|
Právě je úte 04. čer 2024 0:39:33
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
stafflik
|
Napsal: pát 27. bře 2009 15:33:21 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Ovšem tam se baví o rounových aku... To není gelovka. Oki, oki... už mlčim. edit: Néé, hele vážně. Že je potřeba pulsni nabijeni je blbost. Fakt. Zauvažuj. Na mašině bys musel mět elektroniky jako prase, abys dobijel pulsně. Pulsně se nabiji jenom pro urychlení nabíjení. Dostaneš do aku větší náboj za kratší dobu. GELOVKA, jako fakt GELOVÝ akumulátor se snad ani nepouživá, zase by to musela byt elektronika kerá to po nabiti aku odpoji nabijeni a co by na to řekl alťik je jasny. Proto se bezudržbovka a gelovka fakt nenabiji stejnou nabiječkou. Maji dokonce jiny koncovi napětí, nehledě na jinou charakteristiku nabíjení..Pulsni nabiječky se použivaji hlavně proto že: Pokud je potřeba dostaneš do aku rychleji potřebný náboj, ale hlavně je elektronika. A ta ti pohlidá citlivy, pomaly, prostě optimálni nabijení. Někdy se stav, ukážu ti jaky sou rozdíly v nabíjení a budeš mrkat. Na každé typ aku je jiné program. Mazec...
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
Jimbo
|
Napsal: pát 27. bře 2009 17:02:18 |
|
|
Moderátor |
|
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
stafflik píše: Ovšem tam se baví o rounových aku... To není gelovka. Oki, oki... už mlčim. edit: Néé, hele vážně. Že je potřeba pulsni nabijeni je blbost. Fakt. Zauvažuj. Na mašině bys musel mět elektroniky jako prase, abys dobijel pulsně. Pulsně se nabiji jenom pro urychlení nabíjení. Dostaneš do aku větší náboj za kratší dobu. GELOVKA, jako fakt GELOVÝ akumulátor se snad ani nepouživá, zase by to musela byt elektronika kerá to po nabiti aku odpoji nabijeni a co by na to řekl alťik je jasny. Proto se bezudržbovka a gelovka fakt nenabiji stejnou nabiječkou. Maji dokonce jiny koncovi napětí, nehledě na jinou charakteristiku nabíjení..Pulsni nabiječky se použivaji hlavně proto že: Pokud je potřeba dostaneš do aku rychleji potřebný náboj, ale hlavně je elektronika. A ta ti pohlidá citlivy, pomaly, prostě optimálni nabijení. Někdy se stav, ukážu ti jaky sou rozdíly v nabíjení a budeš mrkat. Na každé typ aku je jiné program. Mazec... Tak to tkví celej problém naší neshody v tom, že vlastně to co se prodává jako gelovky, tak gelovky nejsou, ale já myslel tyhle...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
|
ergevan
|
Napsal: pát 27. bře 2009 17:25:29 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 19. led 2008 18:05:36 Příspěvky: 259 Bydliště: Košice okolie - SR
|
stafflik píše: Jimbo, ty rozumíš eletrice víc. Vymlouvat ti to nebudu. Jen poznámka, jestli je to pulsní, nebo nepulsní, je jedno. V mašině to taky pulsně nenabíjíš. Stafik. Aj na masine mas pulzne nabijanie. Chcel by som vydiet, kde to striedave trojfazove napatie, ktore nie je fazovo posunute voci sebe, z alternatoru vyhladene nejakou cievkou, alebo kondenzatorom. Pokial viem, tak regler je triakovy. Len na motocykli je to tak. Uz som jednu moto opravoval a meral som to aj osciloskopom, lebo som tomu sam neveril. Takze, ked to zhrnieme, aj napatie z reglera je impulzne.
_________________ Pionier 05, ČZ175, Suzuki SV1000S, BMW R 1200 GS
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: pát 27. bře 2009 19:01:59 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
ergevan píše: Stafik. Aj na masine mas pulzne nabijanie. Chcel by som vydiet, kde to striedave trojfazove napatie, ktore nie je fazovo posunute voci sebe, z alternatoru vyhladene nejakou cievkou, alebo kondenzatorom. Pokial viem, tak regler je triakovy. Len na motocykli je to tak. Uz som jednu moto opravoval a meral som to aj osciloskopom, lebo som tomu sam neveril. Takze, ked to zhrnieme, aj napatie z reglera je impulzne. Hmmm, tak takhle sem nikdy neuvažoval... Vidíš, zas su chytřéši... Nicméně problém byl v tym co psal Jimbo. Pořešily sme to na ICQ. Trochu si furt musim utahovat z toho že na mašině prostě Gelový akumulátor neexistuje. I když se to někde piše. Gelovka by prostě vybuchla.
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
ergevan
|
Napsal: pát 27. bře 2009 19:11:29 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 19. led 2008 18:05:36 Příspěvky: 259 Bydliště: Košice okolie - SR
|
Presne tak jak pises, teraz som dorazil, lebo som bol u kamosa. Jasne nabijal gelovku velkou nabijackou. Odsral ju. Viac radsej nepisem, lebo taky kamarat je najlepsi. Nerozumie motorke, zacne do toho rypat, rozsteluje karbec, poserie ihlu na supatku a potom mu nejde nastartovat, vybije baterku, nabije ju velkou nabijackou a uz ked nic mu nefunguje, tak este ze ma za kym prist, aby mu to opravil. Nastastie, uz mu vsetko slape. Teraz som od neho dorazil.
_________________ Pionier 05, ČZ175, Suzuki SV1000S, BMW R 1200 GS
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: sob 28. bře 2009 1:06:11 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Zdeno moment, do včila sem z teho měl prdel, ale to mysliš vážně? KUA GELOVKA SE NA MAŠINU POUŽIT NEDÁ!! Ani do auta!! Toto neni gelovka! Je to baterka kde neni kyselina nalitá mezi olověny desky, ale ty desky sou udělany tak nejak jako houba. Kyselina je do nich nasáklá a mužeš je otočit hore bruchom... Ale neni to gel!
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
ergevan
|
Napsal: sob 28. bře 2009 5:33:44 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 19. led 2008 18:05:36 Příspěvky: 259 Bydliště: Košice okolie - SR
|
stafflik píše: Zdeno moment, do včila sem z teho měl prdel, ale to mysliš vážně? KUA GELOVKA SE NA MAŠINU POUŽIT NEDÁ!! Ani do auta!! Toto neni gelovka! Je to baterka kde neni kyselina nalitá mezi olověny desky, ale ty desky sou udělany tak nejak jako houba. Kyselina je do nich nasáklá a mužeš je otočit hore bruchom... Ale neni to gel! To mi chces povedat, ze baterky, co mam gelove na moto, aj na stvorkolke su ine? Ked som kupoval baterku na stvorkolku, tak ten gel predo mnou daval do baterky, lebo ma to zaujimalo. Ale, mozno to bola len vazelina.
_________________ Pionier 05, ČZ175, Suzuki SV1000S, BMW R 1200 GS
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: sob 28. bře 2009 9:13:10 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Si piš že ano. Protože gel by před tebou do baterky nelil Gelovka je uzavřená už z vyroby.
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
zdeněk
|
Napsal: sob 28. bře 2009 10:06:16 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
stafflik píše: Zdeno moment, do včila sem z teho měl prdel, ale to mysliš vážně? KUA GELOVKA SE NA MAŠINU POUŽIT NEDÁ!! Ani do auta!! Toto neni gelovka! Je to baterka kde neni kyselina nalitá mezi olověny desky, ale ty desky sou udělany tak nejak jako houba. Kyselina je do nich nasáklá a mužeš je otočit hore bruchom... Ale neni to gel! No jasně,na začátku do ni naleješ elektrolyt a pak už hladinu nemáš jak hlídat/proto se dodávají s tou šestiflaštičkou/.Až se nasákne elektrolyt,tak se baterka chová jako gelovka/odtud ten název/. Zalitý gel z fabriky se používá třeba v alarmech domů nebo zálohy hlášek na přejezdech nebo taky i mnoho motocyklů.Nesou označení MF super sealed.
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
Naposledy upravil zdeněk dne sob 28. bře 2009 10:24:22, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
|
zdeněk
|
Napsal: sob 28. bře 2009 10:14:14 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
Taky jsem se dohledal,že i HONDA Transalp 650 má zalitou gelovku-označení YTZ 12S.Jinak koukni do různých aplikačních katalogů.Zalité gelovky mají vždy označení YTZ /honda je vůbec používá ráda/cenovky jsou skoro vždy ca 3000,-+DPH
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: sob 28. bře 2009 10:22:14 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Zdeno tvrdit to na 100% nemužu. Možná to maji nějak ošéfovany. Ale tu gelovku, tu na to hlidáni baráku a tak, musiš po dosažení danyho napětí odpojit. Proto je ta nabiječka vybavená elektronikou kerá to za tebe udělá. Nedokážu si představit jak by to pochytal altik Odpoj baterku a je po něm. Nevim, možny to je. Zkusim si to nekde pohledat, ale neslyšel sem o tym..
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
zdeněk
|
Napsal: sob 28. bře 2009 10:44:57 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
stafflik píše: Zdeno tvrdit to na 100% nemužu. Možná to maji nějak ošéfovany. Ale tu gelovku, tu na to hlidáni baráku a tak, musiš po dosažení danyho napětí odpojit. Proto je ta nabiječka vybavená elektronikou kerá to za tebe udělá. Nedokážu si představit jak by to pochytal altik Odpoj baterku a je po něm. Nevim, možny to je. Zkusim si to nekde pohledat, ale neslyšel sem o tym.. Stačí,když se podíváš do aplikačního katalogu Varta nebo Toplite.potom koukni sem http://www.elit.cz/download.aspx?dontpa ... FileID=142jsou až dole,MF super sealed.
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
|
|
Nahoru |
|
|
stafflik
|
Napsal: sob 28. bře 2009 11:14:00 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Ty voe Zdeno to je fakt asi gelovka.. Nechápu jak je to udělany!!?? Že by tam byli nejaky chladiče kam se leje přebytek proudu?? Hmmmm...
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
|
ergevan
|
Napsal: sob 28. bře 2009 22:19:34 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: sob 19. led 2008 18:05:36 Příspěvky: 259 Bydliště: Košice okolie - SR
|
stafflik píše: Si piš že ano. Protože gel by před tebou do baterky nelil Gelovka je uzavřená už z vyroby. Tak obycajna kyselina to nebola, bolo to dost huste. Ale nehadam sa.
_________________ Pionier 05, ČZ175, Suzuki SV1000S, BMW R 1200 GS
|
|
Nahoru |
|
|
michal84
|
Napsal: stř 12. bře 2014 13:24:11 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: ned 28. bře 2010 6:45:32 Příspěvky: 69
|
Ahojte všetci,
Chcem sa spýtať akú máte skúsenosť s životnosťou bateriek v motorke. Ja mám vo svojom SV-čku stále originál baterku. Je to rok výroby 2003 do provozu 2004. Takže má baterka 11 rokov čo si myslím že je hodne slušné. Túto zimu som ju ale trochu zanedbal a po celej zime bez dobíjania som nenaštartoval. Po dobití ale funguje a ani nabíjačka nedetekovala žiadny problém.
Máte tiež takto staré baterky?
Rozmýšlam ale že už by som ju mal vymeniť z preventívnych dovodov, čo myslíte?
_________________ Suzuki SV1000S (2003)
|
|
Nahoru |
|
|
shark
|
Napsal: stř 12. bře 2014 13:45:56 |
|
|
Administrátor |
|
Registrován: stř 17. říj 2007 21:13:12 Příspěvky: 6558 Bydliště: Praha
|
pokud ti bude dal drzet nech ji, pokud bude umirat tak ji vymen ja menil baterku asi po 8 letech
_________________ (2006) - CBR125R K5 + (2007) - SV650S K4 > (2011) - SV650R K4 > (2012) SV650RR K8 + (CBR600RR K5) > (2021) SV650RR K8 + GSX-R1000 K6 + CBF600S-ABS K6
|
|
Nahoru |
|
|
michal84
|
Napsal: stř 12. bře 2014 15:26:44 |
|
|
záklaďák |
|
Registrován: ned 28. bře 2010 6:45:32 Příspěvky: 69
|
Asi stupidná otázka ale ako poznám že už to baterka nedáva predtým ako bude v prdeli a ja nenaštartujem?
To je práve to čo si myslím že može stať, že raz niekde budem a proste nenaštartujem.
_________________ Suzuki SV1000S (2003)
|
|
Nahoru |
|
|
shark
|
Napsal: stř 12. bře 2014 15:48:58 |
|
|
Administrátor |
|
Registrován: stř 17. říj 2007 21:13:12 Příspěvky: 6558 Bydliště: Praha
|
pokud pri odjezdu nastartujes tak pak taky nastartujes pokud bude znit unavene, je pravdepodobne ze kdyz ji nechas dyl stat tak uz nenastartujes pokud ti neumre uplne, ale to neovlivnis, jednou mi takhle umrela baterka ktera do ty doby byla naprosto v poradku par km od domu takze sup na jinou masinu jet domu tam vymontovat z jiny motorky a zase zpatky
_________________ (2006) - CBR125R K5 + (2007) - SV650S K4 > (2011) - SV650R K4 > (2012) SV650RR K8 + (CBR600RR K5) > (2021) SV650RR K8 + GSX-R1000 K6 + CBF600S-ABS K6
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|