Právě je pát 04. črc 2025 12:01:48

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: stř 15. črc 2009 17:07:31 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. kvě 2009 11:33:24
Příspěvky: 195
Bydliště: MB,HK,PBce,Frydštejn
Mam problem se startovanim,nezavisle na nicem obcas proste nenastartuju,pak chvily tocim a naskoci. hledal jsem tady na foru,ale nejak z toho nejsem moudrej,jak poznam ze baterka je ok nebo ne? protoze jak jsem delal ten budik,baterku jsem uplne vydundal,pak jsem ji dal na naormalni nabijecku,jenze asi po hodine nabijeni jsem zjistil ze to je gelovka! nebo co by to mohlo byt? Baterka ma normalne 12,3 voltu a pri nastartovanym motoru se napeti hybe mezi 13,5 -14,5 zhruba,coz znamena ze dobiji v poradku! co by mohlo bejt jeste spatny?


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: stř 15. črc 2009 18:55:31 
Offline
záklaďák

Registrován: čtv 27. lis 2008 13:13:49
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 10
Baterka má 12,3 voltu píšeš. To klidně může mít i baterka před smrtí :hello:
Zapni světla, blinkry, brzdové světlo a pak měř napětí - musí se měřit v zátěži! Pokud spadne na (nevím přesně...) 9, 8 voltů, tak je určitě v řiti.
Mělo by to i při zátěži zůstat kolem 12 voltů.
Jinak Ti asi víc neporadím.....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: stř 15. črc 2009 20:16:31 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 13. úno 2008 22:24:15
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 3
Pravděpodobně jsi oddělal baterku, udělal jsem temer to same a pak jsem kupoval novou baterku a nabiječku optimate - od te doby je to ok :)
12,3V je na nabitou baterku malo. Pokud ti to dobiji a dela problemy od doby kdy jsi ji vybil a nabijel, je to na 99% baterka :(


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: stř 15. črc 2009 22:19:27 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
to není pravda, že na nabité baterce pokud máš 12,3 V, tak že je to málo... já teda baterku nenabíjím, páč sem to ještě na SV za 3 sezony nepotřeboval, ale po zimě mývá kolem 12V nezatížená a nikdy nebyl problém. Sežeň si pořádnou nabíječku, nabij to a pak uvidíš. Když ti to dobíjí a budeš s motorkou normálně zacházet, nebudeš muset nabíjet...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: stř 15. črc 2009 23:31:46 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08
Příspěvky: 2078
Bydliště: Rosice
Záleží na typu baterky. Mám ozkoušeno, že v klidovém stavu mají MF baterie (schválně říkám MF né gelovka – gelovky se na moto ani v autech nepoužívají) nižší napětí něž klasické olověné baterie. Klasicky když porovnám auta co máme doma, tak to s olověnou baterkou má den po jízdě 12,65 V a to s MF má 12,3 V. Obě baterky jsou skoro nové a dobíjení funguje dobře. Samotné klidové napětí vpodstatě o ničem nevypovídá (i mrtvá baterka může bez probému dát v klidu přes 12 V, ale jen do tý doby než se k ní připojí nějaký spotřebič). Rozhodující je kapacita a voltáž, kterou baterka dá při zátěži.
Jinak doporučuju nabíječku Optimate 4 má dobře vyřešené jak udržování stavu baterie, tak i testování stavu :wave:.

_________________
Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848
http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: čtv 16. črc 2009 10:08:15 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 13. úno 2008 22:24:15
Příspěvky: 63
Bydliště: Praha 3
No když jsem nabíjel tu novou baterku tak po sundani a pred prvnim startem mela pres 13V nevím ted jestli 13,6 nebo 13,8 ale to je jedno. Akorat by se tu rozjela debata nad terminem nabitá baterka :) A to je fuckt jedno:)

Nejlepší asi bude to co psal jirin.sv zkus ji nabít nabiječkou k tomu určenou a uvidíš.
Je fakt, že já tu svou baterku auto nabíječkou nabyl cca 3x a pak už byla total KO - dokonce se skroutil obal u 2 článků :beg: . (cpal jsem tam 2A)
Tak třeba tu hodku na nevhodny nabiječce rozdejcha :)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: čtv 16. črc 2009 10:34:42 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
asi už to psaly nahoře ,ale nechce se mi to všechno číst...změř si kolik ti dává baterka během startování...jestli sklesne ke 12V a nebo níž tak je buď vybitá a nebo už prostě špatná.takže nabít..stačí i normál nabiječkou ,ale hlídej si kolik do ni jde ampér nemělo by jít víc jak 4A a jen na krátkou dobu..max hodinu nebo míň a úměrně delší dobu...no a nebo nějakou nabíječku z řadi Optimate.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: čtv 16. črc 2009 12:46:08 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. kvě 2009 11:33:24
Příspěvky: 195
Bydliště: MB,HK,PBce,Frydštejn
Tak při startu to klesne na tech 11,4 plus minus, takze ji mam zkusit dat na nabijecku jak si psal na tu hodku a pod 4 ampery nabijeci proud?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: čtv 16. črc 2009 14:56:39 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
jo zkus to,ale hlídej jí...kdyby se ti moc přehřívala tak okamžitě vypnout..tahle baterka nemá odvětrání takže by někde vystřelila a to určitě nechceš.
Ber to ale jen jako dočasný řešení...protože pokud opravdu KO tak to pomůže jen na čas.
Jinak maximalni nabijecí proud a čas je napsanej tušim i na baterce.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: čtv 16. črc 2009 22:07:09 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Ty vogo,4A do 10Ah baterky? :shock: :shock: :shock: To ji běž hned vyhodit.
Baterky se dobíjejí max. 1/10 kapacity nebo automatickou nabíječkou a bezobslužné pulzní.
Doporučuji buď Astip nebo Optimate. ;)

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: čtv 16. črc 2009 22:10:37 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08
Příspěvky: 2078
Bydliště: Rosice
4A jsou hodně, 1A je fakt bezpečné maximum.
V nouzi třeba poslouží vláčkové trafo, které dá necelou 1A, ale na Optimate a lepší nabíječky samozřejmě nemá.

_________________
Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848
http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pát 17. črc 2009 6:50:30 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
Jsem jen citoval co mám napsaný na baterce na Banditovi a tam je menší baterka jak v SV.Já dávám baterku na nabiječku s automatickou regulací nabíjecího proudu a za 4 roky žádný problém.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pát 17. črc 2009 9:52:06 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08
Příspěvky: 2078
Bydliště: Rosice
No ale před tím si neřekl kouzelné slovíčko „nabíječku s automatickou regulací nabíjecího proudu“, takováhle nabíječka si proud pořeší a do 10Ah baterie nikdy nepustí plné 4 A. Když má někdo „tupou“ nabíječku, která hrne do baterie stále ty 4 A, tak tou si baterku opravdu zničí ;-)

_________________
Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848
http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pát 17. črc 2009 10:26:20 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
jirin.sv píše:
No ale před tím si neřekl kouzelné slovíčko „nabíječku s automatickou regulací nabíjecího proudu“, takováhle nabíječka si proud pořeší a do 10Ah baterie nikdy nepustí plné 4 A. Když má někdo „tupou“ nabíječku, která hrne do baterie stále ty 4 A, tak tou si baterku opravdu zničí ;-)

nejsem elektrikář a i tak co člověk to názor,ale myslim,že ani dobíjení z motorky tu baterku nijak nešetří takže pokud ta baterka neni fakt KO kdy už ji stejně neublížíš tak by to měla bez problémů vzít.taky jsem tam psal i něco o menšim proudu mám tucha :)
Za to kouzelné slovíčko se omlouvám...příště se polepšim.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pát 17. črc 2009 10:57:50 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. kvě 2009 11:33:24
Příspěvky: 195
Bydliště: MB,HK,PBce,Frydštejn
Asi budu muset poridit tu nabijecku. kdyz doma mame obycejnou a kvlui jedny baterce kupovat druhou nabijecku?? budu to muset nejak vymslet!


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pát 17. črc 2009 13:03:47 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
oni píše:
Asi budu muset poridit tu nabijecku. kdyz doma mame obycejnou a kvlui jedny baterce kupovat druhou nabijecku?? budu to muset nejak vymslet!

já bych to neviděl tak horký nevim co máš za obyč nabiječku,ale pokud jdou na ní nastavit ampéry a nejmenší volba je nějaká použitelná tak jí zkus aspon oživit šup do motorky a udělat tak 150 km výlet nejlépe bez zastávky a měla by se dobít v motorce.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pát 17. črc 2009 14:11:01 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
No 4 A to by byla fakt šupka a baterka by šla srát.... no jinak nech si poradit od jiřina, ten se v nabíječkách přece jenom vyzná :good:

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pát 17. črc 2009 19:11:47 
Offline
záklaďák

Registrován: úte 10. čer 2008 18:32:08
Příspěvky: 46
Bydliště: Brno
Předem chci říct, že elektrice houby rozumím, ale na tohle musím reagovat. Sice je všeobecně známé, že se baterka dobíjí proudem 1/10 kapacity, a to ať staré nebo nové baterky (bezúdržbové), ale mám v motorce stále originální baterku (YUASA) a poslední 4 roky ji na jaře vždycky připojm na obyčejnou starou autonabíječku, která dává 4A, na cca 0,5 až 1 hodinu. A zatím s baterkou žádný problém. Dobýjím vždy jen na jaře. Takže není pravda, že když se baterka dobýjí tak velkým proudem, tak jde hned do kytek. Konečně i na baterce samotné je napsané - rychlodobíjení 5A x 1hod.

_________________
Simson S51 Enduro 86' >> Suzuki SV650S 01'


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pát 17. črc 2009 20:11:17 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56
Příspěvky: 1987
Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
Jojo, čtyry ampéry žádná hruza. jedna desetina kapacity je takzvaně šetrné nabíjení. Ovšem pokud baterku budeš vybijet a nabijet třeba každé měsic tak vyrazně zkracuješ životnost. Rychlonabijeni pouze na jaře je na životnost bezvyznamny....

_________________
Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: jak je na tom baterka??
Nový příspěvekNapsal: pon 20. črc 2009 9:53:23 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. kvě 2009 11:33:24
Příspěvky: 195
Bydliště: MB,HK,PBce,Frydštejn
No nabijecku mam sice velkou krabici,ale neni to zadny samodomo vyroba,je na ni ampermetr a 4 polohy nabijeni,zkusim kolik ty stupne sou! Jinak taky vemte v uvahu,jak nabijecka nabiji, protoze matorka ma dobijeci proudy urcite desetinasobne vetsi nez 4ampery! Ja to tedy dam na co nejmensi proud,jak nepujde pod 5 amper,tak to tam davat ani nebedu.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz