Právě je čtv 22. kvě 2025 9:19:54

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 11. kvě 2010 15:22:19 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. kvě 2009 6:03:08
Příspěvky: 84
Čau, scháněl sem nový gumy, který sem nakonec vyřešil jako předtim vzadu - Dragon Supercorsa PRO SC2 160/60 a do předu už nezbejvali penízky, tak DIABLO Front 120/60. Nicméně když sem prolejzal weby, tak sem narazil na konfigurátor od MICHELINu, tak mě to při požadavku na gumu pro občasný svezení po okruhu doporučilo Michelin Power One a co mě zarazilo byl tklak, na kterej to doporučujou... Vepředu 2,1 a vzadu 1,9 bar.... To mě přijde docela málo... Můžou tu okruháři vysvětlit proč tomu tak je, jestli by tenhle tlak doporučili i bez nahřejváků a popřípadě, jestli maj vysledovaný nějáký ideální tlaky na různý okruhy (Most, Brno atd...)?

Díky


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 11. kvě 2010 15:55:40 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
jo, presne tie tlaky sa mi osvedcili
dopredu davam 2.1-2.2
dozadu 1.9
na jazdu s SVckom je to tak akurat
samozrejme zalezi aj na type gumy a na miere hrotenia situacie:)

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 11. kvě 2010 16:14:55 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
Příspěvky: 1804
Bydliště: Štěchov
kufor to popsal dobře :good: Já u Dragon supercorsa foukal taky dozadu 1.9 a dopředu 2.1 a paráda. Je jedno jestli máš nebo nemáš nahříváky, teplota gumy bude po pár kolech stejná. Toto jsou ale opravdu tlaky na okruh a pro lidi, kteří tam už tolik nezavazí bo jak to říct. Pokud jezdí člověk pomalu, tak gumu dostatečně nezahřeje a měl by si přifouknout tak 2 desetiny.
Pak odpověď na další otázku, je jedno na jakej okruh, tenhle tlak zůstává pro amatéry stejnej. Až profíci si už ladí okruh od okruhu trošku jiný tlaky podle teploty apod.
A nížší tlak se dává proto, že kdyby jsi tam měl standartních 2.5 a guma se ohřála na okruhu, tak se začne přehřívat a klouzat, bude tvrdá, budeš mít špatnou odezvu. Takže dáš nižší tlak, těch 1.9 - guma se ohřeje a zvedne se tlak na já nevím 2.2-2.3 nevím přesně, je to můj odhad a při téhlech tlacích budeš o hodně lépe cítit co motorka dělá a pro gumu je to provozní teplota, proto bude fungovat tak jak má.

_________________
Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 11. kvě 2010 18:24:51 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
No a já bych to shrnul jednoduše, s rostoucí teplotou, roste i tlak v pryži ;)
Chcu to schválne vyzkoušet jakej to bude rozdíl na studené pryži, a když na nich nechám hoďku nahříváky. Snad příští týden se k tomu dostanu...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: ned 16. kvě 2010 22:37:03 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 13. bře 2008 17:56:21
Příspěvky: 449
pokud na okruhu zacinas nech tam klidne tlak predepsanej vyrobcem az zacnes jezdit dobry casy tak muzes laborovat s upustenim tlaku.Ja treba Most jezdim za 1:58 a tlak nechavam seriovej jednou jsem zkousel upustit a prvni 3 kola jsem jel jak na zvejkacce pak to bylo uz ok ale rozdil jsem nepocejtil krom tech prvnich trech kol nez se zahrala pneu takze az porychlim na tech 1:55 tak budu uvazovat o upusteni


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: pon 17. kvě 2010 12:13:35 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
Příspěvky: 1804
Bydliště: Štěchov
Toto není dobrý tvrzení :blackeye: Já jednou zapomněl upustit tlak v gumě a jak mě začala guma klouzat, nic moc překvápko.
Takže pokud člověk nejezdí tako dobrý časy a začíná na okruhu, tak nemusí upouštět tolik, páč by to nezahřál, ale ty 2 desetiny by měl upustit.
Jinak zahřátí trvá tak jedno kolo, člověk pro jistotu projede 1,5-2 kola, po tomhle už to člověk musí mít zahřátý, pokud jede tak jak má. Když neupustíš tlak, tak to stejně taky musíš zahřát, jinak můžeš sebou mrsknout stejně.

_________________
Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: pon 17. kvě 2010 20:01:09 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Jindrs píše:
pokud na okruhu zacinas nech tam klidne tlak predepsanej vyrobcem az zacnes jezdit dobry casy tak muzes laborovat s upustenim tlaku.Ja treba Most jezdim za 1:58 a tlak nechavam seriovej jednou jsem zkousel upustit a prvni 3 kola jsem jel jak na zvejkacce pak to bylo uz ok ale rozdil jsem nepocejtil krom tech prvnich trech kol nez se zahrala pneu takze az porychlim na tech 1:55 tak budu uvazovat o upusteni

to si nemyslím že je dobrá rada

není potřeba to extremně hrotit, ale třeba předepsaných 2,5 nebo 2,8 bych ny zadku rozhodně nenechal a předek jakbysmet...

předek hodit na 2,1 a zadek alespoň na 2,2 nebo i míň...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: pon 17. kvě 2010 20:06:49 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 13. bře 2008 17:56:21
Příspěvky: 449
hele ze svy hlavy to nemam kamosovi to ted nedavno rikali kdyz byl v motoskole.Ja osobne nejak tlak neresim proste jedu na tom co tam mam a nikdy jsem nemel problem


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: pon 17. kvě 2010 21:18:31 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
vím o čtyčech výhodách, proč upustit tlak.

1. vyšší dafromace gumy během jízdy = větší tvorba tepla = lepší prohřátí gumy
2. při nižším tlaku se guma víc rozplácne na asfaltě a tím pádem drží na větší ploše, tlak je na gumu víc rozložen a guma míň lokálně zatěžovaná, poškozovaná
3. při větší styčné ploše gumy s asfaltem je méně náchylná ke smyku vlivem drobných nešistot nebo vad na trati
4. u nižšího tlaku lépe poznáš smyk, gume se může v extrému víc deformovat a je tam větší pravděpodobonost že počátek smyku ponáš včas nebo se guma ještě dokáže chytit bo je pružnější...


z toho pro mě plyne zrovna tolik negativ vysokého tlaku v gumách a o ničem pozitivním nevím...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 18. kvě 2010 7:59:10 
Offline
záklaďák

Registrován: stř 14. kvě 2008 17:25:11
Příspěvky: 369
Popi - No takhle bych to říct nedokázal, ale asi máš pravdu :lol:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 25. kvě 2010 14:21:46 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
Příspěvky: 480
jasne, tam neni o com uvazovat
standardne nahustena guma sa proste po par kolach pretlakuje a je proste moooooc
mensia stycna plocha -> horsia trakcia -> auuu

tak nastudovat popisove 4 zlate pravidla ;)

_________________
...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 25. kvě 2010 14:46:17 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 25. kvě 2010 16:49:10 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Kasym píše:
nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej.

není...
na dromu se zahřátím roztáhne o cca 10%... a běžně se foukají tlaky 2,1 na předek a 1,9 na zadek i míň pro Brno... záleží na spoustě faktorů!!
to znamená že gumu teplota natlakuje o cca 0,2bar víc a to je 2,1 na zadku.. oproti 2,5 studený na silnici je to kurva rozdíl


V Brně na dromu to někteří foukají na 2,1/1,9 za studena, jiní to stejný za tepla... je to alchymie jak hajzl, ale rozhodně zahřátím gumy na dromu nedosáhneš tlaku ani studený gumy v provozu.

mimo to já ani na silnici nejezdím předepsanej tlak

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: úte 25. kvě 2010 21:58:32 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
Příspěvky: 3115
Bydliště: AMD Brno
Mě se tlak zvedl vždycky (za tepla) v předu i vzadu a na všech dromech o 0,3 baru, takže při tlaku 2,1/1,7-1,8 jsem na 2,4/2,0-2,1 a předepsanej je 2,5/2,9 za studena :)... a k těmhle číslům jsem se sám dopracoval = jen malej příklad toho, že i za docílení dobrýho nastavení tlaku jsou promrdaný prachy za testování, vyhazování vykousanejch gum, v horším případě držkopády, bo bez tohodle by mě něco takovýho samotnýho nikdy nenapadlo.

_________________
fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: stř 26. kvě 2010 8:45:08 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
popi píše:
Kasym píše:
nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej.

není...
na dromu se zahřátím roztáhne o cca 10%... a běžně se foukají tlaky 2,1 na předek a 1,9 na zadek i míň pro Brno... záleží na spoustě faktorů!!
to znamená že gumu teplota natlakuje o cca 0,2bar víc a to je 2,1 na zadku.. oproti 2,5 studený na silnici je to kurva rozdíl


V Brně na dromu to někteří foukají na 2,1/1,9 za studena, jiní to stejný za tepla... je to alchymie jak hajzl, ale rozhodně zahřátím gumy na dromu nedosáhneš tlaku ani studený gumy v provozu.

mimo to já ani na silnici nejezdím předepsanej tlak

nejsem okruhovej jezdec a na to moje mrdání si vystačim se předepsanejma hodnotama,ale že to vliv asi má to nepopírám..jinak by to asi nikdo neřešil.;)

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Tlak v pneu okruhy
PříspěvekNapsal: čtv 17. čer 2010 21:48:12 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pát 23. lis 2007 23:43:22
Příspěvky: 67
Na nahřívákách po 40 minutách předek 2,1,zadek 2,0.Když jsem to měřil studené,tak 1,7 předek a 1,6 zadek.Gumy Dunlop D211GP Racer,Endurance.Fungovalo to supr.V provozu jsem to nafoukl na 2,4 za studena.

_________________
Mustang,Jawa 350-639,Yamaha YZF600R Thundercat,Suzuki GSX-R 1000 K2,Suzuki SV1000S K7,Suzuki GSX-R 1000 K9,BMW R1200GS 2010


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 16 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz