|
Právě je úte 04. čer 2024 4:27:49
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
Martin85
|
Napsal: pát 21. lis 2008 22:18:50 |
|
|
nováček |
Registrován: pát 21. lis 2008 17:15:44 Příspěvky: 3
|
Ahoj, řeším takový problém. Mám SV650 rv.99 má najeto 50tis. a teď budu dělat ventily, lépe řečeno nejdřív lapovat a poté vůle, a nevím jestli by nestálo zato, když už mám motor venku (kvůli lepší manipulaci) vyměnit i rozvodový řetěz a automativké napínáky. Bohužel jsem se nikde nedočetl kdy se má rozvoďák měnit. Jestli je výměna podmíněna najetými kilometry nebo opotřebním (např. u GS500e to bylo že se změřilo 20čepů nataženého řetízku a vzdálenost mezi nimy byla max 158mm.) Máte někdo zkušenosti s výměnou? Předem díky za odpověď Martin
|
|
Nahoru |
|
|
Rosťa
|
Napsal: sob 22. lis 2008 11:37:16 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. lis 2007 12:30:15 Příspěvky: 410 Bydliště: okr. Olomouc
|
I já měnil po 50.000 km - je to standartní výměnný interval pro jeho výměnu.
_________________ SV-čko jsem miloval aje nenávratně pryč, ale V-Stromek 1000 taky není k zahození :-)
|
|
Nahoru |
|
|
Martin85
|
Napsal: sob 22. lis 2008 21:33:10 |
|
|
nováček |
Registrován: pát 21. lis 2008 17:15:44 Příspěvky: 3
|
Rosťa píše: I já měnil po 50.000 km - je to standartní výměnný interval pro jeho výměnu. No já jsem se informaoval v Humoto Brno, kde mě bylo řečeno že výměna je individuální, ale díky za radu. Podle mě výměna v 50t je ideální. Jinak od jakého výrobce jis rozvoďák koupil? a byl nýtovací nabo již přímo snýtovaný? Já osobně bych radši snýtovaný jen doufám že snýtovaný lze nasadit. Díky za odpověď
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: ned 23. lis 2008 16:25:03 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
já bych neměnil podle kilometráže, ale podle opotřebení řetězu...
ventily taky neseřizuješ podle kilometrů ale podle stavu..
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
Jimbo
|
Napsal: ned 23. lis 2008 16:42:07 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Rozvoďák by měl jít slyšet, když je v háji... a je to dosti individuální záležitost...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: pon 24. lis 2008 20:43:36 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
řekl bych že to bude v každým manuálu...
Vzdálenost X čepů nesmí překročit limitní délku Y... nic víc bych na tom nehledal...
Ale je pravdou, že kdybych měl motor z jakýhokoliv důvodu venku a plánoval na SV další roky ježdění, vyměnil bych ho i kdyby ještě limitního opotřebení nedosahoval (pokud by tedy měl 50.000km)
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
Martin85
|
Napsal: pon 24. lis 2008 21:48:12 |
|
|
nováček |
Registrován: pát 21. lis 2008 17:15:44 Příspěvky: 3
|
Jasný že vzdálenost X čepů nesmí překročit limitní délku Y, jenže je problém že v manuálu na SV to nikde není napsáno (bohužel). Ale po dlouhém hledání jsem to našel na webu http://www.gsxr.wz.cz jak má být řetěz dlouhý. Nový má mít mezi 20čepy 127,0 až 127,4mm a limit opotřebení je 128,9mm. Každopádně když už je motor venk nic měřit nebudu (teda jen informačně změřím) a hned budu měnit. Jen se chci ještě zaptat, zda-li mám vyměnit i automatické napínáky? a zda-li je nový rozvodový řetěz dodáván již snýtovaný nebo je dodáván s nýtovací spojkou. popiSV píše: řekl bych že to bude v každým manuálu...
Vzdálenost X čepů nesmí překročit limitní délku Y... nic víc bych na tom nehledal...
Ale je pravdou, že kdybych měl motor z jakýhokoliv důvodu venku a plánoval na SV další roky ježdění, vyměnil bych ho i kdyby ještě limitního opotřebení nedosahoval (pokud by tedy měl 50.000km)
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: úte 25. lis 2008 20:47:15 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
Já bych každopádně vyměnil i předepínáky. No a v celku ho jistě nedostaneš, pač si myslím že by jsi ho tam stejně ani nenasadil a když už, musel by jsi rozhodit i klikovou skříň... Budeš ho muset snýtovat...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
yves
|
Napsal: úte 19. led 2010 13:46:45 |
|
|
nováček |
Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10 Příspěvky: 9 Bydliště: Bratislava + Brno
|
Odpoved po 2 rokoch , ale snad este niekomu pomoze. Riesil som tento problem pred stvrt rokom. Aj napriek intenzivnemu hladaniu som interval na vymenu nikde nenasiel. Ja som mal 70000 km a vela ludi (aj v servise) hovorilo, ze treba menit rozvodove retaze po 50000. Tak som sa do toho pre istotu pustil - teraz si myslim, ze zbytocne - retaze vyzerali ako nove a tukanie v motore (ktore mi robilo starosti) sa vobec nezmenilo. Menil som retaze aj napinaky, retaze DID (aj original su tam DID) som kupil na www.motoretezy.cz za 1400/kus. Dodaju ich znitovane aj rozpojene, podla poziadavky. Ja som ich menil znitovane (nemam nitovacku), tak som okrem krytov hlav valcov (a hlavy zadneho valca) musel zhodit bocne kryty z oboch stran motora, ale motor rozpolit netreba, dokonca ho netreba ani vyberat z ramu, aj ked si to trochu skomplikujete. Verim, ze by to islo spravit omnoho lahsie s rozpojenymi retazami - dat dole kryty hlav valcov, rozpojit staru retaz, nejako spojit s novou, potocit klukovou hriadelou, a az je cela stara retaz vonku odpojit ju od novej a novu znitovat. Ale treba tu specialnu nitovacku... Nevyhoda tohto postupu je, ze nemozte vymenit vodiace listy rozvodovej retaze, ale moje po 70000 vymenu aj tak nepotrebovali (aj ked sa mi to nechcelo verit, vyzerali skoro ako nove). Ak chcete poradit, kludne sa ozvite.
_________________ Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00
|
|
Nahoru |
|
|
yves
|
Napsal: úte 19. led 2010 14:24:34 |
|
|
nováček |
Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10 Příspěvky: 9 Bydliště: Bratislava + Brno
|
Inak tymi 70 000 km som nechcel stanovit novy servisny interval Podla mna, ak niekto jazdi "bez oleja" alebo olej nemeni alebo tomu stale naklada ako prasa, tak aj v 50 000 uz moze byt na vymenu neskoro. Na druhej strane, podla jedneho autorizovaneho Suzuki servisu vydrzia (zo skusenosti) rozvodove retaze na SV650 okolo 100 000 km, pri dobrej udrzbe.
_________________ Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: úte 19. led 2010 17:11:49 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
yves píše: Inak tymi 70 000 km som nechcel stanovit novy servisny interval Podla mna, ak niekto jazdi "bez oleja" alebo olej nemeni alebo tomu stale naklada ako prasa, tak aj v 50 000 uz moze byt na vymenu neskoro. Na druhej strane, podla jedneho autorizovaneho Suzuki servisu vydrzia (zo skusenosti) rozvodove retaze na SV650 okolo 100 000 km, pri dobrej udrzbe. ... proto možná o výměně (intervalu) v manuálu nic nepíšou. Až mě překvapilo jak to tam vypustili. Jak jsem tu už v jiném vlákně („Ventily“ - omlouvám se, že tam) napsal, po velkém přemýšlení a obšírných konzultacích jsem došel k tomu, že to budu řešit až problém nastane, vědom si i případných rizik. Ty jsou vždy. A ten zvuk vytahaného se přeslechnout prostě nedá. Například u nového boxeru BMW když jsem viděl jak je dlouhý rozvodový řetěz vedený, na jak malých kolech a jak ho nemění nikdy ... Kvalitní olej, jeho dostatek a včasná výměna mu musí prodloužit život podobně jako dobrá údržba kolegovi venku. Do té doby přijdou na řadu jistě další věci v motoru a pak se při rozborce bude řešit určitě více věcí současně. Přiznávám, že jsem ale také byl nalomený a preventivně je chtěl vyměnit
Přílohy: |
rozvodBMW.jpg [ 77.28 KiB | Zobrazeno 12231 krát ]
|
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
Kaja
|
Napsal: úte 19. led 2010 17:53:32 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: pon 13. dub 2009 11:06:22 Příspěvky: 260
|
Ono to je stejný jak u auta,doporučená výměna po 150tis. ale hafo liďí na něj najelo 300 a v poho.Záleží na stylu jízdy a oleji samo.
_________________ Simson,Jawa,MZ,SV 650S K3,GSR 750 L2
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: úte 19. led 2010 18:04:33 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
... jen s tím rozdílem, že v autě nebo přesněji u řadových a víceválcových motorů to s tím řetězem tak neškube. Nejhůře jsou na tom právě 1lampovky a 2V, proto kolem tohoto tématu stále přešlapujeme a názory mohou být, jak jinak, různé.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: úte 19. led 2010 18:27:16 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
on ten řetěz bude skoro pořád jak nový.... dokud najednou nepraskne...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
yves
|
Napsal: úte 19. led 2010 21:19:36 |
|
|
nováček |
Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10 Příspěvky: 9 Bydliště: Bratislava + Brno
|
popi píše: on ten řetěz bude skoro pořád jak nový.... dokud najednou nepraskne... No ja som prave ocakaval, ze tie kilometre zanechaju nejake znamky - horsia pohyblivost niektorych clankov, vola medzi clankami... ale ono nic, aspon nie volnym okom a hmatom. Predpokladam, ze keby boli pred roztrhnutim, tak by sa to dalo poznat. Ale je to iba moj predpoklad, nemam s tym skusenosti.
