|
Právě je ned 11. kvě 2025 23:29:54
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
cocalero
|
Napsal: sob 04. říj 2008 13:58:31 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: čtv 22. kvě 2008 15:10:05 Příspěvky: 66 Bydliště: Praha
|
Nejsem zadnej technickej koumes, ale zajimalo by me, jak to funguje s valcema? Co zpusobuje rozdilne vlastnosti dvouvalcu, trivalcu a ctyrvalcu? Mam na mysli predevsim prubeh vykonu v ruz. otackovem spektru a sound..Muzete se k tomu nekdo vyjadrit a vubec tu probrat rozdily?
_________________ Four Wheels Move The Body. Two Wheels Move The Soul
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: ned 05. říj 2008 0:03:46 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
tak ... predne bych chtel upozornit, ze nejde ani tak o pocet valcu, jako spis o zauhleni kdliky a zpusob zapalovani ... cili dejme tomu prikladem ctyrvalec ti muze behat v ruznych stylech ... zapalovat mzou valce v ruznym poradi ... muzes mit dva valce na stejnym uhlu pootoceni kliky ... muzou ti zapalovat soucasne .. cili z toho mas vlastne radovej dvouvalec atd ... jinak rozdil se nejlip vysvetluje u rozdilu 4valec a trivalec .... u ctyrvalce t vetsinou pali dycky jenom jeden valec ... cili dejme tomu pri 10 000ot/min mas nejakej pocet X pracovnich cyklu .... pokud budes mit trivalec, tak tam ti makaj jenom tri valce, al msi klikovkou otacet stejne rychle ... cili ti vychazi vic pracovnich cyklu na stejnej pocet otacek (musi tam dochazet castejs k zapalovani - logicky ... kdyz neco rozdelis mezi 4 a nebo mezi tri lidi ... tak v ty parte tri lidi dostane kazdej o trosku vetsi dil) .... z toho duvodu se Trimph drzi trivalce - dostanes z nej vyssi vykon (kroutak) trosku jina je situace napriklad u chopperu - vsimli jste si nekdy, ze kazdej japonskej chopper dvouvalec do V ma valce "vedle sebe"? jakoze nejsou v zakrytu za sebou, ale Harlej je ma presne za sebou? je to proto, ze u japonc ma kazda ojnice svuj cep (vetsinou presazenej - v urcitym uhlu vuci sobe), ale u Harleje jsou obe ojnice na jednom cepu ... a kapitola sama pro sebe jsou jednovalce .... tam musis mit relativne velkou kliku, nebo vysokej volnobeh, protoze ti pripada jeden pracovni cyklus na dve otoceni klikovky ... nicmene ... maly vysvetleni toho, pro endura rady strilej do vyfuku - jednovalec pali pri kazdy horni uvrati, cili i pri vyfuku - proto se obcas zapali nedohorely palivo ....  uf ... staci takhle? 
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: ned 05. říj 2008 0:08:43 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
Ty voe a nestaci rict zkratka, ze ti chutna 
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: ned 05. říj 2008 0:52:27 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
Nic ve zlem MateSAS, ale myslim, ze jsi pojal na trosku jine urovni. Zacal bych spis tim, ze obsah nicim nenahradis. Ale ctyrvalec ten obsah deli ctyrmi a dvouvalec dvemi. Dnesni motory jsou ctyrtaktni a jejich pracovni cyklus je behem dvou otacek. Tzn. ze ctyrvalec ma expanzi za 1/2 otacky a dvouvalec za 1 otacku. Dvouvalec ma pri stejnem celkovem obsahu vetsi obsah na valec, expanze je vetsi, ale neni rovnomerne vyuzita jako u ctyrvalce. Proto je dvouval silnejsi v nizsich otackach, ale ztraci ve vysokych kde ctyrval lepe vyuzije casovani.
