podsviceni tachometru K3+ Tisk
Napsal uživatel shark   
Sobota, 14 Únor 2009 15:32

MODRÉ / ČERVENÉ/ZELENÉ PODSVĚTLENÍ TACHOMETRU.

Instrukce pro VÝMĚNU PODSVĚTLENÍ TACHOMETRU SV650 & SV1000 2003 - a výš.

******PROSÍM PRVNĚ DŮKLADNĚ PROČÍST PŘEDTÍM NEŽ SE POKUSÍTE O VÝMĚNU********

 

Překlad berte s rezervou, snažil jsem se, ale krok 4 a 10 si pro jistotu přečtěte i v angličtině.

 

Ok, po sundání tachometru z motorky, bude vypadat nějak takhle J.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Potřebné nástroje a materiál:

1.     Mikropájka na ploché spoje a jemnou elektroniku.

2.     Pájka (cín) tl. 0,25 - 0,5mm za účelem minimalizování škod pro ostatní okruhy.

3.     LED diody.

4.     Pracovní plocha bez možnosti vytvoření statické elektřiny.

5.     Sada hodinářských šroubováků (takové ty malé, co koupíte na každé tržnici).

6.     Pár malých pinzet + kávové lžičky.

7.     Odsávačka cínu.

8.     Moře času a kurevskou trpělivost!

 

Každý přebírá odpovědnost sám za sebe, pokud něco poserete, tak bude oprava dráhá jako prase. Čtěte pozorně všechny instrukce. Jestli si nejste jistí s mikropájkou, tak to přenechte někomu zkušenějšímu. Můžete tachometr rozmontovat a nechte někoho, ať Vám ty diody přeletuje.

 

 

 

Krok 1

 

Odmontujte 5 šroubů ze spodní části (viz obrázek).

 

 

Krok 2

 

Sundejte kryt rychloměru.

 

Krok 3

 

Odmontujte dva šrouby v přední části tachometru. Šrouby jsou poměrně dlouhé a jsou opatřeny samořeznou podložkou (viz obr.). Postupujte opatrně, ze spodní části je drží takové umělohmotné krychličky, které jsou přiletované k základní desce. (v mém případě jsou už ulomené, stejně, jako je už pryč rafička otáčkoměru).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Krok 4: (chtělo by to lépe přeložit)

 

Teď musíte odstranit rafičku otáčkoměru. Nejlépe se rafika sundá za použití dvou čajových lžiček stlačených proti sobě. Tímto způsobem se sundá rafika bez poškození.

POZNÁMKA*** Před tím, než rafiku úplně sejmete, tak ji jemně nadzvedněte a otočte s ní přes zastavovací kolíček a udělejte si značku, kde se rafika zastaví u pozice vedle x 1000. Toto je počáteční bod, protože rafika je vybavena tlumícím zařízením. Teď odstraňte jehlu. Co se týče znovu nasazení rafičky (je držena dvěma šroubky) je dobré označit si vrcholek před sundáním, takto nám to ulehčí opětovné nasazení rafičky.

(NOTE*** lift it a little way up first before you totally remove it then gently tease the needle up over the 0rpm stop peg and make a note where it is pointing probably about the r position next to x1000. This is the starting point because it has a damping device fitted. Now remove the needle. As for re fitting the tachometer coil assembly (is held on by the two little screws on the tachometer) I would mark the top prior to removal as it can be fitted either way up).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krok 5:

Displej již není ničím fixovaný na místě, tak ho můžete vyndat. Velice pečlivě a pomalu vytáhnete bílý plastový kryt s LCD displejem. Sklíčko displeje je velice náchylné na poškození, buďte proto velice opatrní!

POZNÁMKA** piny od LCD jsou asi 15mm dlouhé.

 

 

Textové pole: Uchycení PINů LCD ze spodní části základní desky


Krok 6

 

Nyní odstraňte 8 starých LED diod. Označených na obrázku.

Postupujte pečlivě, aby nedošlo k poškození jiných součástek..

VŠIMNĚTE SI umístění LED diod na základní desce. Vyčistěte pak spoje na základní desce od lepidla? (Then clean the board of glue ).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Krok 7:

Vyměňte Led za nové např. s modrým světlem. Připájejte je velice pečlivě na správné místo.

 

DŮLEŽITÉ: Věnujte pozornost správné polaritě Led diod, jinak nebudou svítit!

Mínus je na diodě značeno malým zářezem v rohu. Nové LED mohou být jinak značené.

 

Na základní desce je zároveň polarita vyznačena značkou (šipka s kolmicí - záporný pól je ve směru šipky a kolmice).

 

Krok 8:

Prověřte kvalitu napojení diod z kroku 7. Musíte zkontrolovat, zde někde nechybí cín nebo ho není příliš mnoho. Při příliš mnoho cínu hrozí riziko zkratu dalších spojů. Poku je cínu zase málo, tak může vlivem vibrací dojít k odlomení LED diody.

 

Krok 9:

Znovu přidělejte plastovou destičku s LCD displejem. Velice opatrně zasunujte PINy od LCD! Vše musí pevně a přesně dosednout.

 

Krok 10:

 

Předtím než připojíte rafičku otáčkoměru, musíte znovu- připevnit dva malé šrouby na obou stranách rafičky. Rafička pak může být vrácena do pozice značené v souladu s krokem 4. Před upevněním na správné místo jemně zvednout rafičku zpět přes zastavovací kolík.

Takto by vše mělo být zpět v originálním nastavení.

Step 10:

Before you attach the needle again, you must re-fasten the two small screws either side of the needle.  The needle can then be replaced in the position marked in step 4. Before pressing firmly into place gently lift the needle back over the 0 rpm stop peg.

This should now be back to its original setting.

Krok 11:

 

Smontujte rychloměr a znovu ho nasaďte na motocykl. Jakmile otočíte klíčkem zapalování, tak rafička otáčkoměru vyskočí přibližně k 7000 otáčkam a pak opět klesne dolů. Pokud ne, tak opakujte krok 10 před tím, než dokončíte instalaci tachometru na motocykl.

 

 

Pokud budete mít jakékoliv dotazy, tak se obracejte na www.chewys-stuff.co.uk/

 

Pro www.suzukisv.cz přeložil a doplnil pajiiik.

Aktualizováno Sobota, 14 Únor 2009 15:36