Popi - Jestli se bavíme o K5, tak tvrdím... rozhodně nemusíš točit nad 8 tis., aby to jelo. Samozřejmě maximum vytáhneš nahoře, ale z hlediska využití je tohle potřeba buď na drom nebo na blbnutí, protože už to tam je "až moc". Ale to je pičovská diskuze stejně, prostě šestka vs. litr si rozumíme a basta.
Sting - 750 dělá Suzuki jako jediná, ale vždycky tomu tak nebývalo a 750 byla kdysi přímo třída v rámci různých šampionátů, především národních (třeba v USA na tomhle začal hvězdnou kariéru Hopkins). Pak se to vyprofilovalo na soutěže do 600ccm a do 1000ccm a všechny značky kromě Suzuki výrobu 750ccm zcela opustily. Takže si Sko drží monopol a je docela úctyhodné, že se jim daří držet kvalitu tak vysoko, když prakticky neexistuje konkurence ani závodní využití. 750 je z hlediska závodění dneska objem zcela na hovno

.
Jinak teda po stopadesáté a snad už naposled, sepíšu to v obecné rovině, samozřejmě se od sebe jednotlivé značky a i ročníky liší, beru v potaz pouze 4V supersporty:
U 600 hitparáda začíná až opravdu v hodně vysokých točkách, dole je to prostě mrtvý a nejede to, nemá to točák (sedlal jsem CBR600 a R6), SV650 ve spodku táhne neporovnatelně líp, ale 4V má pak dalších 6 tis. otáček, kde teprve začíná ten správnej hukot. Takže na šestce je třeba více řadit a držet ju stále ve vysokejch, z toho důvodu to v průměru mnohem víc žere a na město nebo cestování je jednoduše nevhodná. Litr má síly všude habaděj, takže umožňuje jezdit i v nízkejch točkách a tudíž nežere a jízda je mnohem plynulejší, poněvadž se nemusí skoro řadit (ale může!).
Na dromu se naopak ať už litr nebo šestka honí především ve vysokých (přece jen i litr tam má největší páru), takže tady je spotřeba stejná, přesto je jízda na každý machně úplně o něčem jiným... na litru je třeba být hodně citlivý s plynem kvůli highsiderům apod., ale na druhou stranu odpustí určité vychýlení z ideální stopy, protože rezervy ve výkonu umožňujou ztrátu dohnat na výjezdech. Bylo změřený, že úplně plnej kotel se v Brně na litru jede cca 8 procent trati!!! Dále jsou na litr na dromu kladený mnohem větší nároky na nastavení podvozku, práci brzd a fyzickou kondici jezdce než na šestku. Na šestce se prakticky furt drží plnej kotel, nehrozí tolik přemíra plynu a je potřeba víc řadit a držet ideální stopu. Nastavení podvozku je tu dost odlišný a brždění taky není takovej kalup (samozřejmě že je, jen ve srovnání s litrem menší), proto udržet ideální stopu je o něco menší problém. Ve výsledku se to docela srovná a rozdíly v časech šestek a litrů jsou třeba v Brně na poloprofesionální úrovni jen pár sekund, v Mostě skoro nic. Na profesionální jsou ty rozdíly samozřejmě velký. Takže prostě na dromu neplatí že ta kubatura je lepší nebo horší, ale každá je o něčem úplně jiným. Na silnici je to ale zas jiné vyprávění...
Z tohoto snad jednoznačně vyplývá tento závěr: šestku na okruh, litra na okruh i na silnici.
Možná by se to vlastně dalo napsat i takto:
začátečník (samozřejmě ne úplný, berte s rezervou) - 600 na okruh, litr na silnici
pokročilý - všechno všude

, ale 600 na silnici bude v určitých situacích trápit jak profíka, tak lamu.