SVátek dnes 20.04. : Rostislav
Home Tuning Ne každé ladění výkonu je bez problémů
 

Aktuální dění na foru

 

Nejbližší akce

No current events.

Ne každé ladění výkonu je bez problémů PDF Tisk Email
Napsal uživatel SVRider_Tomas   
Úterý, 10 Únor 2009 13:43

 Ne každé ladění výkonu je bez problémů

 

Jak poměrně komplikovaná byla instalace BMC fitru, DynoJetKitu a koncovky Scorpin si mužete přečíst v tomto článku

Část 1.

 

Tak jak to všechno začalo. V návodu k údržbě se píše, že vzduchovej filtr by se měl měnit po 15tis. km. Když sem se na něj koukal byl už dost černej, tak sem se rozhod pro výměnu. Při pohledu do ceníku jsem zjistil, že obyčejný papírový stoji 1500Kč a BMC , kterej se po 10tis. km propere, stoji 3000Kč. Tak sem se rozhod pro BMCčko. Jenže, protože má o 40% vyšší propustnost musej se na něj naladit karburatory. Tak sem jel k Ešnerovi do Nymburka jestli mi to udělá ( někdy koncem března ) a objednal se na 24.Dubna 2001. Bylo mi řečeno, že to bude stát dost peněz ( filtr + kit + práce ) , ale řek sem si, že peníze se za něco utratit musej a těšil sem se, že budu mít vo ňákýho koníka víc. Přijedu 24.4. k Ešnerovi a je mi řečeno, že maj moc práce a nestíhaj, nevadí přijedu příští tejden. O tejden později mi je řečeno to samý , s tím, že za tejden už mi to určitě udělaj , nevadí není to nic akutního přijedu příště. Takhle to bylo furt dokola a mě začínalo bejt jasný, že se asi nikdy nedočkám. Kamarád mi poradil, ať to zkusím v Praze v D&K Motu. Tak sem tam zavolal a objednal se na 7.6. s tím , že to ráno přivezu a odpoledne to budu mít hotový. Tak sem si řek , že buď mi to do tý doby udělá Ešner nebo to dám tam. 29.5.2001 sem dovezl motorku k Ešnerovi s tím, že ve čtvrtek to bude hotový. Bylo ? Samozřejmě, že ne ! Prej to už chtěli začít dělat, ale zjistili, že maj špatnej kit ( myslím, že tahle výmluva mi byla už řečena i dřív ) a že ten správnej přijde v pondělí , no co stane se. Přijedu si vyzvednout motorku v úterý  ( 5.6.2001 ) , byla hotová ? NEBYLA !!! Tak to mi už fakt došla trpělivost ( a naděje, že to někdy budu mít hotový ). Motorku sem si vzal , že si dojedu do Prahy. Samozřejmě na mě byli nasraný, protože už pro mě měli filtr i kit.

 

Část 2. - 07.06.2001

Ráno 7.6.2001 jsem přijel do D&K, všechno probíhalo v pohodě , počkal jsem, až motorku poprvé odbrzděj , kdyby tam byl náhodou ňákej problém. Bylo to v pohodě , bylo mi řečeno, že v 15:00 by to mohlo bejt hotový. Tak sem se vyrazil podívat do Prahy. V 15:00 se přijdu zeptat jak to vypadá. Mechanik mi řekl, že mě moc nepotěší. Filtr, kterej tam dávali je o 1cm delší než originál a vůbec to s ním nechce fungovat ( tzn. asi 10k dolu !!! ). Dostal jsem nápad, že bych mohl zavolat některýmu kamošovi a poprosit ho jestli by mi nepřivezl filtr od Ešnera. Měl sem štěstí tak v 17:30 sem měl BMC filtr. Dali ho tam bylo to sice lepší než s tím K&N ale furt výrazně horší než série ( tak jak sem přijel ) . Takže znova přetryskovat ( na menši ). Lepší, ale furt horší než série. Znova přetryskovat ( asi už po 5tý ) na ještě menší trysky. Bylo to stejný jako série , takže ještě jeden pokus se starým filtrem. Výsledek je 1,5 koně navíc. Pak ještě změření akcelerace , docela výrazný nárůst od 5.5tis. ot. , to děla ten kit , protože je určen hlavně pro zvýšení akcelerace. Pro ještě větší nárůst výkonu , hlavně v oblasti nízkých otáček a hlavně, aby to šlo doladit na ten BMC filtr , budu muset koupit otevřenej vejfuk.

 

Část 3. - 10.07.2001

I když jsem to původně neměl v plánu tak jsem si objednal otevřenou koncovku výfuku SCORPION. Kulatý nerez, protože je nejlevnější a podle mě i nejhezčí. Ta koncovka má velký vliv průběhu krouticího momentu ( výkonu ) v oblasti 5,5tis. ot./min. a hlavně se dá při měření využít Lamda sonda , která ukáže přesně jaký je poměr benzin/vzduch a tedy jaký použít trysky. 1. měření s novou koncovkou ukázalo, že směs příliš bohatá a že se bude muset jit s tryskama dolu. V to sem doufal, protože průměrná spotřeba 7l/100km a spotřeba na dálnici ve dvou při 160km/h 9.5l/100km se mi zdála dosti vysoká. Takže přetryskovat. Výsledek je myslím dosti dobrej. Akorát je dost divný při úplně 1. měření bylo naměřeno asi o 3koně méně než při minulím měření v tý samý konfiguraci ( tzn. Kit a BMC Filtr ) to muže být způsobeno jiným počasím, nebo třeba benzínem ( aspoň teda doufám ) , takže teoreticky by měl byt výsledek ještě tak o 3k lepší.

A tady je výsledek celého snažení



 

Část 4. - 21.12.2001

Mám najeto skoro 25tis. takže jsem nechal překontrolovat ventily. Nechával sem to dělat u Ládi Ešnera. A když už sem to tam měl , tak sem to nechal přeměřit na brzdě a případně doštelovat. Přeměřením se ukázalo, že směs je ještě hodně bohatá , takže se vochuzovala ( úprava vzduch. filtru ) Tím se dosáhlo ještě lepšího průběhu v nižších otáčkách, ale celkovej výkon se moc nezměnil a mělo by to míň žrát. Ale to se vše ukáže až ježděním a to si budu muset ještě chvilku počkat

Poslední měření a ladění (doufám že poslední)



Kolik mě celá ta sranda stála ?
1. ladění Filtr BMC Kit DynoJet Satege 1 Měření na brzdě Práce (5 hodin) Celkem
19 130Kč
2 600Kč 1 980Kč 1 000Kč 1 350Kč
2. ladění Koncovka SCORPION kulatý nerez Měření na brzdě Práce (5 hodin)
7 350Kč 500Kč 1 350Kč
3. ladění Seřízení ventilů a bohatosti směsi, měření na brzdě 3 000Kč

 

Do nového webu implementova: Jimbo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktualizováno Úterý, 10 Únor 2009 14:09