|
Právě je pon 12. kvě 2025 22:13:20
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
Nejt
|
Napsal: pát 15. kvě 2009 12:08:04 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
mateSAS píše: jsem se jeste zakoukal semka: http://www.akrapovic.com/company/factory-tour/myslim ze hovori za vse ... doporucuju dokoukat aspon do sedme minuty .) brouuuuuu Toš brý ráno! Let`s carry on.... Jo, promovideo mě asi podá objektivní info  ... ale jako v poho, kouká se na to hezky. Nevím, že by někdo v GP jezdil (alespoň za poslední dobu) výfuky od Akrapa, ale jistě to nevím.. jestli ano, pak jsem aspoň obohacen. Nicméně to byl stejně jen okrajovej dodatek, žádný stěžejní argument toho, co jsem se snažil vysvětlit  . A jinak fakt nevím, o co se chceš pořád opírat, po milionté říkám, že nic takovýho najít nemůžeš, protože RP prostě nic takovýho nevystavuje. O co se opírám já, je fakt, že s RP jezdí drtivá většina našich jezdců, a o diskuze na fórech, kde se probírají výfuky či přestavby na okruh a v nějakým březnovým válu MH se v rámci stavby okruhovky použil systém od RP a nevypadalo to, že by si motorka po odladění stěžovala  . A Akrapa tu samozřejmě nezpochybňuju, jenom nepřijímám zpochybňování (byť sebemenší) našich výrobců  (a to ne kvůli nějakým patriotistickým valderónům, ale čistě kvůli zažitým stereotypům a předsudkům vůči domácí výrobě - zcela neoprávněným). Nicméně pro účely tohoto vlákna - kvalitativní rozdíly mezi Akrapem a RP se určitě netýkají ani závodníků ve Stockách, jen málo v SBK, už vůbec ne nás smrtelníků (i když valíme na okruzích) a tím tuplem ne lidí na tomto fóru. Cenový rozdíl je brutální, RP je vzhledem k výrobě v ČR mnohem flexibilnější a přístupné jakékoliv dohodě a jak jsem psal.. kvalitativní rozdíly pro nás zcela irelevantní.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: pát 15. kvě 2009 12:24:35 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
ja holt cerpam ze zkusenosti jake mame ... nerikam ze je to primo pripad RPcka, ovsem vyrobce, ktery se na svych strankach pysni textem, ze Ti udela vyfuk na miru podle prani ve me chte nechte nevzbuzuje duveru - vyfuk ktery se mi bude libit, prece nemusi fungovat a naopak ... To jsou pak pripady, kdy lidi maji sice hezky vyfuk, ale at delame co delame, tak se nemuzeme dostat ani na hodnoty serioveho motocyklu  Nicmene - nikomu to nevyvracim, ovsem ne vzdy je cesta levnejsi varianty ta nejlepsi... To Ti pak chodej temer brecet lidi, ze se jim zkoutili kotouce, pac si je nechali udelat tam a tam (od firem, ktere se tim zabyvaji!!!) a to takovym zpusobem, ze jim drhnou o brzdic a neda se motorka tlacit... Cili takove jsou zase me zkusenosti - at si to kazdy prebere po svem...
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: pát 15. kvě 2009 13:28:00 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
Tak kombinace RP + naladění u pana je dobrá volba bych řekl já v době když sem vybíral laďák a tohle fórum ještě nebylo tak sem vzal právě creptusa, páč desingově stejnej vejfuck mě udělali o 2 litry levnějc a homologačku nemá ani jeden, nicméně RP 
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pát 15. kvě 2009 13:28:49 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Mates - Teď mám teda dojem, že jsi vůbec nečetl, co jsem psal.. samozřejmě nejde o design nebo tak, jsou určitým způsobem unifikované a to je to jediné, co naopak vystavené mají. Co ti ale třeba upraví, jsou svody, aby to přesně pasovalo na tu kterou machnu.. s tím zkušenosti mají, mají to naměřené a ozkoušené. Přece bych se tu sakra nehádal o RP jen proto, že ti udělají "hezký výfuk". Musí být hlavně zvoleny odpovídající průměry svodů a koncovky samotné, což se přednostně provádí na základě objemu a poču válců. Zbytek už je jen míra tlumení a na té v podstatě nezáleží (jde jen o smrad a randál), od toho tu jsou pak PC nebo Ignitech, pomocí kterých se už odladí směs apod. Zkus se konečně přestat dívat na ty závodníky, kterým ladíte machny na závody VY... jsou i jiné týmy a většina z nich se obrací právě na RP a jsou to právě pánové jako Čihák, kteří jsou několikanásobní mistři našich Stocků a dokonce i SBK apod. No, mám dojem, že se začínám až moc opakovat a nikam to moc nevede, tak to raději utnem  ....?
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: pát 15. kvě 2009 16:21:57 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
Jimbo píše: Jeden o koze a druhej o voze  no a treti nam to odpiskava  ))
|
|
Nahoru |
|
 |
Shorty
|
Napsal: sob 16. kvě 2009 16:03:08 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46 Příspěvky: 1804 Bydliště: Štěchov
|
No dostal jsem se sem až teď, takže povím akorát, že v MČR se hodně jezdí Akrapoič, pak zbytek asi RP, atd... A souhlasím s Matesem, že když si budu chtít kupovat výfuk a budu mít u něj nějaké předpokládané hodnoty výkonu, atd. tak to ve mě bude vzbuzovat větší důvěru, ikdyž jsou to jen hrubé údaje. No a aji když nechcu pomlouvat RP, pro většinu je to asi výbornej výfuk, ale když to budou testovat velkí výrobci véfuků na mašině a snažit se vychytat co nejvíce much, tak se to nemůže porovnat s výfukem na míru. Co to vůbec znamená výfuk na míru? Jakože když bude mít např. 2 R6 vedle sebe, tak na každou udělá trošičku jinej výfuk, aby využil co nejvíce výkonu motorky. Nebo vymyslí, pokud nebude mít od někud prostě výfuk a ten bude rvát na každou R6 a to na míru znamená, že si můžeš vybrat jestli chceš alu, nerez, karbon, krátkej,dlouhej, ovál, ...? Toto mi vysvětlete....
_________________ Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: sob 16. kvě 2009 17:44:15 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Stačí myslet, speciálně ty, kterej čteš MH... v sekci o Kružítku se přestavuje litrový gixero K7, který má dva laufy a firmy zabývající se výfuky proto vždy nabídnou alternativu opět dva vývody na konci systému. Teď nevím, jestli to je uspořádany 4-2-2 nebo 4-1-2, ale to je fuk. No a u RP se šlo domluvit tak, že se udělá systém na 4-2-1. Teď by mohlo přijít spousta keců, že chytří inženýři v Japonsku asi vědí, proč dali dozadu dva apod., ale to je opět jen zasraný klišé, protože největší úloha výfuků od zavední norem Euro 3 je pouze emisní a hlukový limit a proto se třeba na gixero začly dávat dva, do Kawy se zas cpe megakatalyzátor apod. Proto jsou nové motorky často slabší než jejich předchůdkyně (pokud v tom třeba nehraje roli náporové sání) a vymýšlí se "pičoviny" jako Big Bang apod. Protože s těmi omezeními už ty machny prostě výkonnější být moc nemůžou. Takže přehodit systém z 4-2-2 na 4-2-1 se ukázalo jako zcela v pohodě, akorát se ušetřilo za váhu a prachy a po odladění na Ignitechu motorka vyplivla 210 kobyl na zadním kole a krásně vyrovnanou křivku průběhu. Takže například toto je lauf na míru. Řekneš, co chceš, oni ti řeknou své, pokud to jde, udělají a FUNGUJE TO! Stejně tak třeba mě se zalíbila RP koncovka GP Style, jenže je dělaná na svod pro šestku nebo sedmpade... Pokorný mě sdělil, že mě to sice na litra nedoporučuje, protože si hodně připlatím, ale upravit se to dá a nebude problém. Další příklad jsou přívěry... u RP si řekneš, jestli má nový výfuk pojmout tvou přívěru nebo ju tam cpát vůbec nebudeš a podle toho ti to oni upraví.
Ty deklarované hodnoty výkonu a předkreslený grafy jsou marketingový tahy, který mají nalákat naivní kluky a daří se jim to (evidentně). Nic o garanci tam není a být nemůže a někdy ti po namontování koncovky naopak hodnoty klesnou. V utěch hodnot a grafů se často vůbec nic nepíše o tom, že je vhodné na machnu instalovat nějaké další ladící medium. Takže to jsou sračky a naprosto k ničemu. Nejdůležitější jsou reference lidí a cena. A taky se "technologie" výfuků až příliš předceňuje, protože koncovky jsou všechno skoro to samý (u těch aspoň trochu lepších firem) a liší se jen použitím, jestli race nebo road a podle toho se upraví míra tlumení. Zcela nejdůležitější jsou svody, mezi kterými jsou i mezi značkama mnohdy minimální rozdíly, musí prostě hlavně dobře a rovnoměrně odvádět teplo. A nejdůležitější a zcela poslední slovo má vždy odladění!!! To je ta pravá věda. A to, že tu Mates šermoval propagačním videem na Akrapy, z toho jsem fakt padl na zadek, že tam mají čisto, modrá světýlka, naleštěný CNC a hraje k tomu důležitá muzika. Prostě je to tradiční světová značka, má dobrý renomé, určitě zasloužený, ale za poloviční židoviny prostě dostaneš přinejmenším hodně podobnou kvalitu.
A že se v MČR jezdí Akrapy... to tady někdo popíral? RP a Akrapy tady dominujou, to je jasný, o tom se nikdo nehádal. A jaký "asi" RP?? Se někdy podívej na weby týmů, který se závodů účastní.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Shorty
|
Napsal: sob 16. kvě 2009 18:50:22 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46 Příspěvky: 1804 Bydliště: Štěchov
|
každý z nás má myslím pravdu, dá se na to dívat z více úhlu pohledů. Přesvědčovať tě o něčem nebudu, nemá to cenu Jinak u Akrapa a nejspíše i jiných značek máš teda taky výfuky na míru, protože můžeš si zvolit systém 4-2-1... A k tomu jak jsi psal že jsi nepopíral že jezdí někdo v MČR Akrapy, tak akorát můžu dodat vytrženou citaci Nejt píše: Kdo z českých závodníků prosím tě jezdí Akrapa? závodníci českých SBK, Stocků, Volné apod. prachy často vrážejí mnohem užitečnějším směrem
_________________ Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: sob 16. kvě 2009 19:43:41 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Ok, mělo to být chápano ve smyslu že z celé škály všech soutěží to podle mě není dominantí procento. Rozhodně jsem nespecifikoval pouze MČR, soutěží je tady tři prdele. Stačilo by přečíst všechny příspěvky a nevytrhávat z kontextu. Si připadám jak v parlamentu občas...
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
mateSAS
|
Napsal: sob 16. kvě 2009 21:45:00 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: pon 14. dub 2008 20:39:40 Příspěvky: 1349
|
Nejte .... dejme tomu ze souhlas ....... nicmene - v dnesni dobe je situace takova, z udelat vyfuk lepsi nez original je sakra velka prace a da to kurva hodne prace ... i blaznivej Igor jse dneska v situaci, ze vyrobi 10 - 20 variant vyfuku, ktere NEJAK fungujou a z nich vybere teprve jednu pro konecnou vyrobu...
trosku me zarazi Tva veta, ze holt nekdy po montazi ladeny koncovky muzes mit vykon nizsi .... to by se myslim stavat nemelo - preci kdyz za neco zaplatim, tak proto, ze chci neco vic, ne min ...
jak jsem tu uz nasel pochopeni - at to je nebo neni marketingovy tah, tak pro me, jakozto pracujiciho mogolojda to pusobi daleko lip kdyz tusim co muzu cca cekat ... a to jakoze Akrap uvadi, ze vsechny grafy jsou uvedene bez dalsiho odladeni ...
nechaval jsem si jeden argument na konec - proc me odrazuje ceskej vyrobce vyfuku ......... jedna z firem touto problematikou se zabyvajici vyrobila zakaznikovi NA MIRU komplet vyfukovy system na KTM RC8 za cca 35 000 .......... nu a ejhle? pan mel 15 koni pod serii .......... holt jsem mozna zaujatej ......... ale kdyz pak resis takovyhle kopance, tak Te to poznamena ............
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: sob 16. kvě 2009 23:11:49 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
mateSAS píše: ale kdyz pak resis takovyhle kopance, tak Te to poznamena ............ to je bez debat, mě bys to pak taky mohl vykládat do halelůja  ... ale RP má prostě reference opačný, proto je mě jedno, co kdo kde kdy... Ale medat už, ber to tak, že my dva máme každej svoje postoje a nic s něma nehne a z téhle diskuze ať si každej potenciální kupec výfuku tady na fóru vezme, co potřebuje. Jen k té mé větě, co tě tak zarazila... nemusí jít nutně o snížení maximální hodnoty (která je imho přinejmneším druhořadá), ale třeba o výrazný propady a totální rozhození směsi. Krásný příklad SVrided a jeho Scorpion (docela renomovaná značka) na karbecový verzi a jaký problémy s tím měl. Ale to je prostě taky o celkovým stavu motorky, filtru atd. atd. atd., a proto ti žádnej výrobce prostě nemůže zaručit, že tvůj graf pak bude vypadat tak či onak... ani na nové sériové motorce ne. Vždyť záleží i na atmosférických podmínkách (když už zacházím do detailů).
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|