Home SV Forum SV a vse kolem nich Opravy a udrzba SV 650 PERLIČKA či ZAPEKLITOST ...pravděpodobně elektronika :(
Právě je čtv 22. úno 2018 4:20:26

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
Autor Zpráva
Nový příspěvekNapsal: pon 22. led 2018 11:17:49 
Offline
nováček

Registrován: ned 21. led 2018 13:59:44
Příspěvky: 6
Zdarec borci(borky) ,
poprosil bych Vás o radu či nápad , co by se dalo dělat s mým svéčkem, protože já a i můj servisák jsme tak nějak trochu v koncích........

Motorka SV650S ,2004 , 42tis/km , v krásném stavu od prvního majitele celých 13let ,servisy poctivě dle manuálu....
Problém : Motka nastartovala na ,,brnk´´ zvýšila si otáčky jak by měla na automatický sytič , chod i za studena jak hodinky , ale po chvíli při přidání plynu nad volnoběh motka skapala ...mírné prohřátí motoru na cca 40-50°C na vodě , opětovné nastartování v pohodě jen při opětovném vyzkoušení se to opakovalo ,že na zvýšení otáček plynem na neutrál skapávala... Posléze nechaná jet na volnoběh na stojanu , aby se prohřála , ale i tak po nějaké době skapávala, po následném protůrování a různým zahřívání , chcípa nechcípá a cca 25-30min se problém najednou vytratil a motka fungovala normálně při vyjížďce a jela pěkně i po následném zdechnutí a cca 3-4 hodiny klidu motoru , proběhlo nastartování a další jízda bez sebemenšího problému...........

V listopadu dána do servisu mého léty prověřeného servisáka se kterým jsem nikdy neměl žádný problém a práce špičková , ne jak v mnohých originál servisech , kdy určitý úkon zaúčtován a neproveden či částečně... Servis kompletně nafocen a i videa.... A následné zkušební jízdy...

Byl udělán servis za cca 15tis .... Zjištěno vadné čidlo stojánku - vyměněno , zjištěno nestálé/nestabilní ,kolísavé dobíjení , po proměření celé dobíjecí soustavy vyměněn regulátor dobíjení - problém vyřešen dobíjení krásné stabilní hodnoty , baterka nová měněná na podzim... dále pak udělány svíčky Denso i velký servis - seřízené ventily, seřízení ,vyčištění vstřik. klapek, nádrže, pal. filtru, nastavení TPS, kontrola a doplnění chladící soustavy, zjištěny špatné lanovody - vyměněny. Dále pak byla proměřena snad skoro celá elektro instalace Osciloscopem, plus diagnostika Texa - motka nevykazovala ani jednu chybu ani v jednou servisním manuálu ani v tom uživatelském, prostříkané ,očištěné snad všechny kontakty elektrospoje......celkově cca 20hod práce.

Motorku jsem si vyzvedl po avízu , kdy byla mechanikem provedena testovací jízda cca 27 km vrůzných režimech jízdy a bylo vše v pořádku .
Po mém nasednutí mi po jízdě cca 4 km městem v už zahřátém stavu cca 90°C konstantní rychlostí okolo 3tis.ot. na tuším že dvojku skapala , jak když utne.. po opětovném nastartování se vše zdálo v pořádku , zařazení rychlosti taky cajk, ale při rozjíždění pod plynem zase zdechla..... :o :shock: pak další nastartování jsem zkusil protočení motoru na neutrál a taky zdechla .... další pokusy byly s drobnou přestávkou a to snahou se rozjet a asi na cca 7mý pokus před kterým následovala trochu delší pauza cca 4-5 min už motka jela krásně bez problému cca dalších 30 km bez problému , jak hodinky , plus po servisu jela lépe, klidněji, přesněji je to poznat ....
Za pár dní motka nastartovaná v garáži na zadním stojanu nastartování na ,,brnk´´ a vše další taky bez problému a jak má ... Volnoběžné otáčky nastavené na cca 1200 , Následně simulovaná jízda jako v reálu se zařazenými rychlostmi a pod různýma otáčkami a taky vše cajk , pak nechaná na volnoběh a taky v pořádku až po nějakých 25-30 min a teplotě okolo 90-95°C pod plynem skapala a bez nějaké chybové hlášky na přístrojovce, pak nechána jet na stojanu na volnoběh a po dalších 10min skapala na volnoběh zase zničeho nic a bez chybové hlášky na přístrojovce ( okolní teplota cca 1°C ) opětovně nastartovaná bez problémů a to asi 3 krát a na po 4té už motka jela zase bez problémů jela jak hodinky a jak měla už to nedělala...
Bylo mu to dáno jako reklamace a on se k tomu staví ...ale zatim ji mám v garáži , že to ještě párkrát zkusím a třeba líp specifikuji....

Mechanik sice říkal ještě nějaká čidla na kontrolu či zkusit vyměnit z jiné motky , ale vše má proměřené i na zkratovací proud - v elektronice nejsu kovaný proto omluvte nějaké případné chybičky....
Jsem celkem v koncích a mechoš taky překvapený ........ Motku jsem koupil v létě najel na ní 1500km a vše bez problému , začalo se tomu dít na konci září .....
Budu rád za každý tip či radu co by to mohlo být za zapeklitost , i když si myslím , že to bude nějaká chujovina nejspíše .
Díky a ať vám to jezdí aj v nové sezóně !


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: úte 23. led 2018 15:36:26 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 04. led 2016 14:07:33
Příspěvky: 274
Bydliště: Žamberk
Docela dlouhé....

Protože je chcípání docela náhodné, bude se to těžko hledat....zkus to stylem "vzduch, palivo, jiskra"

Vzduch...
1) Vzduchový filtr je čistý? Měněn?

2) Nesaje ti falešný vzduch kolem přírub airboxu nebo motoru? Projdi hadice napojené na sání a airbox...jestli nejsou zpuchřelé.

3) Máš PAIR systém?

Palivo...
4) Zkusil bych "jet" s otevřeným víčkem nádrže...jestli se ti náhodou nedělá podtlak v nádrži vlivem (i částečně) ucpané odvzdušňovací hadičky

5) když jsme u té nádrže...vyndej čerpadlo a koukni jestli nemáš špinavý první filtr - a v té prohlubni třeba kal, rez, apod -> vyčistit filtr, případně i vstřikovače

Jiskra...
3) mohl to být elektroinstalace (někde studeňák nebo zkrat)...ale situace nastane při správné konstelaci hvězd.

4) Koukni na kabely ke svíčkám, jestli nejsou třeba poškozené.

5) Nějaké čidlo je vadné/"vadné", pokud máš možnost, tak povyměňovat

6) A v nejhorším případě může být špatná jednotka...opět pokud možno si půjčit a vyzkoušet.

_________________
CBF500A K4 -> SV1000S K4


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: úte 23. led 2018 17:31:52 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 30. dub 2013 2:42:08
Příspěvky: 140
Bydliště: Hradec Králové-Pardubice
Hasho psal, že filtr čistil. Takhle náhodně mi přijde, že řídící jednotka si dělá co chce. Zkus si od někoho pujčit a testovat dál.

_________________
SV 650S -> SV 1000S K7


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: úte 23. led 2018 18:45:26 
Offline
nováček

Registrován: ned 21. led 2018 13:59:44
Příspěvky: 6
!Hasha- Uznávám je to dlouhé až možná unavujicí , ale chtěl jsem co nejpodrobněji popsat příznaky problému.

Vstrikovaci ústrojí včetně pal.čerpadla, vstřiků, klapek, nádrže, pal.filtru je čištěno.... vzduchovy také...

PAIR systém by neměl být demontovaný, mam tam výf.koncovku Mivv a ta je tam už delší dobu a bylo to oukej....

Elektroinstalace by měla být komplet zkontrolovaná a přeměřená osciloskopem a i spoje vyčištěné a prostrikane spěch.přípravkem...cidla jakbysmet...
Ale zkusim tu priotevrenou nádrž, jelikož to muže být nějaká blbinka i když to by se asi projevilo daleko driv, jak za cca 25min jízdy/ chodu motoru...a ty kabely od svíček a zapalovací cívky mě napadly..
Další sranda je , ze nevyskakuje žádná chyba ani v jednom módu servisním či uživatelském....

Čidla- bavili jsme o tom, ze to bude asi potřeba postupně vždy vyměnit a jezdit s tím a zkoušet....

Jinak díky za reakci, moc si toho vážím! ;)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: sob 27. led 2018 20:17:01 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 21:43:52
Příspěvky: 1645
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
čoveče,jednou mě podobně vytrestalo přehřívající se relé pro palivové čerpadlo.Sice to bylo na Ducati Multistrada,ale pral jsem se s tím několik týdnů.Až jednoho dne mě napadlo jej pro jistotu vyměnit za nové a od té doby se to už nestalo ani jednou a to je již pár let.A motka ke mě mě jezdí na servis dodnes.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: úte 30. led 2018 18:56:02 
Offline
nováček

Registrován: ned 21. led 2018 13:59:44
Příspěvky: 6
Tak , situace má svůj vývoj...

včera jsem to byl projet a příznaky trvají stále stejné... po cca 20min chodu motoru(vše cajk), jak jízdy nebo i prohřátí částečně na volnoběh motka nenadále skapává a to i na volnoběh , jak když vypnete ,,chcípák´´ i když se párkrát stalo , že chcípala , ale na poslední chvíli se jakoby se vzchopila na volnoběh těsně před skapáním.... ale pak po pár opětvných nastartování naráz jede jak nic i 70km a bez problémů....

Ale!! včera z ničeho nic přestal jít tachometr , jinak vše v pořádku na přístrojovce.... :((( mám zato , že to može byt řídící jednotkou a nebo to palivové relé...
Nevíte náhodou , kde by se dala sehnat jetá jednotka na stříkačku 2004 a případně to palivové relé... někde , kde bude nejmenší riziko , že koupím a bude to po smrti, jelikož nepředpokládám, že by byl někdo ochotný zapůjčit, abych to mohl odzkoušet ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: stř 31. led 2018 11:59:59 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 21:43:52
Příspěvky: 1645
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Tachometr má čidlo proti sek kolečku.Relé ti klidně dám,beztak ho každý mění za to elektronické kvůli diodovým blikačům.Taky řádně prohlídni konektory před filtrboxem.Tam bývá zdroj problému.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: stř 31. led 2018 17:04:59 
Offline
nováček

Registrován: ned 21. led 2018 13:59:44
Příspěvky: 6
díky z opětovnou reakci ;)
s tím čidlem na tacho máš spíš na mysli naproti primáru, ne? a taky kdyby bylo špatné čidlo tachometru, tak by se vyhodila chyba a já to mám bez chybového kódu....
Mluvil jsem s tím mojím mechošem a říkal jsem mu o té novince , že přestal ukazovat tacho a díky tomu by se od teď spíš přikláněl na tu řídící jednotku tak z 80% ..... Problém je ten , že zrovna nemá díly na vyzkoušení či u něho není podobné SV650 - rok výroby, model pro stejný trh a ani o nikom neví , kdo by mohl mít momentálně.... tak to bude horší s tím odzkoušením postupným všech možných špatných komponentů...

A to relé od blinkrů pasuje i jako palivové ,nebo je tam jedno a to funguje jako to i to (sdružená fce toho relátka) ?? (omluv mě , ale nejsu kovaný v elektronice) byl bych moc rád kdybych ty díly sehnal a mohli jsme to zkusit ...
Ty konektory jsou prověřené, on prohlížel celou elektrosoustavu včetně konektorů a ošetřoval to proti korozi/oxidaci , kvůli zkraťákům atd ...

Nechtěl bych to zadarmo , ale za ňáků rozumnů cenu ;-) a nevíš , kde by se případně dala vypůjčit či asi realističtěji koupit za náků rozumnů cenu a hlavně funkční ta řídící jednotka?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: čtv 01. úno 2018 18:29:18 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 21:43:52
Příspěvky: 1645
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Relé je osmipinové a je pro více věcí.Čidlo tacho jsem si spletl s litrem.Ty ho máš v předním kole.U toho snímače ti mohly prasknout unašeče na magnetech a netočí se to.Je to častá závada.Vadnou jednotku bych netipoval,moc tomu nevěřím.Magnety jsou dva typy .Tvar máš na obrázku.Oba typy mám skladem.