_________________ Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00
|
|
Nahoru |
|
|
kozka
|
Napsal: úte 19. led 2010 22:36:40 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
Já si to opotřebení představuju tak, že se postupně opotřebují všechny součástky řetízku a ty vůle v součtu znamenají jeho prodloužení (ne že se natáhne jako guma ) a ten napínák bude součet vůlí v článcích víceméně řešit. Ten napínák to nebude napínat do „haleluja“, při maximálním vysunutí to už prostě nebude stačit a řetěz začne být slyšet. Přeslechnout se to nedá a tak trochu si myslím, že to mají soudruzi spočítáno. Tím myslím maximální opotřebení řetězu v souvislosti s maximálním vysunutím napínáku + nějaká ta rezerva. To je ale jen moje teorie. S vadou materiálu samozřejmě počítat nemohou. Taky se mi moc nelíbí nýtování rozvoďáku ať ho dělá kdo chce (mimo fabriku) bude to nejslabší článek. Krom roztržení - nenašel jsem jediný případ, že by se to někomu stalo na motorce, hrozí snad ještě „proskočení“ a o tom jsem se dočetl na Motorkářích.cz. Psal to tam kamarád - majitel motoservisu u nás a to na jednobuchu při nakopávání. Říkal, že už byl řetěz hodně slyšet. Proskočilo to ještě než to chytlo a tak se nic nestalo. Kdo někdy viděl řádně zdecimovanou hlavu (málo oleje, pozdě meněný) u velkých endur ani se tomu nepodiví. Když už jsem zmínil ten olej - dnešní motory vysloveně stojí na oleji a úzkostlivé sledování hladiny a servisního intervalu je na místě.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
|
yves
|
Napsal: stř 20. led 2010 14:48:55 |
|
|
nováček |
Registrován: ned 17. led 2010 0:31:10 Příspěvky: 9 Bydliště: Bratislava + Brno
|
Tiez si to nejako tak predstavujem. Ale ciste teoreticky (neviem, ci to tak v skutocnosti funguje) by to mohli skomplikovat 2 skutocnosti: 1) napinak napina iba jednu vetvu retaze (je to pekne vidiet na tom obrazku, co si pridal), takze ta 2. (a 3.) vetva je pravdepodobne volnejsia. Ale na druhej strane moja retaz so 70 000 km bola tak napnuta, ze som ju nedokazal posunut na vackovej hriadeli ani o 1 oko (samozrejme iba kym bol napinak v motore) 2) mozno sa retaz roztrhne este predtym, ako je napinak uplne vysunuty (mimochodom moj bol pred vymenou vysunuty tak na 2/3). Podobne ako moja retaz na zadnom kolese dozila, aj ked podla rysiek na sponovaku bola iba v 2/3 zivotnosti. Ale mozno to bolo aj tym, ze som bol v Anglicku, kde som tak kazdu 3. jazdu brutalne premokol. A cestou tam som isiel 700 km v kuse v silnom dazdi Ale predpokladam, ze ako si pisal, tak by to malo byt pocut este predtym, ako sa to rozpadne... ale neviem to zarucit ani nemam skusenosti, ze to tak naozaj je
_________________ Jawa Babetta 210:-) --> Simson S51 enduro '88 --> MZ ETZ 150 '89 --> SVcko 650S '00
|
|
Nahoru |
|
|
popi
|
Napsal: stř 20. led 2010 16:50:55 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
kdyby se to dalo zjistit ještě před tím než se to stane, tak by těch zdecimovaných hlav asi moc nebylo... ať už je to u auta nebo motorky... a pokud je použit řemen, je to úplná katastrofa, tam to prostě buď jede, nebo praskne...
Řetěz na druhé straně by vůbec neměl být volnější, a když pominu to že právě z té druhé strany ho táhne klikovka tak by měl být právě tím šponovákem napnut naprosto precizně, aby neměl vůli nikde... ovšem rozteč zubů napínáku to až tak dokonale nedovolí.
Snad nechceš posuzovat opotřebení řetězu podle toho, hde jsi na šponování na kyvce... Nevím přesnou specifikaci pro výměnu řetězu, ale myslím si že to bude kolem 3-6mm na 20čepů... takže celkový prodloužení řetězu by dělalo maximálně 20mm což zdaleka není hodnota posunutí napínáku na kyvce...
Mimochodem nevím proč pořád řešíte opotřebení řetšzu ať už rozvodovýho nebo sekundárního převodu... opotřebení je jasně dané mírou prodloužení na určitém počtu čepů...
Kdo na to sere se pak nemůže divit že třeba praskne...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|