Právě je stř 02. črc 2025 3:15:22

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: pon 11. úno 2008 1:08:13 
Offline
záklaďák

Registrován: pát 14. pro 2007 23:55:13
Příspěvky: 159
Bydliště: Mělník
Radek píše:
Tak nebudu riskovat nabíjet gelovou baterku autonabíječkou ,tak sem objednal nabíječku optimate III a doufám, že bude baterka spokojená. :blush:

Určitě bude moje je.

_________________
Jawa-555-pionýr>Jawa-23-mustang>Simson S-51 E>Jawa-350-634>Jawa-350-639>Suzuki SV 650 S(01)>


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: úte 12. úno 2008 17:03:45 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Ja jsem podobnej problem resil onehdy, tak jsem se informoval. Kdys bych to shrnul tak se pouzivaji 3 druhy baterek, stary oloveny s elektrolytem, bezudrzbovy s elektrolytem a gelovky. Klasicky oloveny muzete nebijet normalni nabijeckou tak jak ste psali, ale bezudrzbovku a gelovku ne, ono by to slo malinkym proudem a chvilku (stav nouze) ale urcite to nedoporucuju, u tehle baterek je ten problem ze se musi nabijet pulsnim proudem nikoli konstantnim jako u olovenych akumulatoru, mohl by se nafouknout a bouchnout!Baterka se ma nabijet desetinou kapacity baterky, coz je treba pro 10A baterku 1A. Da se to nabijet i vetsim proudem ale pak musi byt kratsi doba a dobiti neni tak dobry. Jak ste uz ste napsali oloveny akumulatory se uz na SV nevidi, ja mam treba na SV´02 bezudrzbovku, ale ne gelovku. Rozdil mezi gelovkama a bezudrzbovkama je ten ze gelovka uz nema elektrolyt a tim padem muze byt v masine treba nalezato (kamos to tak ma v Ducati 749). Taky bych asi investoval do poradne nabijecky ... vse se docete tady: http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=3031&kid=645

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: úte 12. úno 2008 21:52:22 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 04. pro 2007 23:55:47
Příspěvky: 114
Bydliště: Zlínsko
no a jak teda poznám pohledem bezúdržbovku od gelovky??

_________________
Babetta > Jawa 350/640 > Honda X8R-X> Honda NES 150 > SV650SK4


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: stř 13. úno 2008 0:28:08 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tak ono je to vpodstate jedno, nabiji se stejnym typem nabijecky. Jinak by se to asi muselo dohledat podle konretniho typu a znacky baterky, napr u YUASA je bezudrzbovka na SV(tu mam ja) YTX9-BS a gelovka YT14B-4 ...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: čtv 14. úno 2008 9:52:18 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 04. pro 2007 23:55:47
Příspěvky: 114
Bydliště: Zlínsko
už sem to objevil, bezúdržbovka má na sobě velké písmena MF

_________________
Babetta > Jawa 350/640 > Honda X8R-X> Honda NES 150 > SV650SK4


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: pon 18. úno 2008 21:49:42 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: ned 13. led 2008 11:06:21
Příspěvky: 528
Bydliště: Hradec Králové
Baterie, akumulátor, typ YTX12-BS, pro motorky SUZUKI SV650 S

_________________
Moped Stadion S11 ---> Jawa 175 ---> Motorkář Suzuki SV 650S (03), nebo-li lovec holubů.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: čtv 21. úno 2008 14:39:34 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: sob 03. lis 2007 13:44:01
Příspěvky: 1138
http://www.yacomi.cz/baterie-nitro-ytx12bs-p-322.html

tak koupim tuhle je stejna a vyjde to nastejno jako tamta s postovnym :)

_________________
pincek'70 - simak'89 - jawa 125'05 - suzuki sv650s'03 - suzuki sv1000s'06 - yamaha yzf-r6'10 - ...


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: ned 23. lis 2008 19:50:02 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
Příspěvky: 595
našel jsem jedno povídání o bateriích tak ho sem přidám
To že je u baterie napsáno že je "klasická olověná, bezúdržbová nebo gelová" nemá žádný vliv na to jaké má baterie složení, jak se evidentně domníváš. Jedná se pouze o počeštělé orientační názvy, tedy to jak se jim obecně říká. V tom popisu z Yacomi taky nikde nepíšou že by v gelové baterii nebylo olovo nebo že by tam byl nějaký gel.
Olovo je ve všech motocyklových bateriích. Rozdíl je v provedení baterie.
Olověnná baterie má články pouze "namočené" v elektrolytu, který může vytéct, může se vyvařit a tím pádem se musí také udržovat hladina mezi ryskami.
Mezi beúdržbovou a gelovou baterií je jediný rozdíl a to v tom že gelová baterie je dodávána absolutně uzavřená a bezúdržbovku si zprovozňuješ sám. Výhoda je v tom že u gelovky tím pádem nemůže dojít k úniku kyseliny a proto se používá hlavně u motorek, které mají baterii uloženou naležato nebo dolu hlavou. Jak již někdo správně odpověděl u gelovky a bezúdržbovky se kyselina nasákne do "síťoviny" která je mezi články a tím se zabraňuje obnažení a oschnutí článků, které samozřejmě vede k nefunkčnosti nebo poklesu výkonu baterie.
Olověnné baterie by se při nabíjení měly lehce přebít aby došlo k jejich vyvaření a tím taky ke správnému nasáknutí kyseliny do článků. Bez pořádného nabití by vlastně tato baterie už od zprovoznění neměla 100% výkon a v motocyklu se baterie většinou už uplně "doplna" nenabije, takže si špatným nabitím zkracujete životnost.
Gelovky a bezúdržbovky se naopak vyvařit nesmějí a to ze dvou důvodů. 1. pokud vyvaříte elektrolyt a hladina klesne, dojde k obnažení článků což je špatně. 2.Baterie je uzavřená takže se vzniklým tlakem nafoukně a může klidně explodovat. To je právě napsáno na pro tebe nesrozumitelném a zbytečném popisu zezadu baterie.
Co se materiálů týká:
Olovo je sice ve všech, ale kvalita použitého olova se samozřejmě liší. Jiné je také složení izolátorů a jiná je i hustota použitého elektrolytu. Tím pádem má například obyčejná olověnná baterie aby byla levnější použité levnější materiály. Kvalita materiálů se samozřejmě liší i u každého výrobce a proto je třeba Yuasa dražší.
V praxi to je potom tak že gelovka má vhledem k materiálům nejvyšší "výkon" asi o cca 10% oproti bezúdržboce a asi o 30% oproti olověnné baterii. Procenta se samozřejmě liší podle výrobce.
Tím "výkon" není myšlen startovací proud v Ampérech ani celková síla v Ah, ale spíše schopnost jak dlouho je baterie tento proud schopna poskytnout. Tato hodnota se samozřejmě v popisu neuvádí, protože je různá od kusu a není přesně měřitelná.
Na závěr jen že to že někdo nazývá bezúdržbovku gelovkou je sice chyba, ale je to vlastně téměř jedno protože se o ně pečuje stejně a to speciální nabíječkou, která je schopna řídit a ovlivnit styl nabíjení a při plném nabití nabíjení ukončit., nebo se přepnout do udržovacího režimu.

_________________
Bandit Pičo :-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: ned 23. lis 2008 20:15:21 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
Tady http://www.astip.cz/nabijec/produkt.htm je návod k nabíječkám,které má většina mých spolumotorkářů a dole v návodu jsou i křivky a hodnoty.
Na podzim zapneme a na jaře vypínáme a jezdíme.Jdou bez problému i na autobaterie,jen je dobíjejí delší dobu,ale jako udržovačky dlouhodobě odstavených vozů super.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: pon 24. lis 2008 20:51:37 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Kasym > dobrej článek pro připomenutí pro ty, kteří v tom nemají jasno...

Zdeněk > Parkuješ motku někde v chladnější garáži na zimu? Já totiž baterku na zimu mám oddělanou v pokoju a ještě sem bezúdržbovku nemusel nikdy nabíjet... znám borca kterýmu na SV 650 vydržěla bezúdžbovka 7 let bez jedinýho nabití....

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: pon 24. lis 2008 22:09:52 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
Příspěvky: 1804
Bydliště: Štěchov
Já ji v teplu mám, ale pro jistotu jsem ji dobil v rámci možností, nic tím zkazit nemůžu.

_________________
Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: pon 24. lis 2008 22:21:13 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1698
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
To jimbo: motorka stojí ve zmrzlé garáži,kámošům většinou taky.Jinak i na dlouhou,mnou nezaviněnou odstávku moto /těžká havárie hlavně na mě/ jsem s touto nabíječkou velmi spokojen.

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Akumulátor
Nový příspěvekNapsal: pon 24. lis 2008 23:39:20 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
Příspěvky: 3868
Bydliště: Újezd u Brna
Tak to pak jo...

_________________
Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz