tak ... predne bych chtel upozornit, ze nejde ani tak o pocet valcu, jako spis o zauhleni kdliky a zpusob zapalovani ... cili dejme tomu prikladem ctyrvalec ti muze behat v ruznych stylech ... zapalovat mzou valce v ruznym poradi ... muzes mit dva valce na stejnym uhlu pootoceni kliky ... muzou ti zapalovat soucasne .. cili z toho mas vlastne radovej dvouvalec atd ...
jinak rozdil se nejlip vysvetluje u rozdilu 4valec a trivalec .... u ctyrvalce t vetsinou pali dycky jenom jeden valec ... cili dejme tomu pri 10 000ot/min mas nejakej pocet X pracovnich cyklu .... pokud budes mit trivalec, tak tam ti makaj jenom tri valce, al msi klikovkou otacet stejne rychle ... cili ti vychazi vic pracovnich cyklu na stejnej pocet otacek (musi tam dochazet castejs k zapalovani - logicky ... kdyz neco rozdelis mezi 4 a nebo mezi tri lidi ... tak v ty parte tri lidi dostane kazdej o trosku vetsi dil) .... z toho duvodu se Trimph drzi trivalce - dostanes z nej vyssi vykon (kroutak)
trosku jina je situace napriklad u chopperu - vsimli jste si nekdy, ze kazdej japonskej chopper dvouvalec do V ma valce "vedle sebe"? jakoze nejsou v zakrytu za sebou, ale Harlej je ma presne za sebou? je to proto, ze u japonc ma kazda ojnice svuj cep (vetsinou presazenej - v urcitym uhlu vuci sobe), ale u Harleje jsou obe ojnice na jednom cepu ...
a kapitola sama pro sebe jsou jednovalce .... tam musis mit relativne velkou kliku, nebo vysokej volnobeh, protoze ti pripada jeden pracovni cyklus na dve otoceni klikovky ... nicmene ... maly vysvetleni toho, pro endura rady strilej do vyfuku - jednovalec pali pri kazdy horni uvrati, cili i pri vyfuku - proto se obcas zapali nedohorely palivo ....

uf ... staci takhle?
