Právě je ned 11. kvě 2025 23:29:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: sob 04. říj 2008 13:58:31 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 22. kvě 2008 15:10:05
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
Nejsem zadnej technickej koumes, ale zajimalo by me, jak to funguje s valcema? Co zpusobuje rozdilne vlastnosti dvouvalcu, trivalcu a ctyrvalcu? Mam na mysli predevsim prubeh vykonu v ruz. otackovem spektru a sound..Muzete se k tomu nekdo vyjadrit a vubec tu probrat rozdily?

_________________
Four Wheels Move The Body. Two Wheels Move The Soul


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: ned 05. říj 2008 0:03:46 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
tak ... predne bych chtel upozornit, ze nejde ani tak o pocet valcu, jako spis o zauhleni kdliky a zpusob zapalovani ... cili dejme tomu prikladem ctyrvalec ti muze behat v ruznych stylech ... zapalovat mzou valce v ruznym poradi ... muzes mit dva valce na stejnym uhlu pootoceni kliky ... muzou ti zapalovat soucasne .. cili z toho mas vlastne radovej dvouvalec atd ...

jinak rozdil se nejlip vysvetluje u rozdilu 4valec a trivalec .... u ctyrvalce t vetsinou pali dycky jenom jeden valec ... cili dejme tomu pri 10 000ot/min mas nejakej pocet X pracovnich cyklu .... pokud budes mit trivalec, tak tam ti makaj jenom tri valce, al msi klikovkou otacet stejne rychle ... cili ti vychazi vic pracovnich cyklu na stejnej pocet otacek (musi tam dochazet castejs k zapalovani - logicky ... kdyz neco rozdelis mezi 4 a nebo mezi tri lidi ... tak v ty parte tri lidi dostane kazdej o trosku vetsi dil) .... z toho duvodu se Trimph drzi trivalce - dostanes z nej vyssi vykon (kroutak)

trosku jina je situace napriklad u chopperu - vsimli jste si nekdy, ze kazdej japonskej chopper dvouvalec do V ma valce "vedle sebe"? jakoze nejsou v zakrytu za sebou, ale Harlej je ma presne za sebou? je to proto, ze u japonc ma kazda ojnice svuj cep (vetsinou presazenej - v urcitym uhlu vuci sobe), ale u Harleje jsou obe ojnice na jednom cepu ...

a kapitola sama pro sebe jsou jednovalce .... tam musis mit relativne velkou kliku, nebo vysokej volnobeh, protoze ti pripada jeden pracovni cyklus na dve otoceni klikovky ... nicmene ... maly vysvetleni toho, pro endura rady strilej do vyfuku - jednovalec pali pri kazdy horni uvrati, cili i pri vyfuku - proto se obcas zapali nedohorely palivo .... :)

uf ... staci takhle? :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: ned 05. říj 2008 0:08:43 
Offline
záklaďák

Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26
Příspěvky: 433
Bydliště: Praha
Ty voe a nestaci rict zkratka, ze ti chutna :lol:

_________________
bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: ned 05. říj 2008 0:52:27 
Offline
záklaďák

Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26
Příspěvky: 433
Bydliště: Praha
Nic ve zlem MateSAS, ale myslim, ze jsi pojal na trosku jine urovni. Zacal bych spis tim, ze obsah nicim nenahradis. Ale ctyrvalec ten obsah deli ctyrmi a dvouvalec dvemi. Dnesni motory jsou ctyrtaktni a jejich pracovni cyklus je behem dvou otacek. Tzn. ze ctyrvalec ma expanzi za 1/2 otacky a dvouvalec za 1 otacku. Dvouvalec ma pri stejnem celkovem obsahu vetsi obsah na valec, expanze je vetsi, ale neni rovnomerne vyuzita jako u ctyrvalce. Proto je dvouval silnejsi v nizsich otackach, ale ztraci ve vysokych kde ctyrval lepe vyuzije casovani.

_________________
bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: ned 05. říj 2008 10:57:56 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 22. kvě 2008 15:10:05
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
Citace:
uf ... staci takhle?


mates,
dik uf, staci to takhle. pripadam si tady trochu jako neznalek, ale sem uz zas o krucek dal k pochopeni :yahoo:

_________________
Four Wheels Move The Body. Two Wheels Move The Soul


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: ned 05. říj 2008 11:00:46 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 22. kvě 2008 15:10:05
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
keyman,
dik za zjednodusseni :good:

_________________
Four Wheels Move The Body. Two Wheels Move The Soul


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: ned 05. říj 2008 23:19:27 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
keyman píše:
Nic ve zlem MateSAS, ale myslim, ze jsi pojal na trosku jine urovni. Zacal bych spis tim, ze obsah nicim nenahradis. Ale ctyrvalec ten obsah deli ctyrmi a dvouvalec dvemi. Dnesni motory jsou ctyrtaktni a jejich pracovni cyklus je behem dvou otacek. Tzn. ze ctyrvalec ma expanzi za 1/2 otacky a dvouvalec za 1 otacku. Dvouvalec ma pri stejnem celkovem obsahu vetsi obsah na valec, expanze je vetsi, ale neni rovnomerne vyuzita jako u ctyrvalce. Proto je dvouval silnejsi v nizsich otackach, ale ztraci ve vysokych kde ctyrval lepe vyuzije casovani.


o ou .... to je to ceho jsem se snazil dovysvetlit .... trebas nektery dvouvalce jsou tzv. jednohupy -cili chodeji oba dva valce soucasne ... a oba dva socasne zapalujou, cili se to chova jako jednoalec ... stejna situace je i u ctyrvalcu - vpomenme, kdyz ducati vstoupila do sveta MotoGP, tak vyuzivala jestli se nepletu Vckovej ctyrvalec, nicmene jim dva a dva pisty chodily a palili soucasne ... cili z toho meli "dvouvalec" ... vyhoda tohoto je, ze mas mensi hmotnosti, tudiz si muzes dovolit vyssi otacky ...

trebas TDM (TRX) je radovej dvouvalec, ale co vim, ta ma kliku presazenou o nejaky nesmyslny uhly (ne 180), ale tusim ze 120 ... cili se ten motor chova "jinak" :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: ned 05. říj 2008 23:27:44 
Offline
záklaďák

Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26
Příspěvky: 433
Bydliště: Praha
No to uz je fakt tema pro fajnsmekry :) Tady se clovicek pta jaky je rozdil mezi ctyr a dvouvalcem a Ty uz mu motas hlavu s presazenou klikovkou :) Jeste jsi zapomnel zminit R1 2009 s big-bangem. Jinak o te presazene klice jsem slysel i u ER-6 a udajne se ma chovat jak motor do V.

_________________
bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: pon 06. říj 2008 23:21:17 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
naopak - to vysvetluje celou pointu ... nezalezi na poctu valcu, ale na tom, jak je zalomena klika .... :)

a to se dostavame k dalsimu tematu a odpovedi na dalsi otazku ... cili ze zatah motoru je zavisly taktez na delce zdvihu ... cim vetsi zdvih, tim vetsi kroutak (sila na paku - fyzika zakladni skoly)... cili s tim souvisi i to, ze kdyz mas 600 v ctyrech valcich, tak mas uplne jinej zdvih, nez kdyz to nacpes do jednoho valce ... nicmene u velkyho zdvihu pak vznikaj vysoky pistovy rychlosti ... cili oooooooooobrovsky zrychleni pri zastavovani a rozjizdeni pistu ... proto jednovalce tocej min nez vicevalce ... (u dvoutaktu je to kapanek jinak)...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: úte 07. říj 2008 0:47:24 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 22. kvě 2008 15:10:05
Příspěvky: 66
Bydliště: Praha
tak to vypada, jako takovy moje dalkovy doucovani. dekuju hosi :good: , ale jelikoz sem upln nedotcenej, tak tim zdvihem se presne rozumi co? zdvihovy objem valcu - to uz sem samozrejme slysel mockrat, ale nikdy sem tomu slovu "zdvihovy" neprikladal moc vyznam..

_________________
Four Wheels Move The Body. Two Wheels Move The Soul


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: cylinder theory
Nový příspěvekNapsal: úte 07. říj 2008 20:15:13 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
cocalero píše:
tak to vypada, jako takovy moje dalkovy doucovani. dekuju hosi :good: , ale jelikoz sem upln nedotcenej, tak tim zdvihem se presne rozumi co? zdvihovy objem valcu - to uz sem samozrejme slysel mockrat, ale nikdy sem tomu slovu "zdvihovy" neprikladal moc vyznam..


mno .... mas nakej prumer valce (pistu) .... a pak mas nakou drahu, po ktere ti pist beha ve valci ... a jednoduchym vzoreckem ( ("pí" x D x D)/4 ) x zdvih ti vyjde zdvihovy objem jednoho valce ... kdyz to logicky vynasobis poctem valcu, tak mas objem celyho motoru ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 11 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz