Právě je čtv 01. kvě 2025 15:52:42

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2009 13:24:24 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 09. úno 2008 13:01:43
Příspěvky: 95
Bydliště: Tursko
Možná se bude zdát tento dotaz směšný, ale moc tomu nerozumim... Co vim, tak točivý moment způsobuje větší zrychlení, ale jak pak tedy poznám víc koní? tim že se bude mašina lépe vytáčet? Díky za osvětu.. :blush:


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2009 13:35:00 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 09. úno 2008 13:01:43
Příspěvky: 95
Bydliště: Tursko
jen dolnim o jednu otázku, co mašina dělá když klesá kroutící moment ale výkon stále stoupá? večer doplním grafem z brzdy.. Nechával jsem si mašinu seřídit a chlapík od brzdy mi řikal, že to ladil spíše na výkon. Včera co jsem se byl projet, mi přišlo že se mašině kolem 5000 ot/min moc nechce a je tam i na grafu vidět propad v točivém momentu. Výkonová křivka je přitom krásně hladká... A sem tam mi z laufu vystřelí


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2009 14:29:34 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 10. črc 2008 14:30:46
Příspěvky: 52
http://www.motorkari.cz/clanky/jak-na-t ... 13445.html

_________________
Suzuki Bandit 600S -> Suzuki SV1000 -> KTM 690 SM -> Husaberg FS 570 -> Yamaha FZ6 Fazer


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2009 17:11:16 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 09. úno 2008 13:01:43
Příspěvky: 95
Bydliště: Tursko
Tohle jsem četl, ale tenhle článek mi prd vysvětlil...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2009 17:20:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
no, když to řeknu jednoduše....

točivý moment je síla motoru, a výkon udá jak intenzivně (kolikrát za jednotku času) je motor schopen tu sílu podat na kolo...

Má to spolu mnohem víc souvislostí, ale toto se mi zdá nejjednodužší...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2009 17:35:23 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 09. úno 2008 13:01:43
Příspěvky: 95
Bydliště: Tursko
Už je mi to trochu jasnější, díky...
A co by se tedy stalo, kdyby byly propady ve výkonu, kdežto krouťák vyhlazenější? je-li je to teda vůbec možný...

Jinak zde odkaz na můj graf z brzdy
http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_ ... c804349a27


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2009 18:03:43 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. lis 2007 22:16:38
Příspěvky: 1460
Bydliště: Těšany
Dyz uz to das do gallerky tak bys to mohl otocit.Ten graf se me nezda-hlavne ten propad v kroutaku a to ze ti to ladil na vykon je taky kravina,SV neni masina na ktery se honi kazdej konik nahoru.Spis je dulezitejsi hladka krivka-jak kroutaku tak vykonu.A ze to to obcas strili znamena ze mas asi bohatou smes.o tom uz se toho tady napsalo mraky,tak zkus vic hledat,ale ten borec co ti to ladil asi neni ten spravnej odbornik

_________________
Cz 175-Suzuki GSF Bandit 400-Sv 650 02N Gsxr 1000 K5


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: čtv 09. dub 2009 18:11:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
No prvně sem si říkal že máš tu křivku hnusnou, ale když sem mrkl na svoju, tak sem zjitil že to máme podobný:
http://www.suzukisv.cz/index.php/sv-gal ... emId=36128
každopádně se mě ten výkon drží u maxima ve větším spektru otáček. Asi ale mnohem důležitější je lambda, tu ti dělal? asi moc né, když ti to střílí....

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:02:45 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
4man - ten propad je docela velkej na to, že ti to někdo ladil (počítám přes PC nebo Ignijet)... ta křivka by měla být krásně hladká, tohle ty mašinky umějí.
Jinak k tvé otázce, vysvětleno polapatě; pokud ti klesá krouťák a výkon jde stále nahoru, tak v daných otáčkách už se prostě motoru moc nechce a otáčky (a rychlost) polezou nahoru jen pomalu (u SV typické nad cca 7500 ot. na 5.-6. kvalt, viz. maximální točivý moment z tvého grafu). Jakmile končí výkonová křivka, motor už nejde nikam a seš na nejvyšší možné hranici jeho vykonané práce (otáček). Jinak se teda přiznám, že jsem ještě neviděl situaci, kdy by krouťák začal klesat a výkon šel stále nahoru.... až samozřejmě na nějaké lokální propady, ale každej propad krouťáku je více či méně doprovázen i propadem na výkonové křivce.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:13:04 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tak SVka to tak mají, že koncem otáčkovýho spektra, od nějakejch těck 7500 ot./min kde má krouťák max. už křivka krouťáku leze dolů, a výkonová leze nahoru a má max. kolem 9500 ot./min,

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:24:06 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
No jistě, a z toho plyne, že to nejlepší tě na SV čeká do cca 8.500 ot., pokud tam teda nemáš nějaký úpravy, kdy se to celý může posunout ještě dost nahoru.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:34:24 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
přesně tak

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:37:01 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. dub 2008 12:48:06
Příspěvky: 125
Bydliště: Praha-východ
Je normální, když vezmu třeba na trojku ostřeji za plyn (předjíždění), že motorka ztratí výkon (absolutně nezareaguje) a pak vyletí jak raketa?

