikdy netrefil... a to řadím jak řikáš ty, jen tak okrajem boty to lehce pozvednu a kvalt tam vždy zatím skočil vpohodě.

_________________
zelená SV 650 N K3 + zelená Sohoo 125 (pitbike)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: stř 18. kvě 2011 9:47:31 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
proste to tam normalne kopni primeranou silou, ziadne jemne naznaky, je to motorka, ne hodinky ...

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 20. úno 2012 19:52:49 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 28. zář 2011 21:13:23
Příspěvky: 23
Razeni do jednicky je hlucne a pocitove divne i na moji motce(bylo tak i u predesle), ale jak ctu, tak je to normalni. Jen jsem se chtel zeptat kde by mohl byt problem, kdyz 1,2 stupen zaradim v pohode a 3,4 uz nejde?premluvim to jen zarazenim bez spojky anebo s meziplynem. Kdyz ji vytacim tak to dela jen nekdy, ale pri pomalejsim tempu do 6 tis. pravidelne. Zacalo to minuly tyden po dvoudenni pauze...predtim to nedelalo. Olej Motul 5100 posledni vymena pred cca 1000 km. Jezdim venku v zemi nezasnezene :) Dik za odpoved

_________________
V soucasnosti SV1000S K3


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: pon 20. úno 2012 20:46:41 
Offline
záklaďák

Registrován: úte 17. led 2012 21:02:42
Příspěvky: 49
Bydliště: Prostějov
Hele to ti nikdo tady přesně neřekne. Zkus si seštelovat spojku podle manuálu jak jsou tady. Jinak musíš na servis at ti kuchnou spojku nebo když tam nic nenajdou tak i převodovku. Takže to řeš co nejdřív ,protože sezona je za měsíc- měsíc a půl. Bez porady z mechanikem a následné řešení závady se nic nevyřeší.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 0:31:09 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 28. zář 2011 21:13:23
Příspěvky: 23
Ok vyzkousim postelovat. diky

_________________
V soucasnosti SV1000S K3


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Řazení z neutrálu přes zuby
Nový příspěvekNapsal: úte 21. úno 2012 9:47:03 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22
Příspěvky: 2620
Bydliště: Štatl
AdamosSV píše:
Zkus si seštelovat spojku podle manuálu jak jsou tady.

Rada nad zlato.... :mrgreen:
Možu se optat, jak se na litru(Venca má v podpisu,profilu SV1000), kde je hydraulická spojka šteluje dle manuálu...???
Tže Venco...mrkni na hladinu brzdovky na spojce, zda ti někde neprolíná (na motoru), odvzdušni + doplň brzdovou kapalinu. To je tak jediné, co můžeš na litru se spojkou "naštelovat".
Pokud máš hladinu v cajku, nebudeš mít bubliny, neprolíná ti....tak v ovládání spojky to nebude. Pak už spojka jako taková + přovodovka.....

_________________
Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7, Aprilia RSV 1000R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz