SVátek dnes 17.02. : Miloslava
Home Tuning Přitvrzení předních tlumičů
 

Aktuální dění na foru

 

Nejbližší akce

No current events.

Přitvrzení předních tlumičů PDF Tisk Email
Napsal uživatel SVRider Tomáš   
Pondělí, 09 Únor 2009 21:57
Přitvrzení předních tlumičů

 

Tento článek se bude hodit majitelům modelů SV 650, a zejména  r.v. 99 – 01, které nemají možnost regulace předpětí pružin.

SV 650 je často kritizována za příliš měkké přední tlumiče. Model K2+ už má přední tlumiče nastavitelné (pouze předpětí pružin). U starších modelů lze zlepšení docílit několika způsoby:

1. Výměnou sériových pružiny za tvrdší s progresivní charakteristikou. To znamená že pružina díky rozdílnému stoupání je při menším zatížení měkčí (lépe vyrovnává nerovnosti) a při vyšším zatížení tvrdší (při brzdění se motorka tolik "nepotápí"). S tvrdšími pružinami na předku, je rozdíl více než markantní. Mašina se úžasně zklidní a předek je mnohem čitelnější - už to není taková ta gumová houpačka, od který nevíte co se děje vpředu pod váma a kdy máte zvolnit, neb přední guma už začína protestovat.

Zkušenosti, připomínky a jiné najdete:

http://www.suzukisv.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=817&hilit=progresivn%C3%AD

http://www.suzukisv.cz/forum/viewtopic.php?f=37&t=1202&hilit=progresivn%C3%AD

http://www.suzukisv.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=206&hilit=progresivn%C3%AD

 

2. Výměnou tlumícího oleje za hustší. Výrobcem předepsaná viskózní třída SAE 10W. Většina riderů však při výměně gufer a oleje ve vidlicích sáhne po oleji s vyšší viskozitou. Nelze řící že 10W je špatně, 15W střed a 20W hardcore. To jakou viskozitu zvolit záleží na jízdním stylu každého z nás. Chce to vyzkoušet a proto vám tu nebudu cpát do hlavy klíny co jak má být.

 

Pro názornou ukázku by se mohli při rozhodování hodit postřehy z fóra:

 

http://suzukisv.cz/forum/viewtopic.php?f=15&t=752&hilit=vidlice

http://suzukisv.cz/forum/viewtopic.php?f=34&t=1105&hilit=vidlice



3. Výměnou horních matek vidlic ("špuntů") tlumičů za „štelovatelný“ z modelu K2+, které  mají možnost regulace předpětí. Cena za pár od Suzuki Kont Praha 2.126,-Kč. Cena obsahuje 2 ks "špuntů" včetně těsnění. Co je však nutno vyrobit jsou podložky, na které tyto špunty tlačí a které dosedají přes trubku na pružinu, což není nic složitýho. Hlavní výhoda tohoto řešení je v možnosti jednoduché změny předpětí.

 

 


4. Vyrobit podložky pod matky vidlic, které fungují v podstatě jako neregulovatelný předpětí pružin. Tenhle způsob je velice rozšířený, avšak hodně riderů moc neví jak silné podložky udělat a střílí od boku mm, které můžou být na škodu. Proto si dovolím sem dát postup Popáka, který ho perfektně rozepsal:

 

- dáš na trubku stahovací elektrikářskou sponku,přitáhneš ji a posuneš až k prachovce.

- opatrně sedneš na mašinu, trochu se na ní avrtíš, jako kdyby jsi jel, kluzáky ještě pár mm zajedou a tu pásku posunou po trubce nahoru...
- potom slezeš a zvedneš mašinu aby přední kolo bylo ve vzduchu.

- změříš vzdálenost od prachovky k pásce. pokud bude větší než 35mm, tak tam dej podložku o tloušťce ,,X= naměřená vzdálenost - 35mm,,
- pokud by ale vzdálenost byla cca 30-35mm tak tam nic nedávej...“

aktualizace: Jimbo
Aktualizováno Pondělí, 09 Únor 2009 23:15