Samozřejmě hovno Kružítko (pro nezasvěcené jméno okruhové přestavby v MH), ale Pyčolet...
Nuže, blíží se konec základních úprav Pyčoletu na okruh a já se rozhodl se s vámi podělit o poznatky, udělat celkovej přehled nákladů a inkasovat případně vaše připomínky a rady, poněvadž jsem v branži začátečník... tenhle přehled jsem si chtěl dřív nebo později udělat sám, tak jsem to rovnou převedl do "veřejné" formy. Čtenáři MH si pak můžou udělat srovnání mých nákladů a nákladů na Kružítko.
Co všechno už na Pyčoletu je mimo sérii a bude dokoupeno a bude mít pro mě využití na okruhu...
motorka: GSX-R1000 K5 - 175.000 kč
motor: bez úprav, pouze periferie... filtr a lauf byly už na moto, moje investice to nebyla
KN filtr - cca 1.500 kč
koncovka Yoshimura trioval - cca 15.000 kč
olej Motul 5100 15W50 (4 l) - 700 kč
filtr Hilfo - 200 kč
převody: původní série DID 530 17/42 - 110 článků nahrazena X-kroužkem Burrati 520, převod 16/45 - 1.619 kč (po slevě 30 %)
Od 520 si slibiju následující... je subtilnejsi, lehčí a má menší mechanické ztráty při přenosu výkonu na zadní kolo. Standardní úprava na okruh.
elektronika: zatím nic, v plánu je na 90 % Powercommaner III, můžu ho sehnat za asi poloviční cenu, než je běžně k mání. Až budu hodně rozmazlenej, začnu uvažovat i o rychlořazení, ale to má čas...
PC se bude hodit na vyladění směsi a z praxe to většinou gixerům dost pomůže. Navíc nezbytnost, pokud chce člověk rychlořazení (jak které). Ale tohle všechno má čas...
V plánu je taky laptimer, ten bohužel gixero v sérii nemá a je to diletantsví!!!
brzdy:
pancířky Goldfren, byly v ceně při koupi moto - 4.500 kč
desky Ferodo SinterMetalic - 1.300 kč
kapalina Motul RBF 600 FactoryLine (bod varu 307 C) - 450 kč
Jinak série. V plánu jsou dílčí úpravy, které mají eliminovat přehřívání brzd na okruhu při ostré jízdě... laborovat budu nejdřív s jinýma deskama, v krajní nouzi pak plánuju novou pumpu Brembo a v té úplně nejkrajnější i jiné brzdiče. Tohle má každopádně absolutní prioritu.
podvozek:
vyměněn sériový tlumič řízení za stavitelný Willbers (24 poloh), byl v ceně motorky - cca 10.000 kč
Jinak vše v sérii a měnit zatím neplánuju. Až někdy něco odejde nebo se poškodí po havárii, budu pokukovat po jednotkách od WD nebo Öhlins. Opět... "z krámu" drahý, ale když má člověk kontkaty...
periferie:
z druhé ruky havarované lamináty (jinak Motoforza) - 5.000 kč
dokoupen dekl nádrže Motoforza - 1.700 kč
racing čiré plexi no name z Hongkongu
.. teprv na cestě - 700 kč
nezbytností k forzáckým laminátům jsou taky nové náfuky do sání, z druhé ruky - 1.000 kč
Alu držák přístrojovky z druhé ruky - 1.000 kč
pěna na racing sedlo - 200 kč
8 x rychloupínák na kapoty - 800 kč
přepákování PPtuning - 5.900 kč
padáky na rámu Suzuki. byly v ceně moto - cca 2.500 kč
padáky na kyvku a přední vidlice od Jimba - co je vám po tom?...
padák na lauf od Jimba - ... úplný hovno
pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SC2 - jetá sada za 3.000 kč
V souvislosti s instalací laminátů komplet odstrojení od všech zbytečností, který něco váží nebo by se zbytečně rozbily, protože je na dromu stejně nepotřebuju (a že toho bylo!!!).
Proč lamináty: jsou mnohem lehčí, není problém je opravit, je škoda rozmlátit originální kapoty, nejsou zde žádné zbytečnosti typu světla apod., jednoduše naprostá nezbytnost na okruh. Dekl nádrže kvůli zabránění poškození originálu (jen v případě kosmetických vad)
Proč pěna na sedlo: posaz je sice mnohem tvrdší a nepohodlný, ale o to tady nejde (ostatně mě to baví). Na tohle se kupuje spěciální zadní laminátový díl a posaz se celkově docela zvedne a sedací plocha je užší... posaz na motorce šel touhle úpravou hodně do sportovna. Díky pěně má jezdec mnohem lepší kontakt s motorkou a neklouže po sedle. Oceníte zejména při vysedávání, kdy se prostě noha krásně zasekne o sedlo tam, kde vy potřebujete.
Proč držák přístrojovky - dá se samozřejmě použít originál, ale ten stojí v případě poškození naprosto nesmyslný židoviny a tyhle věci jdou při nárazu srát jako první.
Přepákování PPtuning - stavitelné do devíti poloh, stavitelný chod páčky, sklony, vzdálenosti, možnost reverzního řazení (čehož stopro využiju)... paráda. Zítra budu instalovat a hledat optimální pozici. Stupačkama škrtám až příliš často a chci si je taky posunout víc dozadu.. pomůže opět při držení pozice při vysednutí. Sklony a vzdálenosti na páčkách si každý upraví pdle sebe. Chod páčky si zkrátím, takže řazení bude přesnější, akorát do páčky budu muset víc kopat. Reverzní řazení zajišťuje pohodlnější řazení na výjezdech především v levotočivých zatáčkách, kdy strkat nohu pod páčku, aby jezdec zařadil, skončí akorát nepříjemným škobrtnutím nohy o asfalt. Při podřazování před nájezdem do vinglu mám na toto dost prostoru. Navíc pokud není přítomno rychlořazení, kopat na rovinkách kvalty bez spojky někdy vyžaduje větší úsilí a opět je jednoduší na páčku dupnout než podebrat ze spodu. Podřazuje se se spojkou, takže tady je to jedno. Prostě reverz je výhodný po všech stránkách, jen se s ním musím zžít.
Padáky - to snad vysvětlovat nemusím. Všechny jsou silon, na vidlicích je osa udělaná z pevnostní šroubovice prostrčená hřídeli kol, silonové válcovité slidery se závitem uvnitř se našroubují zároveň z obou stran a celá soustava se dotáhne do protivky ručně. Jednoduchý, funkční, pohodlný. Z laufu ale možná půjde padák dolů, limituje mě v náklonech a už jsem na to málem silně doplatil.
Racing plexi - lepší aerodynamika, na okruhu opravdu velkej rozdíl oproti orig. tvaru. Čiré zbarvení je samozřejmostí, nehraje se na image... no, i když...
Rychloupínaky - nejsou nezbytností, každej si může lamináty pospojovat jak chce (jen zapomeňte na matice), ale je to velice rychlé a účinné řešení. Jejich prvotní instalace je docela zdlouhavá, ale následná montáž i demontáž kapot už je cvrkot a není potřeba žádného nářadí.
Pirelli Diablo Supercorsa - racingový gumy poslední generace. Jejich úbytek je sice značný, ale guma vyniká mimořádně rychlým ohřevem a adhezí prakticky od prvních kol. Když je guma na pokraji životnosti, dá o sobě sama vědět, nezradí hned. Bridgestone, Dunlop apod. mají srovnatelnou adhezi, ale je potřeba je víc ohřát (bez nahříváků ani ranu), aby držely, po překročení hranice životnosti prostě přestanou držet. Jejich největší výhodou je však mnohem větší životnost než u Pirelli. Já jsem ale začátečník a potřebuju pneu, která mi poskytne maximum rezerv a odpustí nějakou tu chybu. A zatím nemám nahříváky. O Pirelli se to nejen říká, ale už z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že je to pravda a tyhle papučky mě dvakrát vytáhly ze seriózního průseru. Na jízdní vlastnosti si nemůžu stěžovat, ale nemůžu ani moc porovnat, reference jsou ale vynikající. V dohledné době nehodlám měnit.
V plánu jsou nová řídítka, při pádu se často lámou a originály jsou opět příšerně drahý. Nový budou mít taky větší sklon. Dále vymezovací vály na omezení raidu řízení. Na okruhu zatáčet řídítkama moc nepotřebujete a při pádu a prasknutí řídítka se tak oddálí možnost poškození nádrže řídítkem. Dále fólie na nádrž - protiskluzový efekt, při brždění je třeba přetížení rozložit na zápěstí i na kolena, která sevřou nádrž. Fólie zamezí klouzání. Dále pak karbonové kryty rámu, spojky, alternátoru, startéru a zadní vidlice... tyto doplňky jsou velice dobrou investicí, karbon-kevlar nejenže zabrání optickým poškozením (např. od štěrku), ale také případnému prodření vík motoru apod. Poslední plánovanou položkou jsou nahříváky na pneu.
To je asi vše, na co si teď vzpomenu...
Overall:
58.569 kč za všechny stálé investice
27.569 kč moje investice od koupě moto
202.569 kč moje veškeré náklady včetně moto
Další peníze sežral benál, pneumatiky, oblečení, přilba, koupě nezbytnýho vercajku a startovné na okruhu (zatím letos 4x volná, 1x Yamaha day, ve středu mě čeká celodenní trenink s ActionBike za 3.300 + příplatek za instrukce od Smrže a možná závod)
Částky, které budu sypat za uvedené plánované věci v budoucnu tu raději počítat ani nebudu, protože se mě chce bečet... ale půjde to přes 40.000 kč a to do toho nepočítám spotřební zboží, náklady na palivo, dopravu, startovné, případné opravy po havárii atd.
Takže tolik pro představu, kdyby někdo začal uvažovat o okruhovým ježdění
... jo, jen předesílám, že tyhle náklady jsou přinejmenším směšné oproti tomu, co do toho vrážejí jezdci, kteří to myslejí aspoň trochu vážně (což bych rád) a chtějí nebo jezdí v Brně časy kolem 2:10.
A taky předesílám, že nejsem milionář, nikdo mě nesponzoruje (až na banku), je to holt moje láska a když to člověka baví, pak to prostě tolik nebolí
.