Přílohy:
magnet_medium3498321E00-01_6953.jpg
magnet_medium3498321E00-01_6953.jpg [ 8.65 KiB | Zobrazeno 327 krát ]

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: ned 04. úno 2018 13:58:53 
Offline
nováček

Registrován: ned 21. led 2018 13:59:44
Příspěvky: 6
-zdeněk- To jsem si myslel , že to tak asik bude, takže myslíš, že by to mohlo byt to palivové relé, že při určitém zahřátí začne stávkovat ?? Když hodnoty při proměření a i v zahřátém stavu motky mělo dobré?? (opakuju- párkrát motka skape pod plynem i na volnoběh cca 20min od nastartování a jízdě a to pravidelně ,posléze po několikátém nastartování už jako by nic i 80km a jede jak z partesu ,žádný problém..... )

Zkrz ten tachometr mi mechoš říkal, že kdyby to bylo to čidlo, tak jednotka vyhodí chybu .... ten unašeč je úpně mimo , že si toho jednotka nevšimne???

Mohl bys mi nějak sdělit kontakt , abych věděl ,jak a kde se na tebe obrátit , můj email - Radec1000rr@email.cz stavil bych se případně pro to relátko i nějaké starší za rozumný peníz , ale funkční a asi i to magneto na tachometr....


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: pon 05. úno 2018 6:56:32 
Offline
záklaďák

Registrován: pon 04. led 2016 14:07:33
Příspěvky: 274
Bydliště: Žamberk
954rr píše:
Zkrz ten tachometr mi mechoš říkal, že kdyby to bylo to čidlo, tak jednotka vyhodí chybu .... ten unašeč je úpně mimo , že si toho jednotka nevšimne???
Mechoš prdlajs ví. Chyby, které ti ukazujou budíky v diagnostickém režimu jsou posílány z řídící jednotky - tedy jednotka je schopna vyhodnocovat a kontrolovat jenom čidla napojena na ni. Čidlo rychlosti je ale napojeno přímo na budíky, takže nemá s jednotkou nic společného, a pokud to čidlo odpojíš, tak žádná chyba nenastane. Logicky pak ani v servisním manuálu nenajdeš žádnou chybu pro čidlo rychlosti.

Nicméně jak Zdenda zmiňoval, SV650 má častý problém s tím unašečem. Tedy pokud ti neukazuje rychlost, řekl bych na 95% je to unašečem a na 5% elektroinstalací.

Oprav a bádej dál.

Jinak nechci nijak podceňovat tvého mechanika, ale byl bych trochu skeptický vůči tvrzení, že celá elektroinstalace byla pro měřena/prozkoušena osciloskopem a že v pořádku. On to klidně mohl udělat a nic nenajít, ale když je motorka v klidu anebo jenom nastartovaná na stojanu, tak je to něco jiného než když jedeš, všechno se hýbe a vibruje a točíš motor až třeba k 8t pod reálnou zátěží. Když ti dojdou nápady, vrať se zpět k el. a ECU.

_________________
CBF500A K4 -> SV1000S K4


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: úte 06. úno 2018 22:09:38 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 21:43:52
Příspěvky: 1645
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Máš SZ : lidl :

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: stř 07. úno 2018 16:01:45 
Offline
nováček

Registrován: ned 21. led 2018 13:59:44
Příspěvky: 6
Jo chlapi ještě jednou díky moc za rady a nápady , odkud by mohl vítr problému vát.... Půjdu postupně a nejlogičtější se mi zdá to relátko palivové zkusit vyměnit za druhé funkční , i když se zdá byt díky změřeným hodnotám v poho , ale za určité teploty může začat na chvílu stávkovat a taky ty konektory před tím filtroboxem , i když ty by taky měly byt prohlídlé a vyčištěné...... :)))


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Nový příspěvekNapsal: úte 20. úno 2018 12:01:15 
Offline
záklaďák

Registrován: úte 02. pro 2008 20:15:36
Příspěvky: 101
Bydliště: most
a co takhle chcípací tlačítko?, mě takhle blblo tlačítko na přepínaní tlumené/dalkové svítí svítí a najednou tma ,obzvlašt užasný vnoci,ze začatku taky kontrola pojistek ,konektoru kabelaže a vše ok ,ale to tlačítko bylo už zkratka starý a vyběhaný a občas vynechalo


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz