pouze kopíruji z předešlých stran a foto je z původního odkazu:Zjednodušeně:
http://www.suzukisv1000.com/faq/tps.htm1 Připrav si kus drátu
2-3 Zvedni nádrž
4-6 Skontroluj že máš správně nastavené volnoběžné otáčky 1200 RPM při zahřátém motoru popřípadě je nastav
7-8 Najdi správný konektor pod sedlem
8-9 Vypni zapalování a dej tam drát jako na obrázku
10 Na displeji se objeví místo teploty -c 00
11 Nastartuj a pomalu vytáčej motor - by se mělo správně posunout nahoru ve 1450 RPM ale pravděpodobně se tak stane až někde kolem 3000 RPM to jsou otáčky ve kterých začne stříkačka přidávat benzín takže když je to takto vysoko nastavené motorka se v malých rychlostech cuká.
12-13 Vypni motor a najdi TPS viz obrázek a povol oba šroubky spodní je těžko přístupný
14 nastartuj a otáčej TPS protisměru hodinových ručiček tím se snižuje aktivační bod senzoru.
15 velmy pomalu a opatrně posunuj sensor koukej při tom na displej a přidávej otáčky dokud nedosáhneš požadovaných hodnot. tj. v na volnoběh je - ve středu 00 a pohne se nahoru ve 1450 RPM Buď trpělivý displeji trvá několik sekund než zaznamená změnu z TPS.
16 pokud máš správně nastaveno opatrně utáhni oba šrouby poté znovu skontroluj nastavení na displeji.
17 oddělej drát z konektoru, znovu jej zapoj a vrať vše do původního stavu
origo text:
3: Undo the tank retaining bolts…
Lift the tank & prop up with the tank prop (surprisingly!!)
4: Run the engine until at it’s normal operating temperature (most are around 85-90 deg)
5: Check & adjust your idle speed… It should be about 1200rpm.
6: If (as above) the idle is too low, locate the idle adjust screw – on the left hand side of the bike in one of the triangle shapes in the chassis and adjust. Turn clockwise to raise the idle speed and anti-clockwise to lower it… Go in small movements and ‘blip’ the throttle after each adjustment and allow it to settle before trusting what the rev counter says!
7: Undo & remove the pillion seat.
8: Locate the Dealer Mode Activation Connector
If you look into the tail unit from behind, on the left hand side you should see a bunch of a few wires & connectors behind a bit of plastic protruding from the undertray.
Follow this bit of plastic down towards the rider’s saddle and you should find another connector. It’s rectangular, white plastic with 6 holes for connectors in and only 4 of them used. It also has a black rubberised cover on it.
9: Turn off your ignition and put your ‘dealer mode tool’ in the two terminals that are next to each other.
**WARNING**
Do NOT short out the wire onto the chassis or any other part of the bike. Do NOT connect either of the other two terminals to anything.
10: With the ‘tool’ still in the connector turn on your ignition. The temperature display should have disappeared and now you will see a little line (like a minus sign), the letter c followed by two zeros. If you have any other numbers shown in this display, to diagnose your bike’s fault (it’s the dealer diagnostic display!)
11: SLOWLY turn your throttle while looking at the little line on the dash… It [I]should[I] move from the middle of the zeros to the top at about 1450rpm. I will bet money on the fact that it won’t!! It will probably move at about 1800 even 3000rpm.
This is where the fuel injection starts injecting more fuel into the engine so when it’s set too high the bike will be jerky at low speeds! (The line takes a second or two to move, hence turning the throttle slowly!)
12: Turn off the engine and locate the Throttle Position Sensor… It’s under the tank on the left hand side of the bike, just behind the air box.