Právě je pát 06. čer 2025 6:58:35

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
Nový příspěvekNapsal: čtv 23. dub 2009 21:48:28 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Zdravíčko.
Vzdávám to, už mě to mrdá, poníženě prosím o rady :banghead: ...

Objevily se dva problémy a oba se týkají přední brzdy, aniž by spolu ale souvisely...

1) odvzdušnění
Páčka brzdy jde sice násilím, ale přesto dostat až ke gripu i za studena, což je špatně, správně by ke gripu neměla jít ani za mák. Toto je podle všeho klasický příznak zavzdušnění systému, takže jsem jukl do manuálu, ještě se pro jistotu poptal pár zkušenějších a vlítl na to. Přes výpušťák na pumpě i na třmenech jsem postupně odčerpal určitě množství kapaliny, přičemž pár bublinek opravdu vylezlo. Jakmile už se dlouho žádná bublina neobjevovala a tekla jen čistá kapalina, pochopil jsem, že je vše ok, srovnal hladinu v expanzce a hotovo. Chod páčky se mírně zlepšil, ale pořád ju k tomu gripu promáčknu (oběma rukama). Říkal jsem si, že mi ještě někde nemusí brzdy těsit, ale únik kapaliny jsem nikde nezaznamenal. Takže tímto jsem vyčerpal všechny možné alternativy, které mě napadají, proč je chod páčky měkkej.
Maximálně mě ještě napadlo toto; v rámci odvzdušňování jsem odčerpal dohromady cca 2 dcl kapaliny po té, co se naposled objevila nějaká ta bublinka. Není to málo? Měl bych procyklit pokud možno veškerý obsah? (Do toho se mě hrozně nechtělo, vypouštění šlo vyloženě po mililitrech). Pokud teda ale procyklit celý obsah, kolik v celým systému kapaliny obvykle bývá? Vůbec nemám šajnu...

2) výměna desek
Origo desky už jsou po smrti, koupil jsem nový od Feroda. Montáž proběhla asi během půl hoďky, možná ani ne, prostě brnkačka, není na tom moc co posrat, s brzdným efektem jsem byl spokojenej, rozdíl tu byl cítit hnedka. Měl jsem ale dojem, že když tlačím machnu do garáže s vypnutým motorem, jde až příliš slyšet tření desek o kotouč a mašina celkově kladla docela odpor. No prostě desky moc tlačily na kotouč. Odlehčil jsem předek a rukou protáčel kolo a je to fakt docela bloklý, setrvačnost je skoro nulová. Řešení jsem viděl v tomto - pístky se zasírají bordelem tam, kde vyčuhujou ze třmenů, ale plocha která zajíždí do třmenu zůstává samozřejmě čistá. Když se ale namontujou nový nesjetý desky, pístky mají pochopitlně chod v jiné poloze než s předcházejícíma sjetýma deskama, v tomto případě jsou více zasunuty, a tudíž do třmenů zajížděla už ta plocha, která je od bordelu. Ok, pístky jsem vymačkal ven a bordel odstranil jak jen to šlo, aby pístkům v chodu nic nekladlo odpor. Všechno vrazil zpět a stejně jako v případě odvzdušňování se skoro nic nezměnilo. Takže pak už následovalo jen tisíc kurev a pičí a proklínání do sedmého kolene a běžení ke komplu hledat rozumy na netu.

Tohle musím vyřešit co nejdřív, tření desek nejen že zruší nový obložení šestkrát rychleji (ani kotouče z toho nejsou vozdvázaný), nejen že v podstatě permanentně za jízdy brzdím, ale celý systém se dost přehřívá a v kombinaci s pravděpodobným zavzdušněním se mi třeba na okruhu může kliďo bloknout kolo a to by byl panečku rock'n'roll! No a na okruh se chystám po víkendu, takže POMOCT!!! :beg:

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: čtv 23. dub 2009 23:49:38 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Odvzdušňování může někdy docela potrápit. Někdy se to nepovede hned a je třeba si to zopakovat. Třeba další den. Na zavzdušnění stačí pranepatrný únik brzdovky. Nemám ponětí jak je u tebe řešená pumpa, ale kdybych se nedobral uspokojivého „vytvrzení“ po několikerém odvzdušnění a projetí, zaměřil bych se na tu „pumpu“. Pokud jde o stálé přibržďování, trochu to ze začátku přibržďovat bude - právě kvůli jiné poloze pístků, ale asi ne tak fatálně jak popisuješ. Myslím, že ty pístky prostě nechodí. Rozhýbat je bývá také docela mrdanice. Překvapuje mě to trochu na tak mladém stroji. Na mojí staré vráně jsem v zoufalství chvíli jezdil s kladívečkem a občas musel jeden zlobivý třmen po zahřátí poklepat. Dokonce jsem pod gumovou prachovku pístku stříkl WD40 - s tím samozřejmě opatrně, mně to sice tehdy pomohlo, ale je to „hranatý“ počin. Nejspíš tohle nebudou ty rady, jaké bys chtěl číst, ale ber to spíš jako podporu. Hlavně na to nespěchat! Ta potvora to snad tak nějak „cítí“, že tlačíš na pilu :shock:

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 24. dub 2009 7:51:59 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
no to odvzdušnění si budeš muset asi zopakovat to se nedá nic dělat.Mě to dělalo po výměně desek taky,ale během první vyjíždky se páčka nějak ustálila sama takže jsem to víc neřešil.
co se týká desek a přibrždování asi jsi zkusil jestli se ti desky ve třmenu hejbou aspoň s nějakou vůlí pokud ne tak rozhejbat to bych udělal jako první...pokud se to nezlepší a pístky jsi očistil jak jsi psal tak ti asi nezbyde nic jiného než třmeny rozebrat a udělat důkladnější očistu.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 24. dub 2009 10:11:43 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Kasym - zatím to tak vypadá, mám obavu, jestli jsem neodrovnal prachovky. Ale prý tomu ještě mám dát trochu čas a desky si možná sednou. Co se odvzdušnění týče, zkusím ještě kapalinu natlačit odspodu stříkačkou přes třmenový výpušťák.

Jestli máte někdo další nápady, sem s nima! Kožkovi a Kasymovi zatím díky.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 24. dub 2009 10:32:41 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
:rotfl: to je pech..

odvzdušnění budeš muset udělat znovu...

Nasadil jsi do třmenu plíšky do unašečů desky správně? očistil jsi pořádně třmen od usazenin? natřel jsi konce desek Cu barvou? kvůli lepšímu chodu desek? když byly pístky ze třmenů vyjetý, kvůli ojetým deskám, očistil jsi je před tím než jsi je zatlačil? kdyby jsi si zkurvil simeringy pístků, určitě by jsi to poznal prolínáním kapaliny...
Další věc je to, že může být zevnitř poškozená hadice a pístky už se ti tak lehce nevrátí...

Každopádně desky musí ve třmenu volně chodit...

Jestli si pomatuješ co mi dělaly desky na autě, vyřešillo to až kompletní rozebrání, očistění, promazání všech pohyblivých čepů.... teď to chodí jak pes...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 24. dub 2009 11:55:02 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
- plíšky ok
- očištění ok
- Cu barva... whattafuck iz diz, nigga?
- čištění pístků proběhlo právě až záhy, jak jsem napsal, v tom bude asi zakopanej pudl

prostě to asi budu muset komplet rozebrat a vyčistit

Odvzdušnění nemá moc smysl dělat prostě znovu, ale spíš i jinýma metodama (vytlačit kapalinou odspodu, vyklepat u páčky a tak).

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 24. dub 2009 12:05:14 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Nejt píše:
- plíšky ok
- očištění ok
- Cu barva... whattafuck iz diz, nigga?
- čištění pístků proběhlo právě až záhy, jak jsem napsal, v tom bude asi zakopanej pudl

prostě to asi budu muset komplet rozebrat a vyčistit

Odvzdušnění nemá moc smysl dělat prostě znovu, ale spíš i jinýma metodama (vytlačit kapalinou odspodu, vyklepat u páčky a tak).

já dělal výměnu kapaliny i odvzdušnění vždycky od shora dolů protože nemám tak velkou pumpu ketrou bych protlačil celej systém a měl jsem to bez porblémů...

nejsem si jistej jestli je to měděná barva, ale je to něco takovýho... natírají se s tím ty unašecí jazíčky na brzdové desce, aby nezatuhly, nedržel se na nich bordel a nekorodovaly... já si jen umastil ruce od plastického maziva MOGUL a lehce ty jazíčky navlhčil... tam kde dřely, smirkem nebo lameláčem v rozbrušce zabrousil...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 24. dub 2009 12:06:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
na icq budu až večer... nejsem na svým PC a nepomatuju si přístupový heslo ani číslo...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 24. dub 2009 12:49:21 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
spodem to má smysl dělat jen v případe,že máš na to pumpu.injekční stříkačkou to neuděláš.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pát 24. dub 2009 14:49:57 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
popi píše:
na icq budu až večer... nejsem na svým PC a nepomatuju si přístupový heslo ani číslo...

to už budu dávno tů d blajndness a taky si nebudu nic pamatovat.. tak jindá

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 10:31:10 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 27. lis 2008 13:13:49
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 10
S tím odvzdušněním bych to viděl takhle:

Jestli tam máš origo brzdové hadice - gumové, tak zmáčknutí páčky násilím, oběma rukama ke gripu, pouze "nafukuje hadice". Pokud to k tomu gripu rveš fakt silou, ne jen třema prstama jedné ruky, je to v pořádku!
Já mám na Banditovi brzdové hadice pancéřové a páčka nejde zmáčknout v normálním provozu pod půlku. Pak sednu na SV s gumovýma hadicema a už při vyjíždění od branky se "leknu že to nebrzdí", prostě se páčka musí víc zamáčnout. Na Banditovi to bylo stejné.
Pokud Ti to dobře brzdí, v normálním provozu si zkus prudké brždění, a uvidíš, že páčku dáš jen cca do půlky, ani náhodou ke gripu. Rvaní oběma rukama na stojanu je značně zavádějící. Dál to neřeš. Já při odvzdušnění taky vždy vytáhnul jen tak cca 2 deci kapaliny bez bublinek...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 11:03:31 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
Příspěvky: 1804
Bydliště: Štěchov
pancerky na tom ma. Zkousel jsme packu na okruhu jeste na jinym pycoletu(gsxr k5) a ten tu packu nemel na konci kroku gumovou

_________________
Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 11:56:52 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 27. lis 2008 13:13:49
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 10
Tak to potom jo, zvlast s pancerkama. Na konci chodu musi byt tvrda jak sutr.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 15:53:40 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
jestli mi to brzdí nebo ne ještě poznám, don't worry... potíž je v tom, že se bojím, jak se to bude chovat v kombinaci s třením těch desek na okruhu po větším zahřátí.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 16:08:23 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Nejt píše:
jestli mi to brzdí nebo ne ještě poznám, don't worry... potíž je v tom, že se bojím, jak se to bude chovat v kombinaci s třením těch desek na okruhu po větším zahřátí.

vyzkoušej ještě to, co jsem ti říkal...

jo a pumpu jsi taky odvzdušňoval?
Zkus ještě nějakým dřívkem poklepat třmeny a hadice... občas nějaké bublinky ulpí zevnitř na hadicích a třmenech...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 16:09:33 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
no a pokud to máš opravdu zavzdušněný, na nejel bych s tím ani ostřeji do provozu, netož na okruh... jinak by jsi si mohl s vekou pravdpodobností rozbít tlamu... a halvně motorku...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 16:13:24 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
No bylo to zavzdušněný víc, už jsem to trochu odvzdušnil a chod je tvrdší, ale pořád to není ono a hlavně se toho teď bojím kvůli tomu tření.... pumpu jsem taky odvzdušnil, klepání jsem zkoušel hlavně kolem pumpy u páčky, ale asi to zkusím ještě, tohle bude chtít asi trpělivost.

Jinak myslím, že z mého prvního příspěvku vyplynulo, že to musím vyřešit do úterka, kdy chcu na drom a tím pádem na to docela hystericky spěchám. S machnou nevyjedu vůbec nikam, dokud tohle nevyřeším

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 16:22:25 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Nejt píše:
No bylo to zavzdušněný víc, už jsem to trochu odvzdušnil a chod je tvrdší, ale pořád to není ono a hlavně se toho teď bojím kvůli tomu tření.... pumpu jsem taky odvzdušnil, klepání jsem zkoušel hlavně kolem pumpy u páčky, ale asi to zkusím ještě, tohle bude chtít asi trpělivost.

Jinak myslím, že z mého prvního příspěvku vyplynulo, že to musím vyřešit do úterka, kdy chcu na drom a tím pádem na to docela hystericky spěchám. S machnou nevyjedu vůbec nikam, dokud tohle nevyřeším


rozdělej ty třmeny, zkus jak tam desky chodí a případně se stav do nějaký mototechny a tam ti prodá i ten měděnej sráč...

vyřešil jsem to tou vazelínou, ale není to nejlepší... při velkým prohřátí se lehce odpaří a můeš ji schytat rovnou na kotouč...

Odvzdušňoval bych dál, střídavě s poklepáním třmenů a hadic a protáhl bych okruhem alespoň 3 nádržky kapaliny.....

Schema tý pumpy jsem neviděl, takže nechci radit jak ji odvzdušnit... to se zeptej jinde...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 16:23:18 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
ok

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 25. dub 2009 19:01:38 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 02. čer 2008 9:53:44
Příspěvky: 465
Bydliště: Hradec Králové
navážu na to co psal popi
bublinky mohou zůstat na nitřím obvodu hadic, případně třmenů
před 3 týdny jsem odvzdušňoval jinou motku a musel jsem nakonec vyměnit komplet kalpalinu
to taky zkus, může už bejt za zenitem, je to přece jenom namáhaná kapalina na takovém pičoletu
jak jsem jí vyměnil komplet tak cca po třech odvzdušněních ok
co se týče plnění spodem - plní se vrchem z důvodu toho že odvzdušňovák je níž na brzdový soustavě - lepší průchod kapaliny i s bublema

_________________
Simson S51 Enduro ´86; MZ ETZ 150 ´89; Suzuki GS 500 ´96; Yamaha XJ 600 S ´99; Suzuki SV 650 S ´03 + SV 1000 S ´03 + Jawa 555

http://krejzy-pikador.rajce.idnes.cz/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz