Zdravíčko.
Vzdávám to, už mě to mrdá, poníženě prosím o rady

...
Objevily se dva problémy a oba se týkají přední brzdy, aniž by spolu ale souvisely...
1) odvzdušnění
Páčka brzdy jde sice násilím, ale přesto dostat až ke gripu i za studena, což je špatně, správně by ke gripu neměla jít ani za mák. Toto je podle všeho klasický příznak zavzdušnění systému, takže jsem jukl do manuálu, ještě se pro jistotu poptal pár zkušenějších a vlítl na to. Přes výpušťák na pumpě i na třmenech jsem postupně odčerpal určitě množství kapaliny, přičemž pár bublinek opravdu vylezlo. Jakmile už se dlouho žádná bublina neobjevovala a tekla jen čistá kapalina, pochopil jsem, že je vše ok, srovnal hladinu v expanzce a hotovo. Chod páčky se mírně zlepšil, ale pořád ju k tomu gripu promáčknu (oběma rukama). Říkal jsem si, že mi ještě někde nemusí brzdy těsit, ale únik kapaliny jsem nikde nezaznamenal. Takže tímto jsem vyčerpal všechny možné alternativy, které mě napadají, proč je chod páčky měkkej.
Maximálně mě ještě napadlo toto; v rámci odvzdušňování jsem odčerpal dohromady cca 2 dcl kapaliny po té, co se naposled objevila nějaká ta bublinka. Není to málo? Měl bych procyklit pokud možno veškerý obsah? (Do toho se mě hrozně nechtělo, vypouštění šlo vyloženě po mililitrech). Pokud teda ale procyklit celý obsah, kolik v celým systému kapaliny obvykle bývá? Vůbec nemám šajnu...
2) výměna desek
Origo desky už jsou po smrti, koupil jsem nový od Feroda. Montáž proběhla asi během půl hoďky, možná ani ne, prostě brnkačka, není na tom moc co posrat, s brzdným efektem jsem byl spokojenej, rozdíl tu byl cítit hnedka. Měl jsem ale dojem, že když tlačím machnu do garáže s vypnutým motorem, jde až příliš slyšet tření desek o kotouč a mašina celkově kladla docela odpor. No prostě desky moc tlačily na kotouč. Odlehčil jsem předek a rukou protáčel kolo a je to fakt docela bloklý, setrvačnost je skoro nulová. Řešení jsem viděl v tomto - pístky se zasírají bordelem tam, kde vyčuhujou ze třmenů, ale plocha která zajíždí do třmenu zůstává samozřejmě čistá. Když se ale namontujou nový nesjetý desky, pístky mají pochopitlně chod v jiné poloze než s předcházejícíma sjetýma deskama, v tomto případě jsou více zasunuty, a tudíž do třmenů zajížděla už ta plocha, která je od bordelu. Ok, pístky jsem vymačkal ven a bordel odstranil jak jen to šlo, aby pístkům v chodu nic nekladlo odpor. Všechno vrazil zpět a stejně jako v případě odvzdušňování se skoro nic nezměnilo. Takže pak už následovalo jen tisíc kurev a pičí a proklínání do sedmého kolene a běžení ke komplu hledat rozumy na netu.
Tohle musím vyřešit co nejdřív, tření desek nejen že zruší nový obložení šestkrát rychleji (ani kotouče z toho nejsou vozdvázaný), nejen že v podstatě permanentně za jízdy brzdím, ale celý systém se dost přehřívá a v kombinaci s pravděpodobným zavzdušněním se mi třeba na okruhu může kliďo bloknout kolo a to by byl panečku rock'n'roll! No a na okruh se chystám po víkendu, takže POMOCT!!!