_________________
Only A Biker Knows Why A Dog Sticks Its Head Out Of A Car Window.
www.karlie.wbs.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:38:32 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
No to u SVčka teda moc normální není, to budeš mít někde propad kouťáku a slušnej... mazej stím na brzdu

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:52:16 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Karbece mají tu tendenci trochu větší... a proto jsou podle mě pocitově víc agresivnější. Ale u stříkačky nevím. Zkus specifikovat, ve kterých otáčkách se toto děje.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:55:47 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. dub 2008 12:48:06
Příspěvky: 125
Bydliště: Praha-východ
Jimbo píše:
No to u SVčka teda moc normální není, to budeš mít někde propad kouťáku a slušnej... mazej stím na brzdu


Dneska jdu řešit problémy se startovánim (alternátor dobíjí, ale něco si bere víc než by mělo, takže sem tam nenastartuju, včera mi to chcíplo na křižovatce a čekala jsem na novou baterku, abych se dostala aspoň domů, protože na nabitou baterku se to většinou chytne a jsem schopná něco ujet) :mrgreen: Zatim padlo podezření na diody, uhlíky nebo startér Doufám, že to bude nějaká prkotina
Brzdu mi tam asi neudělaj, ale to budu případně řešit přístí týden...

_________________
Only A Biker Knows Why A Dog Sticks Its Head Out Of A Car Window.
www.karlie.wbs.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 9:57:49 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. dub 2008 12:48:06
Příspěvky: 125
Bydliště: Praha-východ
Nejt píše:
Karbece mají tu tendenci trochu větší... a proto jsou podle mě pocitově víc agresivnější. Ale u stříkačky nevím. Zkus specifikovat, ve kterých otáčkách se toto děje.


Řekněme, že jedu plynule někde mezi 5-6tis., v ten moment vezmu prudce za plyn a nic se neděje, takže bych to tipla na někde kolem 6tis, propad je tak vteřinu a pak vystřelí

edit možná i 7tis.

_________________
Only A Biker Knows Why A Dog Sticks Its Head Out Of A Car Window.
www.karlie.wbs.cz


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: sob 11. dub 2009 12:41:17 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Karlie píše:
Nejt píše:
Karbece mají tu tendenci trochu větší... a proto jsou podle mě pocitově víc agresivnější. Ale u stříkačky nevím. Zkus specifikovat, ve kterých otáčkách se toto děje.


Řekněme, že jedu plynule někde mezi 5-6tis., v ten moment vezmu prudce za plyn a nic se neděje, takže bych to tipla na někde kolem 6tis, propad je tak vteřinu a pak vystřelí

edit možná i 7tis.

Právě kolem 6-7 tis. je motor takovej nervózní(blíží se max. krouťáku), a to mám třeba já rád, a když za to zatáhneš tak to vystřelí jak brko :good:

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: pon 13. dub 2009 3:09:34 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 29. lis 2007 22:16:38
Příspěvky: 1460
Bydliště: Těšany
Karlie píše:
Nejt píše:
Karbece mají tu tendenci trochu větší... a proto jsou podle mě pocitově víc agresivnější. Ale u stříkačky nevím. Zkus specifikovat, ve kterých otáčkách se toto děje.


Řekněme, že jedu plynule někde mezi 5-6tis., v ten moment vezmu prudce za plyn a nic se neděje, takže bych to tipla na někde kolem 6tis, propad je tak vteřinu a pak vystřelí

edit možná i 7tis.

Tak v techle otackach by to nemelo mit zadnou(relativne)prodlevu.Pokud jak rikas to chvilu trva nez se dostavi reakce tak je URCITE neco spatne,ale co ti presne nereknu.Ja bych si tipl privod vzduchu nebo paliva.

_________________
Cz 175-Suzuki GSF Bandit 400-Sv 650 02N Gsxr 1000 K5


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: výkon vs. točivý moment
PříspěvekNapsal: pon 13. dub 2009 10:32:19 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Je to divný no, mě právě babka od šesti vystřelila dopředu krásně a žádnou takovou prodlevu třeba mezi 5-6 tis. jsem nezaznamenával.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz