|
Právě je pát 25. črc 2025 15:24:37
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 16 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Bendas
|
Napsal: úte 11. kvě 2010 15:22:19 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 14. kvě 2009 6:03:08 Příspěvky: 84
|
Čau, scháněl sem nový gumy, který sem nakonec vyřešil jako předtim vzadu - Dragon Supercorsa PRO SC2 160/60 a do předu už nezbejvali penízky, tak DIABLO Front 120/60. Nicméně když sem prolejzal weby, tak sem narazil na konfigurátor od MICHELINu, tak mě to při požadavku na gumu pro občasný svezení po okruhu doporučilo Michelin Power One a co mě zarazilo byl tklak, na kterej to doporučujou... Vepředu 2,1 a vzadu 1,9 bar.... To mě přijde docela málo... Můžou tu okruháři vysvětlit proč tomu tak je, jestli by tenhle tlak doporučili i bez nahřejváků a popřípadě, jestli maj vysledovaný nějáký ideální tlaky na různý okruhy (Most, Brno atd...)?
Díky
|
|
Nahoru |
|
 |
kufor
|
Napsal: úte 11. kvě 2010 15:55:40 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22 Příspěvky: 480
|
jo, presne tie tlaky sa mi osvedcili dopredu davam 2.1-2.2 dozadu 1.9 na jazdu s SVckom je to tak akurat samozrejme zalezi aj na type gumy a na miere hrotenia situacie:)
_________________ ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
|
|
Nahoru |
|
 |
Shorty
|
Napsal: úte 11. kvě 2010 16:14:55 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46 Příspěvky: 1804 Bydliště: Štěchov
|
kufor to popsal dobře  Já u Dragon supercorsa foukal taky dozadu 1.9 a dopředu 2.1 a paráda. Je jedno jestli máš nebo nemáš nahříváky, teplota gumy bude po pár kolech stejná. Toto jsou ale opravdu tlaky na okruh a pro lidi, kteří tam už tolik nezavazí bo jak to říct. Pokud jezdí člověk pomalu, tak gumu dostatečně nezahřeje a měl by si přifouknout tak 2 desetiny. Pak odpověď na další otázku, je jedno na jakej okruh, tenhle tlak zůstává pro amatéry stejnej. Až profíci si už ladí okruh od okruhu trošku jiný tlaky podle teploty apod. A nížší tlak se dává proto, že kdyby jsi tam měl standartních 2.5 a guma se ohřála na okruhu, tak se začne přehřívat a klouzat, bude tvrdá, budeš mít špatnou odezvu. Takže dáš nižší tlak, těch 1.9 - guma se ohřeje a zvedne se tlak na já nevím 2.2-2.3 nevím přesně, je to můj odhad a při téhlech tlacích budeš o hodně lépe cítit co motorka dělá a pro gumu je to provozní teplota, proto bude fungovat tak jak má.
_________________ Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: úte 11. kvě 2010 18:24:51 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
No a já bych to shrnul jednoduše, s rostoucí teplotou, roste i tlak v pryži Chcu to schválne vyzkoušet jakej to bude rozdíl na studené pryži, a když na nich nechám hoďku nahříváky. Snad příští týden se k tomu dostanu...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
Shorty
|
Napsal: pon 17. kvě 2010 12:13:35 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46 Příspěvky: 1804 Bydliště: Štěchov
|
Toto není dobrý tvrzení  Já jednou zapomněl upustit tlak v gumě a jak mě začala guma klouzat, nic moc překvápko. Takže pokud člověk nejezdí tako dobrý časy a začíná na okruhu, tak nemusí upouštět tolik, páč by to nezahřál, ale ty 2 desetiny by měl upustit. Jinak zahřátí trvá tak jedno kolo, člověk pro jistotu projede 1,5-2 kola, po tomhle už to člověk musí mít zahřátý, pokud jede tak jak má. Když neupustíš tlak, tak to stejně taky musíš zahřát, jinak můžeš sebou mrsknout stejně.
_________________ Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: pon 17. kvě 2010 20:01:09 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
Jindrs píše: pokud na okruhu zacinas nech tam klidne tlak predepsanej vyrobcem az zacnes jezdit dobry casy tak muzes laborovat s upustenim tlaku.Ja treba Most jezdim za 1:58 a tlak nechavam seriovej jednou jsem zkousel upustit a prvni 3 kola jsem jel jak na zvejkacce pak to bylo uz ok ale rozdil jsem nepocejtil krom tech prvnich trech kol nez se zahrala pneu takze az porychlim na tech 1:55 tak budu uvazovat o upusteni to si nemyslím že je dobrá rada není potřeba to extremně hrotit, ale třeba předepsaných 2,5 nebo 2,8 bych ny zadku rozhodně nenechal a předek jakbysmet... předek hodit na 2,1 a zadek alespoň na 2,2 nebo i míň...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: pon 17. kvě 2010 21:18:31 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
vím o čtyčech výhodách, proč upustit tlak.
1. vyšší dafromace gumy během jízdy = větší tvorba tepla = lepší prohřátí gumy 2. při nižším tlaku se guma víc rozplácne na asfaltě a tím pádem drží na větší ploše, tlak je na gumu víc rozložen a guma míň lokálně zatěžovaná, poškozovaná 3. při větší styčné ploše gumy s asfaltem je méně náchylná ke smyku vlivem drobných nešistot nebo vad na trati 4. u nižšího tlaku lépe poznáš smyk, gume se může v extrému víc deformovat a je tam větší pravděpodobonost že počátek smyku ponáš včas nebo se guma ještě dokáže chytit bo je pružnější...
z toho pro mě plyne zrovna tolik negativ vysokého tlaku v gumách a o ničem pozitivním nevím...
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
kufor
|
Napsal: úte 25. kvě 2010 14:21:46 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22 Příspěvky: 480
|
jasne, tam neni o com uvazovat standardne nahustena guma sa proste po par kolach pretlakuje a je proste moooooc mensia stycna plocha -> horsia trakcia -> auuu tak nastudovat popisove 4 zlate pravidla 
_________________ ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: úte 25. kvě 2010 14:46:17 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: úte 25. kvě 2010 16:49:10 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
Kasym píše: nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej. není... na dromu se zahřátím roztáhne o cca 10%... a běžně se foukají tlaky 2,1 na předek a 1,9 na zadek i míň pro Brno... záleží na spoustě faktorů!! to znamená že gumu teplota natlakuje o cca 0,2bar víc a to je 2,1 na zadku.. oproti 2,5 studený na silnici je to kurva rozdíl V Brně na dromu to někteří foukají na 2,1/1,9 za studena, jiní to stejný za tepla... je to alchymie jak hajzl, ale rozhodně zahřátím gumy na dromu nedosáhneš tlaku ani studený gumy v provozu. mimo to já ani na silnici nejezdím předepsanej tlak
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: úte 25. kvě 2010 21:58:32 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Mě se tlak zvedl vždycky (za tepla) v předu i vzadu a na všech dromech o 0,3 baru, takže při tlaku 2,1/1,7-1,8 jsem na 2,4/2,0-2,1 a předepsanej je 2,5/2,9 za studena  ... a k těmhle číslům jsem se sám dopracoval = jen malej příklad toho, že i za docílení dobrýho nastavení tlaku jsou promrdaný prachy za testování, vyhazování vykousanejch gum, v horším případě držkopády, bo bez tohodle by mě něco takovýho samotnýho nikdy nenapadlo.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: stř 26. kvě 2010 8:45:08 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
popi píše: Kasym píše: nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej. není... na dromu se zahřátím roztáhne o cca 10%... a běžně se foukají tlaky 2,1 na předek a 1,9 na zadek i míň pro Brno... záleží na spoustě faktorů!! to znamená že gumu teplota natlakuje o cca 0,2bar víc a to je 2,1 na zadku.. oproti 2,5 studený na silnici je to kurva rozdíl V Brně na dromu to někteří foukají na 2,1/1,9 za studena, jiní to stejný za tepla... je to alchymie jak hajzl, ale rozhodně zahřátím gumy na dromu nedosáhneš tlaku ani studený gumy v provozu. mimo to já ani na silnici nejezdím předepsanej tlak nejsem okruhovej jezdec a na to moje mrdání si vystačim se předepsanejma hodnotama,ale že to vliv asi má to nepopírám..jinak by to asi nikdo neřešil. 
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Nori-SV-1000S
|
Napsal: čtv 17. čer 2010 21:48:12 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pát 23. lis 2007 23:43:22 Příspěvky: 67
|
Na nahřívákách po 40 minutách předek 2,1,zadek 2,0.Když jsem to měřil studené,tak 1,7 předek a 1,6 zadek.Gumy Dunlop D211GP Racer,Endurance.Fungovalo to supr.V provozu jsem to nafoukl na 2,4 za studena.
_________________ Mustang,Jawa 350-639,Yamaha YZF600R Thundercat,Suzuki GSX-R 1000 K2,Suzuki SV1000S K7,Suzuki GSX-R 1000 K9,BMW R1200GS 2010
|
|
Nahoru |
|
 |
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 16 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|