SV650S je malý stroj pro malé lidi - výškou. Ze začátku mě bolely ruce. Pak jsem zjistil, že plyn nemusím zdaleka tak svírat což byla úleva č. 1. Pak jsem přišel na to, že kožka (kalhoty) má dostatečnou adhezi, takže stačí sevřít trochu více nádrž a tím odlehčit rukám úplně - úleva č. 2. Další fígl - když se "malý" člověk jako já (174cm) poskládá za plexi - dokonale zalehne, opře o nádrž tak se za řídítka takřka spíš zavěsí v jaksi jiné poloze a dostaví se tak úleva číslo 3, navíc pro danou rychlost potřebujete cca o 1000otáček méně oproti vzpřímené poloze. K tomu jsem dospěl cestou z Grossglockneru domů cca 750km jen se zastávkami na tankování, dálnice, fofr.
A ještě maličkost pro jízdu ve větší skupině. Pokud se nechcete rozdělit můžete potrénovat cikcak formaci, což umožní sevřený tvar a dá se jet sakra rychle, navíc je to bezpečné, přehledné (v odpovídajícím zrcátku vidíš stále kolegu za sebou, nemusíš se rozhlížet a ohlížet kolem) nikdo se mezi vás nenacpe z jiného pruhu (dálnice) ... zkrátka to odsejpá. Ačkoliv se to nezdá je dobré se domluvit na zastávce na nejbližší pumpě vždy po ujetí 100km - každý stroj tak může dotankovat jak zrovna potřebuje, každý se může vyčurat, či co, kdy potřebuje, (pozor!) každý ve skupině si těch 100km musí hlídat aby byl na dálnici v tom správném pruhu pro sjezd! Ona ta formace totiž neustále někoho předjíždí a pokud se chce zařadit do pravého pruhu před sjezdem musí být každý připraven a vědět kdy to bude - no přece po 100km ... jo, ze začátku se tomu všichni smáli, jakože je to dobré pro čopristy a 100km je málo a jak si to pak všichni pochvalovali. Ty zastávky musí být samozřejmě krátké. Jen na ty nutné věci, protáhnout, natankovat, vyčurat a hup na to ať nevypadnu z tempa. Dalších 100km můžete přemýšlet jak využijete příští zastávku. Než se nadějete jste doma.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|