Home SV Forum SV a vse kolem nich Opravy a udrzba Výměna rozvodového řetězu
Právě je úte 04. čer 2024 4:27:49

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: pát 21. lis 2008 22:18:50 
Offline
nováček

Registrován: pát 21. lis 2008 17:15:44
Příspěvky: 3
Ahoj,
řeším takový problém. Mám SV650 rv.99 má najeto 50tis. a teď budu dělat ventily, lépe řečeno nejdřív lapovat a poté vůle, a nevím jestli by nestálo zato, když už mám motor venku (kvůli lepší manipulaci) vyměnit i rozvodový řetěz a automativké napínáky. Bohužel jsem se nikde nedočetl kdy se má rozvoďák měnit. Jestli je výměna podmíněna najetými kilometry nebo opotřebním (např. u GS500e to bylo že se změřilo 20čepů nataženého řetízku a vzdálenost mezi nimy byla max 158mm.)

Máte někdo zkušenosti s výměnou?

Předem díky za odpověď Martin

: motosmileV :


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: sob 22. lis 2008 10:11:31 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
To máš najeto přesně na výměnu rozvodů,tak to udělej. :hello:

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: sob 22. lis 2008 11:37:16 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. lis 2007 12:30:15
Příspěvky: 410
Bydliště: okr. Olomouc
I já měnil po 50.000 km - je to standartní výměnný interval pro jeho výměnu.

_________________
SV-čko jsem miloval aje nenávratně pryč, ale V-Stromek 1000 taky není k zahození :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: sob 22. lis 2008 21:33:10 
Offline
nováček

Registrován: pát 21. lis 2008 17:15:44
Příspěvky: 3
Rosťa píše:
I já měnil po 50.000 km - je to standartní výměnný interval pro jeho výměnu.


No já jsem se informaoval v Humoto Brno, kde mě bylo řečeno že výměna je individuální, ale díky za radu.
Podle mě výměna v 50t je ideální.

Jinak od jakého výrobce jis rozvoďák koupil? a byl nýtovací nabo již přímo snýtovaný? Já osobně bych radši snýtovaný jen doufám že snýtovaný lze nasadit.

Díky za odpověď


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: ned 23. lis 2008 16:25:03 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
já bych neměnil podle kilometráže, ale podle opotřebení řetězu...

ventily taky neseřizuješ podle kilometrů ale podle stavu..

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: ned 23. lis 2008 16:42:07 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Rozvoďák by měl jít slyšet, když je v háji... a je to dosti individuální záležitost...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: pon 24. lis 2008 20:43:36 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
řekl bych že to bude v každým manuálu...

Vzdálenost X čepů nesmí překročit limitní délku Y... nic víc bych na tom nehledal...

Ale je pravdou, že kdybych měl motor z jakýhokoliv důvodu venku a plánoval na SV další roky ježdění, vyměnil bych ho i kdyby ještě limitního opotřebení nedosahoval (pokud by tedy měl 50.000km)

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: pon 24. lis 2008 21:48:12 
Offline
nováček

Registrován: pát 21. lis 2008 17:15:44
Příspěvky: 3
Jasný že vzdálenost X čepů nesmí překročit limitní délku Y, jenže je problém že v manuálu na SV to nikde není napsáno (bohužel).
Ale po dlouhém hledání jsem to našel na webu http://www.gsxr.wz.cz jak má být řetěz dlouhý. Nový má mít mezi 20čepy 127,0 až 127,4mm a limit opotřebení je 128,9mm.
Každopádně když už je motor venk nic měřit nebudu (teda jen informačně změřím) a hned budu měnit.

Jen se chci ještě zaptat, zda-li mám vyměnit i automatické napínáky? a zda-li je nový rozvodový řetěz dodáván již snýtovaný nebo je dodáván s nýtovací spojkou.




popiSV píše:
řekl bych že to bude v každým manuálu...

Vzdálenost X čepů nesmí překročit limitní délku Y... nic víc bych na tom nehledal...

Ale je pravdou, že kdybych měl motor z jakýhokoliv důvodu venku a plánoval na SV další roky ježdění, vyměnil bych ho i kdyby ještě limitního opotřebení nedosahoval (pokud by tedy měl 50.000km)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 25. lis 2008 20:47:15 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
Já bych každopádně vyměnil i předepínáky.
No a v celku ho jistě nedostaneš, pač si myslím že by jsi ho tam stejně ani nenasadil a když už, musel by jsi rozhodit i klikovou skříň...
Budeš ho muset snýtovat...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 13:46:45 
Offline
nováček

Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10
Příspěvky: 9
Bydliště: Bratislava + Brno
Odpoved po 2 rokoch :-), ale snad este niekomu pomoze. Riesil som tento problem pred stvrt rokom. Aj napriek intenzivnemu hladaniu som interval na vymenu nikde nenasiel. Ja som mal 70000 km a vela ludi (aj v servise) hovorilo, ze treba menit rozvodove retaze po 50000. Tak som sa do toho pre istotu pustil - teraz si myslim, ze zbytocne - retaze vyzerali ako nove a tukanie v motore (ktore mi robilo starosti) sa vobec nezmenilo. Menil som retaze aj napinaky, retaze DID (aj original su tam DID) som kupil na www.motoretezy.cz za 1400/kus. Dodaju ich znitovane aj rozpojene, podla poziadavky. Ja som ich menil znitovane (nemam nitovacku), tak som okrem krytov hlav valcov (a hlavy zadneho valca) musel zhodit bocne kryty z oboch stran motora, ale motor rozpolit netreba, dokonca ho netreba ani vyberat z ramu, aj ked si to trochu skomplikujete. Verim, ze by to islo spravit omnoho lahsie s rozpojenymi retazami - dat dole kryty hlav valcov, rozpojit staru retaz, nejako spojit s novou, potocit klukovou hriadelou, a az je cela stara retaz vonku odpojit ju od novej a novu znitovat. Ale treba tu specialnu nitovacku... Nevyhoda tohto postupu je, ze nemozte vymenit vodiace listy rozvodovej retaze, ale moje po 70000 vymenu aj tak nepotrebovali (aj ked sa mi to nechcelo verit, vyzerali skoro ako nove). Ak chcete poradit, kludne sa ozvite.

_________________
Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 14:24:34 
Offline
nováček

Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10
Příspěvky: 9
Bydliště: Bratislava + Brno
Inak tymi 70 000 km som nechcel stanovit novy servisny interval :-) Podla mna, ak niekto jazdi "bez oleja" alebo olej nemeni alebo tomu stale naklada ako prasa, tak aj v 50 000 uz moze byt na vymenu neskoro. Na druhej strane, podla jedneho autorizovaneho Suzuki servisu vydrzia (zo skusenosti) rozvodove retaze na SV650 okolo 100 000 km, pri dobrej udrzbe.

_________________
Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 17:11:49 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
yves píše:
Inak tymi 70 000 km som nechcel stanovit novy servisny interval :-) Podla mna, ak niekto jazdi "bez oleja" alebo olej nemeni alebo tomu stale naklada ako prasa, tak aj v 50 000 uz moze byt na vymenu neskoro. Na druhej strane, podla jedneho autorizovaneho Suzuki servisu vydrzia (zo skusenosti) rozvodove retaze na SV650 okolo 100 000 km, pri dobrej udrzbe.


... proto možná o výměně (intervalu) v manuálu nic nepíšou. Až mě překvapilo jak to tam vypustili. Jak jsem tu už v jiném vlákně („Ventily“ - omlouvám se, že tam) napsal, po velkém přemýšlení a obšírných konzultacích jsem došel k tomu, že to budu řešit až problém nastane, vědom si i případných rizik. Ty jsou vždy. A ten zvuk vytahaného se přeslechnout prostě nedá.

Například u nového boxeru BMW když jsem viděl jak je dlouhý rozvodový řetěz vedený, na jak malých kolech a jak ho nemění nikdy ... Kvalitní olej, jeho dostatek a včasná výměna mu musí prodloužit život podobně jako dobrá údržba kolegovi venku. Do té doby přijdou na řadu jistě další věci v motoru a pak se při rozborce bude řešit určitě více věcí současně. Přiznávám, že jsem ale také byl nalomený a preventivně je chtěl vyměnit :grin:


Přílohy:
rozvodBMW.jpg
rozvodBMW.jpg [ 77.28 KiB | Zobrazeno 12231 krát ]

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 17:53:32 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 13. dub 2009 11:06:22
Příspěvky: 260
Ono to je stejný jak u auta,doporučená výměna po 150tis. ale hafo liďí na něj najelo 300 a v poho.Záleží na stylu jízdy a oleji samo.

_________________
Simson,Jawa,MZ,SV 650S K3,GSR 750 L2


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 18:04:33 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
... jen s tím rozdílem, že v autě nebo přesněji u řadových a víceválcových motorů to s tím řetězem tak neškube.
Nejhůře jsou na tom právě 1lampovky a 2V, proto kolem tohoto tématu stále přešlapujeme a názory mohou být, jak jinak, různé.

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 18:27:16 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
on ten řetěz bude skoro pořád jak nový.... dokud najednou nepraskne...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 18:30:53 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Přesně. Ostatně jako spousta věcí :)

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 21:19:36 
Offline
nováček

Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10
Příspěvky: 9
Bydliště: Bratislava + Brno
popi píše:
on ten řetěz bude skoro pořád jak nový.... dokud najednou nepraskne...


No ja som prave ocakaval, ze tie kilometre zanechaju nejake znamky - horsia pohyblivost niektorych clankov, vola medzi clankami... ale ono nic, aspon nie volnym okom a hmatom. Predpokladam, ze keby boli pred roztrhnutim, tak by sa to dalo poznat. Ale je to iba moj predpoklad, nemam s tym skusenosti.

_________________
Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: úte 19. led 2010 22:36:40 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36
Příspěvky: 524
Bydliště: Krnov
Já si to opotřebení představuju tak, že se postupně opotřebují všechny součástky řetízku a ty vůle v součtu znamenají jeho prodloužení (ne že se natáhne jako guma :grin: ) a ten napínák bude součet vůlí v článcích víceméně řešit. Ten napínák to nebude napínat do „haleluja“, při maximálním vysunutí to už prostě nebude stačit a řetěz začne být slyšet. Přeslechnout se to nedá a tak trochu si myslím, že to mají soudruzi spočítáno. Tím myslím maximální opotřebení řetězu v souvislosti s maximálním vysunutím napínáku + nějaká ta rezerva. To je ale jen moje teorie. S vadou materiálu samozřejmě počítat nemohou. Taky se mi moc nelíbí nýtování rozvoďáku ať ho dělá kdo chce (mimo fabriku) bude to nejslabší článek. Krom roztržení - nenašel jsem jediný případ, že by se to někomu stalo na motorce, hrozí snad ještě „proskočení“ a o tom jsem se dočetl na Motorkářích.cz. Psal to tam kamarád - majitel motoservisu u nás a to na jednobuchu při nakopávání. Říkal, že už byl řetěz hodně slyšet. Proskočilo to ještě než to chytlo a tak se nic nestalo. Kdo někdy viděl řádně zdecimovanou hlavu (málo oleje, pozdě meněný) u velkých endur ani se tomu nepodiví.
Když už jsem zmínil ten olej - dnešní motory vysloveně stojí na oleji a úzkostlivé sledování hladiny a servisního intervalu je na místě.

_________________
Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: stř 20. led 2010 14:48:55 
Offline
nováček

Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10
Příspěvky: 9
Bydliště: Bratislava + Brno
Tiez si to nejako tak predstavujem. Ale ciste teoreticky (neviem, ci to tak v skutocnosti funguje) by to mohli skomplikovat 2 skutocnosti:
1) napinak napina iba jednu vetvu retaze (je to pekne vidiet na tom obrazku, co si pridal), takze ta 2. (a 3.) vetva je pravdepodobne volnejsia. Ale na druhej strane moja retaz so 70 000 km bola tak napnuta, ze som ju nedokazal posunut na vackovej hriadeli ani o 1 oko (samozrejme iba kym bol napinak v motore)
2) mozno sa retaz roztrhne este predtym, ako je napinak uplne vysunuty (mimochodom moj bol pred vymenou vysunuty tak na 2/3). Podobne ako moja retaz na zadnom kolese dozila, aj ked podla rysiek na sponovaku bola iba v 2/3 zivotnosti. Ale mozno to bolo aj tym, ze som bol v Anglicku, kde som tak kazdu 3. jazdu brutalne premokol. A cestou tam som isiel 700 km v kuse v silnom dazdi :-)
Ale predpokladam, ze ako si pisal, tak by to malo byt pocut este predtym, ako sa to rozpadne... ale neviem to zarucit ani nemam skusenosti, ze to tak naozaj je

_________________
Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Výměna rozvodového řetězu
Nový příspěvekNapsal: stř 20. led 2010 16:50:55 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
Příspěvky: 3214
Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
kdyby se to dalo zjistit ještě před tím než se to stane, tak by těch zdecimovaných hlav asi moc nebylo... ať už je to u auta nebo motorky...
a pokud je použit řemen, je to úplná katastrofa, tam to prostě buď jede, nebo praskne...

Řetěz na druhé straně by vůbec neměl být volnější, a když pominu to že právě z té druhé strany ho táhne klikovka tak by měl být právě tím šponovákem napnut naprosto precizně, aby neměl vůli nikde... ovšem rozteč zubů napínáku to až tak dokonale nedovolí.

Snad nechceš posuzovat opotřebení řetězu podle toho, hde jsi na šponování na kyvce...
Nevím přesnou specifikaci pro výměnu řetězu, ale myslím si že to bude kolem 3-6mm na 20čepů... takže celkový prodloužení řetězu by dělalo maximálně 20mm což zdaleka není hodnota posunutí napínáku na kyvce...

Mimochodem nevím proč pořád řešíte opotřebení řetšzu ať už rozvodovýho nebo sekundárního převodu... opotřebení je jasně dané mírou prodloužení na určitém počtu čepů...

Kdo na to sere se pak nemůže divit že třeba praskne...

_________________
Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 29 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz