| 
		
		
			|  | Právě je sob 01. lis 2025 1:37:30 
 |  
		Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
		
		Zobrazit nepřečtené příspěvky
		
	 
 
 
 
 
	
	
		|     | Stránka 1 z 1 
 | [ Příspěvků: 16 ] |  |  
	
		
			| Autor | Zpráva |  
			| Bendas | 
				
				
					|  Napsal:  úte 11. kvě 2010 15:22:19  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: čtv 14. kvě 2009 6:03:08
 Příspěvky: 84
 | 
				
					| Čau, scháněl sem nový gumy, který sem nakonec vyřešil jako předtim vzadu - Dragon Supercorsa PRO SC2 160/60 a do předu už nezbejvali penízky, tak DIABLO Front 120/60. Nicméně když sem prolejzal weby, tak sem narazil na konfigurátor od MICHELINu, tak mě to při požadavku na gumu pro občasný svezení po okruhu doporučilo Michelin Power One a co mě zarazilo byl tklak, na kterej to doporučujou... Vepředu 2,1 a vzadu 1,9 bar.... To mě přijde docela málo... Můžou tu okruháři vysvětlit proč tomu tak je, jestli by tenhle tlak doporučili i bez nahřejváků a popřípadě, jestli maj vysledovaný nějáký ideální tlaky na různý okruhy (Most, Brno atd...)? 
 Díky
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| kufor | 
				
				
					|  Napsal:  úte 11. kvě 2010 15:55:40  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
 Příspěvky: 480
 | 
				
					| jo, presne tie tlaky sa mi osvedcilidopredu davam 2.1-2.2
 dozadu 1.9
 na jazdu s SVckom je to tak akurat
 samozrejme zalezi aj na type gumy a na miere hrotenia situacie:)
 _________________
 ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Shorty | 
				
				
					|  Napsal:  úte 11. kvě 2010 16:14:55  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
 Příspěvky: 1804
 Bydliště: Štěchov
 | 
				
					| kufor to popsal dobře      Já u Dragon supercorsa foukal taky dozadu 1.9 a dopředu 2.1 a paráda. Je jedno jestli máš nebo nemáš nahříváky, teplota gumy bude po pár kolech stejná. Toto jsou ale opravdu tlaky na okruh a pro lidi, kteří tam už tolik nezavazí bo jak to říct. Pokud jezdí člověk pomalu, tak gumu dostatečně nezahřeje a měl by si přifouknout tak 2 desetiny. Pak odpověď na další otázku, je jedno na jakej okruh, tenhle tlak zůstává pro amatéry stejnej. Až profíci si už ladí okruh od okruhu trošku jiný tlaky podle teploty apod. A nížší tlak se dává proto, že kdyby jsi tam měl standartních 2.5 a guma se ohřála na okruhu, tak se začne přehřívat a klouzat, bude tvrdá, budeš mít špatnou odezvu. Takže dáš nižší tlak, těch 1.9 - guma se ohřeje a zvedne se tlak na já nevím 2.2-2.3 nevím přesně, je to můj odhad a při téhlech tlacích budeš o hodně lépe cítit co motorka dělá a pro gumu je to provozní teplota, proto bude fungovat tak jak má._________________
 Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Jimbo | 
				
				
					|  Napsal:  úte 11. kvě 2010 18:24:51  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Moderátor |  
					|  |  Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
 Příspěvky: 3868
 Bydliště: Újezd u Brna
 | 
				
					| No a já bych to shrnul jednoduše, s rostoucí teplotou, roste i tlak v pryži     Chcu to schválne vyzkoušet jakej to bude rozdíl na studené pryži, a když na nich nechám hoďku nahříváky. Snad příští týden se k tomu dostanu..._________________
 Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Shorty | 
				
				
					|  Napsal:  pon 17. kvě 2010 12:13:35  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
 Příspěvky: 1804
 Bydliště: Štěchov
 | 
				
					| Toto není dobrý tvrzení      Já jednou zapomněl upustit tlak v gumě a jak mě začala guma klouzat, nic moc překvápko. Takže pokud člověk nejezdí tako dobrý časy a začíná na okruhu, tak nemusí upouštět tolik, páč by to nezahřál, ale ty 2 desetiny by měl upustit.  Jinak zahřátí trvá tak jedno kolo, člověk pro jistotu projede 1,5-2 kola, po tomhle už to člověk musí mít zahřátý, pokud jede tak jak má. Když neupustíš tlak, tak to stejně taky musíš zahřát, jinak můžeš sebou mrsknout stejně._________________
 Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| popi | 
				
				
					|  Napsal:  pon 17. kvě 2010 20:01:09  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Moderátor |  
					|  |  Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
 Příspěvky: 3214
 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
 | 
				
					| Jindrs píše: pokud na okruhu zacinas nech tam klidne tlak predepsanej vyrobcem az zacnes jezdit dobry casy tak muzes laborovat s upustenim tlaku.Ja treba Most jezdim za 1:58 a tlak nechavam seriovej jednou jsem zkousel upustit a prvni 3 kola jsem jel jak na zvejkacce pak to bylo uz ok ale rozdil jsem nepocejtil krom tech prvnich trech kol nez se zahrala pneu takze az porychlim na tech 1:55 tak budu uvazovat o upusteni to si nemyslím že je dobrá rada není potřeba to extremně hrotit, ale třeba předepsaných 2,5 nebo 2,8 bych ny zadku rozhodně nenechal a předek jakbysmet... předek hodit na 2,1 a zadek alespoň na 2,2 nebo i míň..._________________
 Jawa 50 Pionýr  70'  >>>  Simson S51  86'  >>>  MZ 251 ETZ  89'  >>>  Suzuki GS 500E  98'  >>>  Suzuki SV 650S  03'  >>>  Suzuki GSX-R 1000  04' >>> KTM EXC 450  05'
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| popi | 
				
				
					|  Napsal:  pon 17. kvě 2010 21:18:31  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Moderátor |  
					|  |  Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
 Příspěvky: 3214
 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
 | 
				
					| vím o čtyčech výhodách, proč upustit tlak.
 1. vyšší dafromace gumy během jízdy = větší tvorba tepla = lepší prohřátí gumy
 2. při nižším tlaku se guma víc rozplácne na asfaltě a tím pádem drží na větší ploše, tlak je na gumu víc rozložen a guma míň lokálně zatěžovaná, poškozovaná
 3. při větší styčné ploše gumy s asfaltem je méně náchylná ke smyku vlivem drobných nešistot nebo vad na trati
 4. u nižšího tlaku lépe poznáš smyk, gume se může v extrému víc deformovat a je tam větší pravděpodobonost že počátek smyku ponáš včas nebo se guma ještě dokáže chytit bo je pružnější...
 
 
 z toho pro mě plyne zrovna tolik negativ vysokého tlaku v gumách a o ničem pozitivním nevím...
 _________________
 Jawa 50 Pionýr  70'  >>>  Simson S51  86'  >>>  MZ 251 ETZ  89'  >>>  Suzuki GS 500E  98'  >>>  Suzuki SV 650S  03'  >>>  Suzuki GSX-R 1000  04' >>> KTM EXC 450  05'
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| kufor | 
				
				
					|  Napsal:  úte 25. kvě 2010 14:21:46  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: čtv 23. dub 2009 19:14:22
 Příspěvky: 480
 | 
				
					| jasne, tam neni o com uvazovat standardne nahustena guma sa proste po par kolach pretlakuje a je proste moooooc mensia stycna plocha -> horsia trakcia -> auuu tak nastudovat popisove 4 zlate pravidla  _________________
 ...-> Svist SV1000SZ -> ... -> KTM RC8 R
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Kasym | 
				
				
					|  Napsal:  úte 25. kvě 2010 14:46:17  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
 Příspěvky: 595
 | 
				
					| nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej. _________________
 Bandit Pičo :-)
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| popi | 
				
				
					|  Napsal:  úte 25. kvě 2010 16:49:10  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Moderátor |  
					|  |  Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42
 Příspěvky: 3214
 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
 | 
				
					| Kasym píše: nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej. není... na dromu se zahřátím roztáhne o cca 10%...  a běžně se foukají tlaky 2,1 na předek a 1,9 na zadek i míň pro Brno... záleží na spoustě faktorů!! to znamená že gumu teplota natlakuje o cca 0,2bar víc a to je 2,1 na zadku.. oproti 2,5 studený na silnici je to kurva rozdíl V Brně na dromu to někteří foukají na 2,1/1,9 za studena, jiní to stejný za tepla... je to alchymie jak hajzl, ale rozhodně zahřátím gumy na dromu nedosáhneš tlaku ani studený gumy v provozu. mimo to já ani na silnici nejezdím předepsanej tlak_________________
 Jawa 50 Pionýr  70'  >>>  Simson S51  86'  >>>  MZ 251 ETZ  89'  >>>  Suzuki GS 500E  98'  >>>  Suzuki SV 650S  03'  >>>  Suzuki GSX-R 1000  04' >>> KTM EXC 450  05'
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Nejt | 
				
				
					|  Napsal:  úte 25. kvě 2010 21:58:32  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08
 Příspěvky: 3115
 Bydliště: AMD Brno
 | 
				
					| Mě se tlak zvedl vždycky (za tepla) v předu i vzadu a na všech dromech o 0,3 baru, takže při tlaku 2,1/1,7-1,8 jsem na 2,4/2,0-2,1 a předepsanej je 2,5/2,9 za studena   ... a k těmhle číslům jsem se sám dopracoval = jen malej příklad toho, že i za docílení dobrýho nastavení tlaku jsou promrdaný prachy za testování, vyhazování vykousanejch gum, v horším případě držkopády, bo bez tohodle by mě něco takovýho samotnýho nikdy nenapadlo._________________
 fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Kasym | 
				
				
					|  Napsal:  stř 26. kvě 2010 8:45:08  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
 Příspěvky: 595
 | 
				
					| popi píše: Kasym píše: nikde jsem tu nějak nenarazil na to,že se bavíme o tlakách u studenejch gum jestli chápu dobře...celej princip toho proč se gumy foukaj na tyhle nižší tlaky je v tom ,že na okruhu se guma ohřívá podstatně víc než na silnici takže výslednej tlak při ohřátí na provozní teplotu je úplně stejnej. není... na dromu se zahřátím roztáhne o cca 10%...  a běžně se foukají tlaky 2,1 na předek a 1,9 na zadek i míň pro Brno... záleží na spoustě faktorů!! to znamená že gumu teplota natlakuje o cca 0,2bar víc a to je 2,1 na zadku.. oproti 2,5 studený na silnici je to kurva rozdíl V Brně na dromu to někteří foukají na 2,1/1,9 za studena, jiní to stejný za tepla... je to alchymie jak hajzl, ale rozhodně zahřátím gumy na dromu nedosáhneš tlaku ani studený gumy v provozu. mimo to já ani na silnici nejezdím předepsanej tlaknejsem okruhovej jezdec a na to moje mrdání si vystačim se předepsanejma hodnotama,ale že to vliv asi má to nepopírám..jinak by to asi nikdo neřešil. _________________
 Bandit Pičo :-)
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Nori-SV-1000S | 
				
				
					|  Napsal:  čtv 17. čer 2010 21:48:12  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: pát 23. lis 2007 23:43:22
 Příspěvky: 67
 | 
				
					| Na nahřívákách po 40 minutách předek 2,1,zadek 2,0.Když jsem to měřil studené,tak 1,7 předek a 1,6 zadek.Gumy Dunlop D211GP Racer,Endurance.Fungovalo to supr.V provozu jsem to nafoukl na 2,4 za studena. _________________
 Mustang,Jawa 350-639,Yamaha YZF600R Thundercat,Suzuki GSX-R 1000 K2,Suzuki SV1000S K7,Suzuki GSX-R 1000 K9,BMW R1200GS 2010
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
		|     | Stránka 1 z 1 
 | [ Příspěvků: 16 ] |  |  
 
 
	
		| Kdo je online |  
		| Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |  
 
	|  | Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru
 Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
 Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
 Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
 
 |  
   |