|
Právě je úte 22. črc 2025 14:25:49
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
Nejt
|
Napsal: stř 21. led 2009 9:54:54 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Kasym píše: pravidelně přes zimu jezdit a pak se ti tam nic nevysráží. No, tohle opravdu chtěl slyšet... Tohle téma má prostě dva názorovné tábory a shoda neexistuje. Já třeba měním na podzim a když přes zimu nestartuješ a třeba i ucpeš sání a výfuk, nemá se tam moc jak voda dostat, leda v zanedbatelném množství. Když nastartuješ, pak něco jo, protože kvůli vzniklému rozdílu teplot se ve válcích vysráží voda ze vzduchu, kterej tam naženeš. Ale třeba teď mám od poslední výměny cca 3.000 km a seru na to, ještě jsem nic neměnil, udělám to prostě někdy v únoru třeba, až bude čas a chuť. Zas to ber tak, že když na podzim olej neměníš a máš už ho docela vyjetej, tak ti tam celou zimu v podstatě plavou spálený sračky plný vody a ty pracujou mnohem víc než když vyměníš na podzim za novej a necháš ho stát. Takže proto já preferuju podzim, značka ideal je asi na podzim i na jaře, ale... kdo by tohle dělal, že.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: stř 21. led 2009 11:39:26 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
No a já třeba tohle neřeším, až mám najeto kolem 6000 km tak vyměním olej+filtr a jestli se trefím do podzim / jaro neřeším... A prachy na to abych měnil olej po 2000 km jen proto že už je podzim nebo jaro...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
stafflik
|
Napsal: stř 21. led 2009 17:51:29 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
V práci sem nedávno četl článeček o olejích. Ve vyjetym oleju se snižuje PH a stává se kyselym. Proto je doporučeny měnit před zimou.. Eště mám staré, ale na přiště už budu měnit před uloženim...
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: stř 21. led 2009 18:13:51 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Jo, to jsem zapomněl.. další faktor.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Mara
|
Napsal: stř 21. led 2009 21:52:39 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pon 15. zář 2008 14:43:14 Příspěvky: 370 Bydliště: Nová Paka, Vrchovina
|
Úvod
Zazimování motocyklu je věc, která by se neměla podceňovat. Pro vašeho miláčka je to odměna za to, že vás celou sezonu spolehlivě vozil. Chcete-li, aby vás další sezonu motorka i nadále spolehlivě vozila, můžete podniknout následující kroky.
1) Zazimování, nebo větší oprava?
To je otázka, kterou by si měl položit každý. Pokud je na vašem motocyklu něco většího v nepořádku, např. rozvoďák, převodovka, řetězovka a podobně, tak je dobré motocykl dát do servisu (popřípadě si to můžete udělat sami, pokud to umíte). Protože v zimě nejezdíte, tak vám zajisté nebude tolik vadit, že nemáte motorku doma.
2) Umístění
Budete-li motorku pouze zazimovávat, tak je vhodné umísit ji na vhodné místo. Motorka by měla zimu strávit v garáži, či jiné místnosti (obývák, nebo ložnice nebývá výjimkou). V místnosti by měla být stálá teplota alespoň nad pět stupňů a něměla by v ní být vlhkost. Výrazné výkyvy teplot příliš neprospívají materiálům, ze kterých je motorka vyrobena a vlhkost zase způsobuje korozi.
- suchá, zateplená místnost
3) Vyčištění motorky
Motorku je dobré pročistit. Není potřeba, aby se leskla, jako když ji kupujete novou z obchodu. Doporučuji vyčistit zaschlé mouchy, olej na motoru, na zadním kole, případně zbytky pneumatik z podsedlové části. Plasty očistěte přípravkem na moto-plasty. Máte-li leštěná kola, tak je nezapomeňte ochranit např. Silichromem, nebo alespon WD40. Stejným způsobem můžete ochránit i výfukové svody. Je-li na řetězu vrstva zaschlého oleje a prachu, tak je dobré ho před namazáním vyčistit speciálním přípravkem na řetězy. Pozor, řetěz se nesmí čistit ředidlem, nebo technickým benzínem!
- důkladné vyčištění a ošetření ochrannými přípravky
4) Akumulátor
Akumulátor z motorky vyjměte a dobijte na plnou kapacitu a uchovávejte v teplém a suchém prostředí. Před první jarní vyjížďkou baterii znovu nabijte. Nemáte-li gelový, ale starší elektrolytový akumulátor, zkontrolujte hladinu elektorlytu v jednotlivých článcích, případně jej dolijte destilovanou vodou.
- uložit baterku do sucha a do tepla a zkontrolovat elektrolyt, nabít, před jarní vyjížďkou znovu nabít.
5) Nemrznoucí směs
Je dobré zkontrolovat množství, případně ji dolít.
6) Pneumatiky a stání
Pneumatiky je dobré dofouknout a jednou za čas s nimi pootočit, aby se pneumatika vlivem hmotnosti motorky nezdeformovala. Máte-li pneumatiky, které stejně budete na jaře měnit, tak toto dělat nemusíte. Já preferuji motocyklový stojan, aby motorka nemusela stát na bočním stojanu. Máte-li hlavní stojan, je lepší motorku postavit na něj, než na boční.
- dofouknout gumy, několikrát za zimu pootočit s kolama
7) Motor
Motor je dobré přes zimu promazávat. Jednou do měsíce motorku nastartuju a nechám ji ohřát na provozní teplotu a několikrát lehce otočím plynem. Ovšem kdo chce věnovat svému motocyklu extrémní péči, tak může nalít do válců olej.
- pravidelné startování a ohřátí na provozní teplotu
8) Nádrž
Necháte-li v nádrži příliž mnoho paliva, tak začne uvnitř reznout. Já nechávám paliva pod rezervou, kvůli zimnímu startování. Na jaře je dobré benzín vylít a nádrž vyčistit od zbytků rzi, která se tam i tak může vytvořit. Chcete-li předejít reznutí nádrže, tak ji ošetřete olejem.
- vypustit nadbytečné množství paliva a nechat jen množství potřebné pro startování v zimě
9) Předcházení koroze
Chcete-li na jaře vyjet na motocyklu, na kterém všechno funguje a který nechytl barvu zrezlého kolotoče, je dobré promazat choulostivá místa. Jedná se především o řetěz, veškerá ložiska (v krku, kivné vidlici), případně i kontakty na baterii máznout lehce třeba WD40.
- namazání choulostivých míst motocyklu ochranným olejem
Závěr
Uděláte-li alespoň základní kroky zazimování, tak vás váš motocykl bude vozit příjemně a spolehlivě.
Svět Moto
|
|
Nahoru |
|
 |
Shorty
|
Napsal: stř 21. led 2009 22:41:36 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46 Příspěvky: 1804 Bydliště: Štěchov
|
Mara píše: akorat me docela dostalo to s tou nadrzi... Tak to je blbost. Nádrž se má nechávat plná, právě kvůli tomu, aby to nezačalo reznout a nebyl potom bordel v nádrži
_________________ Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: stř 21. led 2009 22:54:59 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
No... pár bodů mě osobně přijde dost z cesty, hlavně 7 a 8. Přijde mi, že článek moc neodráží potřeby pro nové moderní stroje. Už jsem četl miliardy podobných doporučení, jak na netu, diskuzích, manuálech i v literatuře a udělal jsem si vlastní obrázek. Poslední článek jsem četl tady: http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=13004Hlavně jsou zajímavé a určitě i přínosné diskuze k němu....
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: stř 21. led 2009 22:59:59 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Shorty píše: Tak to je blbost. Nádrž se má nechávat plná, právě kvůli tomu, aby to nezačalo reznout a nebyl potom bordel v nádrži No je fakt, že s tím benálem to není tak jednoznačný... některé složky benzínu vyprchávaj, a proto je dobrý přilejt stabilizátor nebo prý nalejt rovnou V-Power (Racing), který má minimum příměsí biolihu a je mnohem stabilnější. Dost prostě záleží na kvalitě paliva. Ale každopádně tenhle článek je první, kde slyším, že by se měla plechová nádrž nechávat prázdná!!! Určitě je lepší plnit... oproti plastovým nádržím, kde je lepší ji vyprázdnit.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: stř 21. led 2009 23:10:32 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
Neith píše: Shorty píše: Tak to je blbost. Nádrž se má nechávat plná, právě kvůli tomu, aby to nezačalo reznout a nebyl potom bordel v nádrži No je fakt, že s tím benálem to není tak jednoznačný... některé složky benzínu vyprchávaj, a proto je dobrý přilejt stabilizátor nebo prý nalejt rovnou V-Power (Racing), který má minimum příměsí biolihu a je mnohem stabilnější. Dost prostě záleží na kvalitě paliva. Ale každopádně tenhle článek je první, kde slyším, že by se měla plechová nádrž nechávat prázdná!!! Určitě je lepší plnit... oproti plastovým nádržím, kde je lepší ji vyprázdnit. no právě proto se ten benzín má obmněňovat alespoň jednou za 2měsíce.... starej naliješ do auta a vyjezdíš, novej naleješ do nádrže...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: čtv 22. led 2009 14:32:41 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Ten článek se mně moc nelíbí teda, o té nádrží to je p*čovina, co sem zatím kdy četl tak buď plná nebo prázdná tak jak ste už psali, já volím plnou... Stříkat do válce olej mně přijde na dnešní motorky taky už out... A o baterce ta píšou úplný kraviny, baterku nemusíš nabíjet X let pokud ju na zimu dáváš do tepla - bezúdržbovku... A startovat několikrát přes zimu nevím do jaké míry má význam, já startuju až na jaře ....
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: čtv 22. led 2009 18:56:46 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
startovat přes zimu? já to dělal každý 2 týdny a nechal jsem motor prohřát na provozní teplotu a to hlavně proto, aby se obnovil olejový film na všech kluzných plochách protože steče a prohřátí proto, že vlhkost která ti zkondenzuje ve válci, protože nasaje studený vzduch se stihne zcela odpařit, protože má motor dostatečné množství tepla... potom ucpu výfuk a sání nějakou suchou tkaninou kterou taky měnim každý 2 týdny...
Nádrž vždycky do plna, je na kokot ji celou vyprázdnit a stříkat konzervantem kterej potom zase vyplachuješ...
No a tak dál....
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
JirkaSV
|
Napsal: čtv 22. led 2009 18:58:00 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pát 09. led 2009 15:30:49 Příspěvky: 42
|
Olej vyměním podle toho jak to vyjde.Mám na něm najeto 1000 po výměně takže sem ho nechal.Mít najeto třeba 5000, tak ho na zimu vyměním. Během zimy 2-3 nastartuju a necham pořádně prohřát, moto hodím na stojan a provětrám i převodovku. Nádrž naliju do plna. Baterku vytahuju a dám do tepla.
|
|
Nahoru |
|
 |
NecMaster
|
Napsal: ned 01. úno 2009 21:36:22 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 10. úno 2008 18:27:17 Příspěvky: 270
|
Na docela dost stránkách jsem četl, že se používá toto: http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=421 , tenhle rok jsem to tam nedal ( mám tam V-Power ), ale příští rok to tam určitě sýpnu. Teda jestli se mi nerozpadne do tý doby motorka.
_________________ Pionýr "Pařez" `76 > Simson "S51" `91 > SV650s K4 > Hornet 600 `08 > GSX-R 750 -nejlepší <<<
|
|
Nahoru |
|
 |
Othon
|
Napsal: ned 27. zář 2009 17:43:06 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 02. čer 2009 17:58:40 Příspěvky: 110 Bydliště: Semily
|
Mara píše: myslim že je to docela dobrej clanek...tak se podelim...akorat me docela dostalo to s tou nadrzi... S tou nadrzi to slysim po prve teda a prijde mi to nelogicke.....Vzdyt preci kdyz je to plne benzinu nema sanci zreznout..... 
_________________ Simson S51,SV650N K7-dobrá mašinka:)
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|