Právě je pon 19. kvě 2025 1:49:27

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: pát 28. srp 2009 10:59:20 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 15. dub 2008 21:52:51
Příspěvky: 255
Bydliště: Trutnovsko
Tak mi uz delsi dobu vrta hlavou jak se serizuje podvozek. Uz si jakz takz dokazu predstavit co je predpeti utlum a odskok a jeste bych potreboval rict neco o kompresi. Taky by me zajimalo co je spatne kdyz je treba motorka v naklonu nervozni nebo kdyz se naopak nechce do naklonu vubec skladat. Nebo treba co je blbe kdyz se skubou gumy? Napiste sem nejaky svoje poznatky a zkusenosti. Dik.

_________________
fichtl -> mustang -> MZ RT 125 01' -> SV 650 S 99' -> Aprilia RSV 1000 Mille 01'


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: pát 28. srp 2009 11:25:55 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
trhanie gumy a nervozita v naklone ma zaujima tiez
nejte, popi? :)

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: sob 29. srp 2009 0:20:33 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
se mě nechce teď :)... ale po víkendu sem hodím svoje poznatky

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: sob 29. srp 2009 10:01:06 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
Příspěvky: 1804
Bydliště: Štěchov
Škubání gum může způsobit spousta věcí, Nejt sem napíše co ví a myslím že to bude vyčerpávající...
Každopádně SV650 a vůbec babka je co se týče nastavení podvozku naprosto v prdeli :blackeye:

_________________
Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: sob 29. srp 2009 10:32:41 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40
Příspěvky: 1349
hm ... taky neporadim ... :( vim co se me na motce nelibi z jejiho chovani, ale nevim co s tim, tak na to seru :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: sob 29. srp 2009 12:20:56 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56
Příspěvky: 1987
Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
Moja řeč Mates :grin:

_________________
Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: sob 29. srp 2009 15:18:56 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
tak na toto nemám dost času, abych tu vše popsal...

ale základ je v tom seřídit pérování na správné hodnoty.... to znamená statické propružení bez jezdce a s jezdcem

na silnici (sport/touring) bez jezdce zadek 5-15mm a předek 10-20mm
s jezdcem zadek i předek 30-35mm

to je naprostý základ beu kterého ti není platný vůbec nic...

samozdřejmostí je správná funkce tlumičů a jakost náplní...

pokud je pérování nastaveno dobře, je potřeba seřídit tlumení...

Velmi jednoduchá pomůcka je stlačovat motorku těsně za víčkem nádrže kde je cca těžiště většiny sportovních motorek.
Sleduje se zdali při kompresi(stlačení tlumičů) jdou předek/zadek stejně rychle a to stejný při odskoku(roztažení tlumičů)


U moderních jednotek se toto doladí utažením nebo povolením příslužných škrtících ventilů... poté je podvozek velmi zběžně nastaven správně... a pro normální podminky silnic je zcela dostačující...

Pro okruh je nastavení zase jiné, ale základ stejný... jemné doladění tlumení se pak dělá podle stylu jezdce a normální plevy jako jsem já nebo Nejt je postačující naladit podvozek podle opotřebení pneumatik protože ty lecos prozradí...


U SV je lecos pasé protože nemá plně seřiditelnou tlumící jednotku, ale pokud se smíříš s tlumením zadku tak k tomu pomocí různých viskozit oleje dokážeš přibližně doladit předek...

Ale vše je to jen tak od oka, ale to poznáš většinou až na okruhu...

co budeš ladit dál musíš poznat sám... jezdtli se motorka nedotáčí, přetáčí, jaký má úhel řízení, jestli uskakuje zadní kolo při akcelerace nabo se naopak moc ponoří.... no je toho mraky co zkoumat a to se o tlaku v kolech ani nebudu zmiňovat....

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: pon 31. srp 2009 15:12:54 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
dik popi ;)

naladim to na standard a budem asi laborovat
nic ine asi nevymyslim ...

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: pon 31. srp 2009 15:40:13 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Jenom si to trhání nepleťe se žmolkováním... to je přesně opačnej efekt a někdy to mají lidi tendenci hl. u zadní gumy zaměnit. K trhání dochází především kvůli příliš nešetrnému zacházení s plynem na výjezdech, kdy si guma vytváří falešnou hranu a maso se doslova vytrhává ze střední části okraje gumy. Další příčinou je vysoký tlak v gumě, případně příliš tvrdý odskok útlumu. Předpětí pružin jako takový by na trhání gumy moc vliv mít nemělo. U trhání se vyloženě mění profil gumy a ta výrazně ztrácí adhezi především ve středím náklonu, kde právě dostává nejvíc zabrat na výjezdech.
Žmolkování nevadí ničemu, pokud je to moc, tak stačí jen malinko přihustit, případně si můžete dovolit jemně přitvrdit odskok.
Ale popravdě jsem ještě neslyšel nic o tom, že by se někomu na silnici trhaly nebo žmolkovaly gumy. Nějaké náznaky žmolkování se na zadku občas objeví při hodně agresivní jízdě a ve velkých vedrech, trhání je zas častější na studenějším povrchu, to ale nikdo palici nejezdí.

Každopádně je jasný, že můžete ladit co chcete, ale jestli máte vyběhaný jednotky, špatnej olej apod., nepomůže nic. Takže nejdřív zkontrolovat a případně udělat repas tohoto, potom ladit. Ale jak píše Popis a Kraťas, SV má prostě limity hrozně nízko, pro střelce je ta motorka prostě nedostačující.

Kufor - pokud cítíš nervozitu v náklonu na silnici, hledal bych chybu nejdřív v typu použité pneumatiky (případně stavu) a natlakování. Pokud mluvíš o okruhu, tak tam už toho může být zas o dost víc.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: pon 31. srp 2009 15:45:35 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
ja sa bavim o okruhu, na beznych cestach sa nic z toho nedeje, bo to clovek nepali jak magor :)

jo, mne sa netrha, iba zmolkuje, to je v poriadku
len ma zaujimali priznaky tohto deja, dik za vysvetlenie

neklud v naklone si scasti sposobim sam neopatrnym vysadanim a neplynulou jazdou
scasti mam pocit, ze mi to robi zadna pruzina, proste s nou nak neviem najst spolocnu rec :(
jak som spomenul, hodim to do factory settings a potom budem postupne pritvrdzovat
ja to spravne nastavenie najdem!
...dufam, ze to nebude za cenu padu :)

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: pon 31. srp 2009 15:50:54 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
hoď factory setup a v podstatě všechno přitvrzuj, jen tlak v gumách zmenši :)... ale hlavně si všechno zapisuj! Když si to teď rozesereš, aby ses mohl případně vrátit k původnímu nastavení... stejně tak si zapisuj tlak v gumách, teplotu (pokud je nějak extrémní - zima nebo vedro) apod. A vůbec, je to fakt na mnoho stran a mega se dozvíš i zde: http://www.eagleracing.cz/
... ale nejlepší stejně budeš mít, když si to nejdřív necháš očekovat nějakým zkušeňákem, nejdřív jestli je podvozek vůbec v kondici, pak jeho setup. Btw. co vlastně jezdíš gumy?

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: pon 31. srp 2009 16:28:27 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
heh, minule som sa pobavil nad tlakomermi
moj tlakomer hlasi o 1kpa viac jak na pumpe, kamosov pre zmenu o 1kpa menej jak na pumpe
3 tlakomery, 3 hodnoty
...a teraz, co je spravne? :)

jo, hodim to na default, zapisem a budem postupne menit
tlak gum davam cca. 200kpa na zadok, 210kpa na predok
to sa mi osvedcilo ako rozumna hodnota
este to premeram po dojazde, jak sa to zvysilo

gumy jazdim BT-016 (a som s nimi moc spokojny, ani raz ma neprekvapili; robia to, co chcem)

orly prestudujem, idem nato :)

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Serizovani podvozku?
Nový příspěvekNapsal: pon 31. srp 2009 21:10:31 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 15. dub 2008 21:52:51
Příspěvky: 255
Bydliště: Trutnovsko
Tak sem chvilku brousil na ty strance co tady vyplivnul nejt a nasel sem tam vazne moc pekny cteni o podvozku... Je tam presne to co sem chtel. :-) Dik.

_________________
fichtl -> mustang -> MZ RT 125 01' -> SV 650 S 99' -> Aprilia RSV 1000 Mille 01'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz