|
Právě je úte 08. črc 2025 8:53:28
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
BikerMajkl
|
Napsal: ned 07. čer 2009 19:20:08 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: sob 02. kvě 2009 9:26:59 Příspěvky: 66
|
zdravim ! včera jsem kontroloval olej a zjistil sem že od výměny po cca 1500km mam olej na minimu.. po výmene sem ho měl kousek pod horní ryskou.. je to v normě? mám na ní najeto 44 tis.km. A nikde mi to urcitě neteče to sem kontroloval.. dá se ta spotřeba nějakym způsobem zminimalizovat? dík za radu  edit: samozřejmě motorku sem měl svisle postavenou  a nechal sem to asi půl hodiny stéct..a je to spíše kousek nad minimem..ale moc ne..
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: ned 07. čer 2009 19:50:12 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
hustší olej.... pokud tam teď leješ 10W40, tak nalej 15W50... pokud je stejná specifikace (např. u Motulu 5100), motoru je to jedno a nebude tolik prolínat přes pístní kroužky, což se ti pravděpodobně teď děje... pokud to nezabere nebo ne dostatečně a nikde jinde opravdu neprolíná, pak překroužkovat.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: ned 07. čer 2009 20:29:41 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
A nebo se na to vysrat, počítat s tím že je to hold postarší dáma a že spapá víc oleju... olej není tak šíleně drahej, je to taky varianta, pokud hustší ojl nezabere...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
BikerMajkl
|
Napsal: ned 07. čer 2009 20:35:11 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: sob 02. kvě 2009 9:26:59 Příspěvky: 66
|
zkusím ten hustší olej  a uvidime.... a na kolik tak vyjde to překroužkování? cca..
|
|
Nahoru |
|
 |
rotgum
|
Napsal: ned 07. čer 2009 20:45:30 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pon 09. úno 2009 23:24:34 Příspěvky: 51 Bydliště: Plzeň
|
BikerMajkl píše: edit: samozřejmě motorku sem měl svisle postavenou  a nechal sem to asi půl hodiny stéct..a je to spíše kousek nad minimem..ale moc ne.. todle jen taková má vtěra... dicky sem slyšel po chcípnutí motoru nechat stát pár minut, jesi třeba za tu půl hodinu nestihne ten olej tak nějak už jako vychladnout, když se má kontrolovat, dokuď je teplej...?
|
|
Nahoru |
|
 |
Zufa
|
Napsal: ned 07. čer 2009 20:49:45 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 26. dub 2009 11:16:54 Příspěvky: 413 Bydliště: Mladá Bolelav
|
rotgum píše: BikerMajkl píše: edit: samozřejmě motorku sem měl svisle postavenou  a nechal sem to asi půl hodiny stéct..a je to spíše kousek nad minimem..ale moc ne.. todle jen taková má vtěra... dicky sem slyšel po chcípnutí motoru nechat stát pár minut, jesi třeba za tu půl hodinu nestihne ten olej tak nějak už jako vychladnout, když se má kontrolovat, dokuď je teplej...? rekyl bych ze to je uplne jedno protoze olej teplem nenabejva
_________________ SV650s 2002> gsx-r 1000 k7
|
|
Nahoru |
|
 |
rotgum
|
Napsal: ned 07. čer 2009 20:52:30 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pon 09. úno 2009 23:24:34 Příspěvky: 51 Bydliště: Plzeň
|
Zufa píše: rotgum píše: BikerMajkl píše: edit: samozřejmě motorku sem měl svisle postavenou  a nechal sem to asi půl hodiny stéct..a je to spíše kousek nad minimem..ale moc ne.. todle jen taková má vtěra... dicky sem slyšel po chcípnutí motoru nechat stát pár minut, jesi třeba za tu půl hodinu nestihne ten olej tak nějak už jako vychladnout, když se má kontrolovat, dokuď je teplej...? rekyl bych ze to je uplne jedno protoze olej teplem nenabejva no ale jakože je pak "tekutější"  třeba kontrolovat to na úplně studeným motoru je blbost... a i sem svalně teď kouk do příručky a tam sou psaný cca 3 minuty po chcapu motoru, tak aby tam pak zas nenalil voleje moc a neměl v motoru přetlaky...
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: ned 07. čer 2009 21:29:54 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
podle mě je úplně jedno jestli je olej teplej nebo studenej. rozdíl nepoznáš
pokud je studenej, tak musíš počítat s trochu zvýšenou hustotou a pokud ho kontroluješ po projížďce, tak stačí nechat ho minutku odstát protože je tak tekutej že steče do motoru téměř hned...
rozhodně ho to chce udržovat pod horní riskou a pokud s tím jezdíš po zadním, tak nejlíp přelít lehce nad horní risku...
o gufera se bát nemusíš... dcl sem nebo tam ti je nezničí... tam se jedná spíš o litry než dcl
pokud opravdu nikde neprochcává, tak bych taky zkusil 15w50... v našich podmínkách ho tom stejně můžeš dávat pořád
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
tony_ul
|
Napsal: ned 07. čer 2009 22:39:49 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 15. úno 2009 15:44:21 Příspěvky: 1091 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Nejt píše: hustší olej.... pokud tam teď leješ 10W40, tak nalej 15W50... pokud je stejná specifikace (např. u Motulu 5100), motoru je to jedno a nebude tolik prolínat přes pístní kroužky, což se ti pravděpodobně teď děje... pokud to nezabere nebo ne dostatečně a nikde jinde opravdu neprolíná, pak překroužkovat. jojo, já mám na motce najeto 62tis a nějaký drobný a v servisu mi tam dal známej 15w50 motul, jednak se stiší motor, resp y zvuky a jednak ma větší tepelnou odolnost, zatim je to v cajku, zvuk v klidu i když už to není co po výměně. tedka mám na něm najeto cca 3tis km a mám to mezi minimem a maximem. původně jsem to měl pod horní ryskou. tak to něco sežralo.
_________________ Suzuki SV 650N 00' > Suzuki SV 1000S K3'
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: ned 07. čer 2009 23:00:50 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
ale jo, ale prostě se žravý efekt zmírní... a zvuk se mění jen v rámci mechanické hlučnosti motoru, takže jak vezmeš za plyn, rozdíl je ten tam... jde to poznat jen na volnoběh. Já ho nalil na okruh taky hlavně kvůli větší odolnosti a protože jsem ho měl prostě zrovna doma..
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
tony_ul
|
Napsal: ned 07. čer 2009 23:05:56 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: ned 15. úno 2009 15:44:21 Příspěvky: 1091 Bydliště: Ústí nad Labem
|
Nejt píše: ale jo, ale prostě se žravý efekt zmírní... a zvuk se mění jen v rámci mechanické hlučnosti motoru, takže jak vezmeš za plyn, rozdíl je ten tam... jde to poznat jen na volnoběh. Já ho nalil na okruh taky hlavně kvůli větší odolnosti a protože jsem ho měl prostě zrovna doma.. přesně jak říkáš 
_________________ Suzuki SV 650N 00' > Suzuki SV 1000S K3'
|
|
Nahoru |
|
 |
zdeněk
|
Napsal: ned 07. čer 2009 23:09:33 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
Taky mám ve starších hodně jetých strojích dobré zkušenosti s Castrolem Act evoGP20W50/dříve GP/. Dost se ztiší,sníží se spotřeba oleje.Jen je potřeba trochu zkrátit interval výměny kvůli spojkám-olej rychle stárne.
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: ned 07. čer 2009 23:37:20 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
zdeněk - je to spíš kvůli vyššímu teplotnímu rozsahu... 10W50 se třeba mění klidně už po 3000 km (na dromu mnohem dřív) právě kvůli velkýmu rozsahu, proto je dražší a hovno vydrží, ale mazání je lepší (hlavně studený starty). 15W50 bych na silnici měnil max. tak po 5 tis. km.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
kozka
|
Napsal: pon 08. čer 2009 0:15:34 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
... jaké je to cca množství oleje mezi - minimální a maximální značkou?
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
 |
popi
|
Napsal: pon 08. čer 2009 17:37:07 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 19:46:42 Příspěvky: 3214 Bydliště: Jih Jižní Moravy ,tam kde se chlastá víno:)
|
kozka píše: ... jaké je to cca množství oleje mezi - minimální a maximální značkou? nalej na minimum a pak změř co přileješ do maxima... z hlavy to nevím
_________________ Jawa 50 Pionýr 70' >>> Simson S51 86' >>> MZ 251 ETZ 89' >>> Suzuki GS 500E 98' >>> Suzuki SV 650S 03' >>> Suzuki GSX-R 1000 04' >>> KTM EXC 450 05'
|
|
Nahoru |
|
 |
BikerMajkl
|
Napsal: pon 08. čer 2009 18:01:03 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: sob 02. kvě 2009 9:26:59 Příspěvky: 66
|
tak sem asi zbytečně plašil dolil sem tam normálně 10w40 a stacilo dolít 2 deci a mam to kousek po max.. takže 2 deci na 1600km neni podle mě žádná velké spotřeba a byl sem ten olej kupovat v motoshopu a ten prodejce mi řikal že ten 15w50 mi zase tolik nepomůže(tužší je prý hlavně ve studeném stavu) a že neni dobrý jakmile někdy nalejes 15w50 tam pak nekdy lejt 10w40 ,protože ten 15w50 je minerální.. a z toho se na lepší olej chodit už nema.. takže se radši zatim budu držet 10w..a uvidime:) jinak to překroužkování.. pry se to dělá správně jedine s celou pístní sadou.. a to jde už sakra do peněz.. dokud prej nebude spotřeba vyšší jak půllitr na 1000 tak neřešit
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 08. čer 2009 18:15:26 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
no tak, tomuhle borcovi vyřiď uctivý výsměch a ať jde dělat radši někam do cukrárny... 15W50 není žádnej minerál, je to pouze označení vizkozity a neurčuje nic bližšího ohledně složení oleje... Motul specifikace 5100 se děla snad ve čtyřech různých vizkozitách a složení oleje je na chlup stejný. Jsou to všechno syntetické oleje s předpisem pro tyhle motory a každej leje danou vizkozitu s ohledem na své vlastní potřeby a klimatické podmínky. A 0,5 litru na 1000 km jestli je málo, tak co je potom hodně??? To už by člověk ani nemusel nikdy měnit olej!!...  To by ti sežralo 5 litrů oleje za sezonu vále  . Ježkovy voči takový sračky už jsem dlouho nečet... přemíra žraní oleje ti akorát zasere spalovací prostory, což v důsledku vede ke setření olejového filmu a zkrácení životnosti motoru. Takže borče to, co ti poradil tenhle pán, je holá kravina od A až po Železo...
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
BikerMajkl
|
Napsal: pon 08. čer 2009 19:21:59 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: sob 02. kvě 2009 9:26:59 Příspěvky: 66
|
no kámoš co ma SV tak dolejvá olej pomalu už skoro po každý jízdě a jezdí na tom už takhle asi 12 000km a jezdí mu to parádně pořád:) jinak k tomu oleji to já nevím..jen sem napsal to co mi řek.. tak se na mě nerozčiluj když já tomuhle tak nerozumím ale myslim že deci na 1000km je zanedbatelná spotřeba  já tam mam teď motul 5100 10W40 je to mísitelný s 5100 15W50
|
|
Nahoru |
|
 |
kozka
|
Napsal: pon 08. čer 2009 19:42:11 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 24. led 2009 0:54:36 Příspěvky: 524 Bydliště: Krnov
|
popi píše: kozka píše: ... jaké je to cca množství oleje mezi - minimální a maximální značkou? nalej na minimum a pak změř co přileješ do maxima... z hlavy to nevím ... he, he - to měla být tzv. „řečnická otázka“ nečekal jsem zrovna tuhle radu, spíš zjištění že jsou to právě asi zhruba ty dvě, tři decky  (zrovna v sobotu jsem totiž měnil olej kamarádovi, a proto jsem si všimnul, že mezi min a max riskou je to jen tak nepatrný rozdíl) Možná by tu zvýšenou spotřebu mohl mít na svědomí „otevřenější“ výfuk, dlouhý přejezd po dálnici nebo trochu „svižnější“ tempo případně kombinace těchto eventualit.
_________________ Stadion, Jawa350 kýv., ČZ175, Jawa350/638, Jawa250 kýv., XJ650/82´& SV650S/99´
|
|
Nahoru |
|
 |
Nejt
|
Napsal: pon 08. čer 2009 19:46:30 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 20. lis 2007 17:28:08 Příspěvky: 3115 Bydliště: AMD Brno
|
Já se nerozčiluju na tebe, ale na člověka, co ti tohle řekne.... že vůbec někdo dělá v těch kšeftech, když tomu hovno rozumí...!!!
5100 je jeden a ten samej olej.. když vypustíš 10W40 a naleješ 15W50, absolutně nic se pro tebe nezmění, akorát bude prostě míň ubývat, pokud ta netěsnost není už moc velká.
A s tou spotřebou... o co opíráš to svoje "myslím"? Tohle nejsou moc věci názoru, když motorka žere olej, je to prostě špatně a nejen proto, že musíš ten olej dolívat. Olej prostě ve spalovacích prostorách nemá co dělat. A deci za 1000 km... no řekněme, že už je to asi snesitelnější, na dromu to žere ještě víc, ale 5 deci.. to už je opravdu neúcta k té motorce, pokud ten olej prolíná opravdu čistě přes kroužky. A tím spíš u Suzuki, která právě olej moc nežere narozdíl od Yamahy třeba. Jako jestli je mu to jedno, samozřejmě je to jeho věc, ale kdo o sobě tvrdí, že se o machnu stará apod., tak tohle tak nenechá.
_________________ fechtl > SV 650S 99 > SV 650S K3 > Pyčolet > Pyčolet dvojka
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|