|
Právě je pát 04. črc 2025 12:01:48
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
oni
|
Napsal: stř 15. črc 2009 17:07:31 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pon 11. kvě 2009 11:33:24 Příspěvky: 195 Bydliště: MB,HK,PBce,Frydštejn
|
Mam problem se startovanim,nezavisle na nicem obcas proste nenastartuju,pak chvily tocim a naskoci. hledal jsem tady na foru,ale nejak z toho nejsem moudrej,jak poznam ze baterka je ok nebo ne? protoze jak jsem delal ten budik,baterku jsem uplne vydundal,pak jsem ji dal na naormalni nabijecku,jenze asi po hodine nabijeni jsem zjistil ze to je gelovka! nebo co by to mohlo byt? Baterka ma normalne 12,3 voltu a pri nastartovanym motoru se napeti hybe mezi 13,5 -14,5 zhruba,coz znamena ze dobiji v poradku! co by mohlo bejt jeste spatny?
|
|
Nahoru |
|
 |
jaja83
|
Napsal: stř 15. črc 2009 18:55:31 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: čtv 27. lis 2008 13:13:49 Příspěvky: 63 Bydliště: Praha 10
|
Baterka má 12,3 voltu píšeš. To klidně může mít i baterka před smrtí Zapni světla, blinkry, brzdové světlo a pak měř napětí - musí se měřit v zátěži! Pokud spadne na (nevím přesně...) 9, 8 voltů, tak je určitě v řiti. Mělo by to i při zátěži zůstat kolem 12 voltů. Jinak Ti asi víc neporadím.....
|
|
Nahoru |
|
 |
Jimbo
|
Napsal: stř 15. črc 2009 22:19:27 |
|
 |
Moderátor |
 |
Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09 Příspěvky: 3868 Bydliště: Újezd u Brna
|
to není pravda, že na nabité baterce pokud máš 12,3 V, tak že je to málo... já teda baterku nenabíjím, páč sem to ještě na SV za 3 sezony nepotřeboval, ale po zimě mývá kolem 12V nezatížená a nikdy nebyl problém. Sežeň si pořádnou nabíječku, nabij to a pak uvidíš. Když ti to dobíjí a budeš s motorkou normálně zacházet, nebudeš muset nabíjet...
_________________ Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
|
|
Nahoru |
|
 |
jirin.sv
|
Napsal: stř 15. črc 2009 23:31:46 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08 Příspěvky: 2078 Bydliště: Rosice
|
Záleží na typu baterky. Mám ozkoušeno, že v klidovém stavu mají MF baterie (schválně říkám MF né gelovka – gelovky se na moto ani v autech nepoužívají) nižší napětí něž klasické olověné baterie. Klasicky když porovnám auta co máme doma, tak to s olověnou baterkou má den po jízdě 12,65 V a to s MF má 12,3 V. Obě baterky jsou skoro nové a dobíjení funguje dobře. Samotné klidové napětí vpodstatě o ničem nevypovídá (i mrtvá baterka může bez probému dát v klidu přes 12 V, ale jen do tý doby než se k ní připojí nějaký spotřebič). Rozhodující je kapacita a voltáž, kterou baterka dá při zátěži. Jinak doporučuju nabíječku Optimate 4 má dobře vyřešené jak udržování stavu baterie, tak i testování stavu  .
_________________ Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848 http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka
|
|
Nahoru |
|
 |
petr
|
Napsal: čtv 16. črc 2009 10:08:15 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: stř 13. úno 2008 22:24:15 Příspěvky: 63 Bydliště: Praha 3
|
No když jsem nabíjel tu novou baterku tak po sundani a pred prvnim startem mela pres 13V nevím ted jestli 13,6 nebo 13,8 ale to je jedno. Akorat by se tu rozjela debata nad terminem nabitá baterka  A to je fuckt jedno:) Nejlepší asi bude to co psal jirin.sv zkus ji nabít nabiječkou k tomu určenou a uvidíš. Je fakt, že já tu svou baterku auto nabíječkou nabyl cca 3x a pak už byla total KO - dokonce se skroutil obal u 2 článků  . (cpal jsem tam 2A) Tak třeba tu hodku na nevhodny nabiječce rozdejcha 
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: čtv 16. črc 2009 10:34:42 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
asi už to psaly nahoře ,ale nechce se mi to všechno číst...změř si kolik ti dává baterka během startování...jestli sklesne ke 12V a nebo níž tak je buď vybitá a nebo už prostě špatná.takže nabít..stačí i normál nabiječkou ,ale hlídej si kolik do ni jde ampér nemělo by jít víc jak 4A a jen na krátkou dobu..max hodinu nebo míň a úměrně delší dobu...no a nebo nějakou nabíječku z řadi Optimate.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: čtv 16. črc 2009 14:56:39 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
jo zkus to,ale hlídej jí...kdyby se ti moc přehřívala tak okamžitě vypnout..tahle baterka nemá odvětrání takže by někde vystřelila a to určitě nechceš. Ber to ale jen jako dočasný řešení...protože pokud opravdu KO tak to pomůže jen na čas. Jinak maximalni nabijecí proud a čas je napsanej tušim i na baterce.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
zdeněk
|
Napsal: čtv 16. črc 2009 22:07:09 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
Ty vogo,4A do 10Ah baterky?  To ji běž hned vyhodit. Baterky se dobíjejí max. 1/10 kapacity nebo automatickou nabíječkou a bezobslužné pulzní. Doporučuji buď Astip nebo Optimate. 
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
|
|
Nahoru |
|
 |
jirin.sv
|
Napsal: čtv 16. črc 2009 22:10:37 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 03. lis 2007 12:18:08 Příspěvky: 2078 Bydliště: Rosice
|
4A jsou hodně, 1A je fakt bezpečné maximum. V nouzi třeba poslouží vláčkové trafo, které dá necelou 1A, ale na Optimate a lepší nabíječky samozřejmě nemá.
_________________ Jawa 555 >> Simson S51 >> ČZ 471 >> SV 650 N >> SF 848 http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=130 –– Moje gallerka
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: pát 17. črc 2009 6:50:30 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
Jsem jen citoval co mám napsaný na baterce na Banditovi a tam je menší baterka jak v SV.Já dávám baterku na nabiječku s automatickou regulací nabíjecího proudu a za 4 roky žádný problém.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: pát 17. črc 2009 10:26:20 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
jirin.sv píše: No ale před tím si neřekl kouzelné slovíčko „nabíječku s automatickou regulací nabíjecího proudu“, takováhle nabíječka si proud pořeší a do 10Ah baterie nikdy nepustí plné 4 A. Když má někdo „tupou“ nabíječku, která hrne do baterie stále ty 4 A, tak tou si baterku opravdu zničí  nejsem elektrikář a i tak co člověk to názor,ale myslim,že ani dobíjení z motorky tu baterku nijak nešetří takže pokud ta baterka neni fakt KO kdy už ji stejně neublížíš tak by to měla bez problémů vzít.taky jsem tam psal i něco o menšim proudu mám tucha  Za to kouzelné slovíčko se omlouvám...příště se polepšim.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
Kasym
|
Napsal: pát 17. črc 2009 13:03:47 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32 Příspěvky: 595
|
oni píše: Asi budu muset poridit tu nabijecku. kdyz doma mame obycejnou a kvlui jedny baterce kupovat druhou nabijecku?? budu to muset nejak vymslet! já bych to neviděl tak horký nevim co máš za obyč nabiječku,ale pokud jdou na ní nastavit ampéry a nejmenší volba je nějaká použitelná tak jí zkus aspon oživit šup do motorky a udělat tak 150 km výlet nejlépe bez zastávky a měla by se dobít v motorce.
_________________ Bandit Pičo :-)
|
|
Nahoru |
|
 |
MartinSV01
|
Napsal: pát 17. črc 2009 19:11:47 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: úte 10. čer 2008 18:32:08 Příspěvky: 46 Bydliště: Brno
|
Předem chci říct, že elektrice houby rozumím, ale na tohle musím reagovat. Sice je všeobecně známé, že se baterka dobíjí proudem 1/10 kapacity, a to ať staré nebo nové baterky (bezúdržbové), ale mám v motorce stále originální baterku (YUASA) a poslední 4 roky ji na jaře vždycky připojm na obyčejnou starou autonabíječku, která dává 4A, na cca 0,5 až 1 hodinu. A zatím s baterkou žádný problém. Dobýjím vždy jen na jaře. Takže není pravda, že když se baterka dobýjí tak velkým proudem, tak jde hned do kytek. Konečně i na baterce samotné je napsané - rychlodobíjení 5A x 1hod.
_________________ Simson S51 Enduro 86' >> Suzuki SV650S 01'
|
|
Nahoru |
|
 |
stafflik
|
Napsal: pát 17. črc 2009 20:11:17 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Jojo, čtyry ampéry žádná hruza. jedna desetina kapacity je takzvaně šetrné nabíjení. Ovšem pokud baterku budeš vybijet a nabijet třeba každé měsic tak vyrazně zkracuješ životnost. Rychlonabijeni pouze na jaře je na životnost bezvyznamny....
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
 |
oni
|
Napsal: pon 20. črc 2009 9:53:23 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: pon 11. kvě 2009 11:33:24 Příspěvky: 195 Bydliště: MB,HK,PBce,Frydštejn
|
No nabijecku mam sice velkou krabici,ale neni to zadny samodomo vyroba,je na ni ampermetr a 4 polohy nabijeni,zkusim kolik ty stupne sou! Jinak taky vemte v uvahu,jak nabijecka nabiji, protoze matorka ma dobijeci proudy urcite desetinasobne vetsi nez 4ampery! Ja to tedy dam na co nejmensi proud,jak nepujde pod 5 amper,tak to tam davat ani nebedu.
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|