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
cocalero
|
Napsal: ned 05. říj 2008 10:57:56 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: čtv 22. kvě 2008 15:10:05 Příspěvky: 66 Bydliště: Praha
|
Citace: uf ... staci takhle? mates, dik uf, staci to takhle. pripadam si tady trochu jako neznalek, ale sem uz zas o krucek dal k pochopeni 
_________________ Four Wheels Move The Body. Two Wheels Move The Soul
|
|
Nahoru |
|
 |
cocalero
|
Napsal: ned 05. říj 2008 11:00:46 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: čtv 22. kvě 2008 15:10:05 Příspěvky: 66 Bydliště: Praha
|
keyman, dik za zjednodusseni 
_________________ Four Wheels Move The Body. Two Wheels Move The Soul
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: ned 05. říj 2008 23:19:27 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
keyman píše: Nic ve zlem MateSAS, ale myslim, ze jsi pojal na trosku jine urovni. Zacal bych spis tim, ze obsah nicim nenahradis. Ale ctyrvalec ten obsah deli ctyrmi a dvouvalec dvemi. Dnesni motory jsou ctyrtaktni a jejich pracovni cyklus je behem dvou otacek. Tzn. ze ctyrvalec ma expanzi za 1/2 otacky a dvouvalec za 1 otacku. Dvouvalec ma pri stejnem celkovem obsahu vetsi obsah na valec, expanze je vetsi, ale neni rovnomerne vyuzita jako u ctyrvalce. Proto je dvouval silnejsi v nizsich otackach, ale ztraci ve vysokych kde ctyrval lepe vyuzije casovani. o ou .... to je to ceho jsem se snazil dovysvetlit .... trebas nektery dvouvalce jsou tzv. jednohupy -cili chodeji oba dva valce soucasne ... a oba dva socasne zapalujou, cili se to chova jako jednoalec ... stejna situace je i u ctyrvalcu - vpomenme, kdyz ducati vstoupila do sveta MotoGP, tak vyuzivala jestli se nepletu Vckovej ctyrvalec, nicmene jim dva a dva pisty chodily a palili soucasne ... cili z toho meli "dvouvalec" ... vyhoda tohoto je, ze mas mensi hmotnosti, tudiz si muzes dovolit vyssi otacky ... trebas TDM (TRX) je radovej dvouvalec, ale co vim, ta ma kliku presazenou o nejaky nesmyslny uhly (ne 180), ale tusim ze 120 ... cili se ten motor chova "jinak" 
|
|
Nahoru |
|
 |
keyman
|
Napsal: ned 05. říj 2008 23:27:44 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 29. úno 2008 0:39:26 Příspěvky: 433 Bydliště: Praha
|
No to uz je fakt tema pro fajnsmekry  Tady se clovicek pta jaky je rozdil mezi ctyr a dvouvalcem a Ty uz mu motas hlavu s presazenou klikovkou  Jeste jsi zapomnel zminit R1 2009 s big-bangem. Jinak o te presazene klice jsem slysel i u ER-6 a udajne se ma chovat jak motor do V.
_________________ bejvávalo SV650S 2008, nyní mrška zelená...
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: pon 06. říj 2008 23:21:17 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
naopak - to vysvetluje celou pointu ... nezalezi na poctu valcu, ale na tom, jak je zalomena klika ....  a to se dostavame k dalsimu tematu a odpovedi na dalsi otazku ... cili ze zatah motoru je zavisly taktez na delce zdvihu ... cim vetsi zdvih, tim vetsi kroutak (sila na paku - fyzika zakladni skoly)... cili s tim souvisi i to, ze kdyz mas 600 v ctyrech valcich, tak mas uplne jinej zdvih, nez kdyz to nacpes do jednoho valce ... nicmene u velkyho zdvihu pak vznikaj vysoky pistovy rychlosti ... cili oooooooooobrovsky zrychleni pri zastavovani a rozjizdeni pistu ... proto jednovalce tocej min nez vicevalce ... (u dvoutaktu je to kapanek jinak)...
|
|
Nahoru |
|
 |
cocalero
|
Napsal: úte 07. říj 2008 0:47:24 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: čtv 22. kvě 2008 15:10:05 Příspěvky: 66 Bydliště: Praha
|
tak to vypada, jako takovy moje dalkovy doucovani. dekuju hosi  , ale jelikoz sem upln nedotcenej, tak tim zdvihem se presne rozumi co? zdvihovy objem valcu - to uz sem samozrejme slysel mockrat, ale nikdy sem tomu slovu "zdvihovy" neprikladal moc vyznam..
_________________ Four Wheels Move The Body. Two Wheels Move The Soul
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: úte 07. říj 2008 20:15:13 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
cocalero píše: tak to vypada, jako takovy moje dalkovy doucovani. dekuju hosi  , ale jelikoz sem upln nedotcenej, tak tim zdvihem se presne rozumi co? zdvihovy objem valcu - to uz sem samozrejme slysel mockrat, ale nikdy sem tomu slovu "zdvihovy" neprikladal moc vyznam.. mno .... mas nakej prumer valce (pistu) .... a pak mas nakou drahu, po ktere ti pist beha ve valci ... a jednoduchym vzoreckem ( ("pí" x D x D)/4 ) x zdvih ti vyjde zdvihovy objem jednoho valce ... kdyz to logicky vynasobis poctem valcu, tak mas objem celyho motoru ...
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|