| 
		
		
			|  | Právě je pát 31. říj 2025 10:34:43 
 |  
		Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
		
		Zobrazit nepřečtené příspěvky
		
	 
 
 
 
 
	
	
	
	
		
			| Autor | Zpráva |  
			| lojzek | 
				
				
					|  Napsal:  pon 11. úno 2008 1:08:13  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  Registrován: pát 14. pro 2007 23:55:13
 Příspěvky: 159
 Bydliště: Mělník
 | 
				
					| Radek píše: Tak nebudu riskovat nabíjet gelovou baterku autonabíječkou ,tak sem objednal nabíječku optimate III a doufám, že bude baterka spokojená.  Určitě bude moje je._________________
 Jawa-555-pionýr>Jawa-23-mustang>Simson S-51 E>Jawa-350-634>Jawa-350-639>Suzuki SV 650 S(01)>
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Jimbo | 
				
				
					|  Napsal:  úte 12. úno 2008 17:03:45  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Moderátor |  
					|  |  Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
 Příspěvky: 3868
 Bydliště: Újezd u Brna
 | 
				
					| Ja jsem podobnej problem resil onehdy, tak jsem se informoval. Kdys bych to shrnul tak se pouzivaji 3 druhy baterek, stary oloveny s elektrolytem, bezudrzbovy s elektrolytem a gelovky. Klasicky oloveny muzete nebijet normalni nabijeckou tak jak ste psali, ale bezudrzbovku a gelovku ne, ono by to slo malinkym proudem a chvilku (stav nouze) ale urcite to nedoporucuju, u tehle baterek je ten problem ze se musi nabijet pulsnim proudem nikoli konstantnim jako u olovenych akumulatoru, mohl by se nafouknout a bouchnout!Baterka se ma nabijet desetinou kapacity baterky, coz je treba pro 10A baterku 1A. Da se to nabijet i vetsim proudem ale pak musi byt kratsi doba a dobiti neni tak dobry. Jak ste uz ste napsali oloveny akumulatory se uz na SV nevidi, ja mam treba na SV´02 bezudrzbovku, ale ne gelovku. Rozdil mezi gelovkama a bezudrzbovkama je ten ze gelovka uz nema elektrolyt a tim padem muze byt v masine treba nalezato (kamos to tak ma v Ducati 749). Taky bych asi investoval do poradne nabijecky ... vse se docete tady: http://www.motorkari.cz/detail-clanku/?cid=3031&kid=645_________________
 Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Wewerka | 
				
				
					|  Napsal:  úte 12. úno 2008 21:52:22  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: úte 04. pro 2007 23:55:47
 Příspěvky: 114
 Bydliště: Zlínsko
 | 
				
					| no a jak teda poznám pohledem bezúdržbovku od gelovky?? _________________
 Babetta > Jawa 350/640 > Honda X8R-X> Honda NES 150 > SV650SK4
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Jimbo | 
				
				
					|  Napsal:  stř 13. úno 2008 0:28:08  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Moderátor |  
					|  |  Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
 Příspěvky: 3868
 Bydliště: Újezd u Brna
 | 
				
					| Tak ono je to vpodstate jedno, nabiji se stejnym typem nabijecky. Jinak by se to asi muselo dohledat podle konretniho typu a znacky baterky, napr u YUASA je bezudrzbovka na SV(tu mam ja) YTX9-BS a gelovka YT14B-4 ... _________________
 Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Wewerka | 
				
				
					|  Napsal:  čtv 14. úno 2008 9:52:18  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: úte 04. pro 2007 23:55:47
 Příspěvky: 114
 Bydliště: Zlínsko
 | 
				
					| už sem to objevil, bezúdržbovka má na sobě velké písmena MF _________________
 Babetta > Jawa 350/640 > Honda X8R-X> Honda NES 150 > SV650SK4
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Kasym | 
				
				
					|  Napsal:  ned 23. lis 2008 19:50:02  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: čtv 03. dub 2008 10:27:32
 Příspěvky: 595
 | 
				
					| našel jsem jedno povídání o bateriích tak ho sem přidámTo že je u baterie napsáno že je "klasická olověná, bezúdržbová nebo gelová" nemá žádný vliv na to jaké má baterie složení, jak se evidentně domníváš. Jedná se pouze o počeštělé orientační názvy, tedy to jak se jim obecně říká. V tom popisu z Yacomi taky nikde nepíšou že by v gelové baterii nebylo olovo nebo že by tam byl nějaký gel.
 Olovo je ve všech motocyklových bateriích. Rozdíl je v provedení baterie.
 Olověnná baterie má články pouze "namočené" v elektrolytu, který může vytéct, může se vyvařit a tím pádem se musí také udržovat hladina mezi ryskami.
 Mezi beúdržbovou a gelovou baterií je jediný rozdíl a to v tom že gelová baterie je dodávána absolutně uzavřená a bezúdržbovku si zprovozňuješ sám. Výhoda je v tom že u gelovky tím pádem nemůže dojít k úniku kyseliny a proto se používá hlavně u motorek, které mají baterii uloženou naležato nebo dolu hlavou. Jak již někdo správně odpověděl u gelovky a bezúdržbovky se kyselina nasákne do "síťoviny" která je mezi články a tím se zabraňuje obnažení a oschnutí článků, které samozřejmě vede k nefunkčnosti nebo poklesu výkonu baterie.
 Olověnné baterie by se při nabíjení měly lehce přebít aby došlo k jejich vyvaření a tím taky ke správnému nasáknutí kyseliny do článků. Bez pořádného nabití by vlastně tato baterie už od zprovoznění neměla 100% výkon a v motocyklu se baterie většinou už uplně "doplna" nenabije, takže si špatným nabitím zkracujete životnost.
 Gelovky a bezúdržbovky se naopak vyvařit nesmějí a to ze dvou důvodů. 1. pokud vyvaříte elektrolyt a hladina klesne, dojde k obnažení článků což je špatně. 2.Baterie je uzavřená takže se vzniklým tlakem nafoukně a může klidně explodovat. To je právě napsáno na pro tebe nesrozumitelném a zbytečném popisu zezadu baterie.
 Co se materiálů týká:
 Olovo je sice ve všech, ale kvalita použitého olova se samozřejmě liší. Jiné je také složení izolátorů a jiná je i hustota použitého elektrolytu. Tím pádem má například obyčejná olověnná baterie aby byla levnější použité levnější materiály. Kvalita materiálů se samozřejmě liší i u každého výrobce a proto je třeba Yuasa dražší.
 V praxi to je potom tak že gelovka má vhledem k materiálům nejvyšší "výkon" asi o cca 10% oproti bezúdržboce a asi o 30% oproti olověnné baterii. Procenta se samozřejmě liší podle výrobce.
 Tím "výkon" není myšlen startovací proud v Ampérech ani celková síla v Ah, ale spíše schopnost jak dlouho je baterie tento proud schopna poskytnout. Tato hodnota se samozřejmě v popisu neuvádí, protože je různá od kusu a není přesně měřitelná.
 Na závěr jen že to že někdo nazývá bezúdržbovku gelovkou je sice chyba, ale je to vlastně téměř jedno protože se o ně pečuje stejně a to speciální nabíječkou, která je schopna řídit a ovlivnit styl nabíjení a při plném nabití nabíjení ukončit., nebo se přepnout do udržovacího režimu.
 _________________
 Bandit Pičo :-)
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| zdeněk | 
				
				
					|  Napsal:  ned 23. lis 2008 20:15:21  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
 Příspěvky: 1698
 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
 | 
				
					| Tady  http://www.astip.cz/nabijec/produkt.htm    je návod k nabíječkám,které má většina mých spolumotorkářů a dole v návodu jsou i křivky a hodnoty. Na podzim zapneme a na jaře vypínáme a jezdíme.Jdou bez problému i na autobaterie,jen je dobíjejí delší dobu,ale jako udržovačky dlouhodobě odstavených vozů super._________________
 Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
 http://www.ase-dedic.com/
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Jimbo | 
				
				
					|  Napsal:  pon 24. lis 2008 20:51:37  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Moderátor |  
					|  |  Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
 Příspěvky: 3868
 Bydliště: Újezd u Brna
 | 
				
					| Kasym > dobrej článek pro připomenutí pro ty, kteří v tom nemají jasno...
 Zdeněk > Parkuješ motku někde v chladnější garáži na zimu? Já totiž baterku na zimu mám oddělanou v pokoju a ještě sem bezúdržbovku nemusel nikdy nabíjet... znám borca kterýmu na SV 650 vydržěla bezúdžbovka 7 let bez jedinýho nabití....
 _________________
 Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Shorty | 
				
				
					|  Napsal:  pon 24. lis 2008 22:09:52  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: sob 24. kvě 2008 23:42:46
 Příspěvky: 1804
 Bydliště: Štěchov
 | 
				
					| Já ji v teplu mám, ale pro jistotu jsem ji dobil v rámci možností, nic tím zkazit nemůžu. _________________
 Začalo to 05 jednoskokem -> potom dlouho ČZ 175 -> pak modré SV650S -> a teď eruška
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| zdeněk | 
				
				
					|  Napsal:  pon 24. lis 2008 22:21:13  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| záklaďák |  
					|  |  Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
 Příspěvky: 1698
 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
 | 
				
					| To jimbo: motorka stojí ve zmrzlé garáži,kámošům většinou taky.Jinak i na dlouhou,mnou nezaviněnou odstávku moto /těžká havárie hlavně na mě/ jsem s touto nabíječkou velmi spokojen. _________________
 Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
 http://www.ase-dedic.com/
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
	
			| Jimbo | 
				
				
					|  Napsal:  pon 24. lis 2008 23:39:20  |  |  
			| 
			
				
					|  |  
					| Moderátor |  
					|  |  Registrován: pon 11. úno 2008 16:10:09
 Příspěvky: 3868
 Bydliště: Újezd u Brna
 | 
				
					| Tak to pak jo... _________________
 Jawa 21 -> Jawa 50 mosquito -> Cagiva mito EV 125 -> Cagiva River F600 -> Suzuki SV 650s K2 -> Suzuki GSX-R 1000 K3 -> Honda CRF 250R K9
 
 
 |  |  
			| Nahoru |  |  
		|  |  
 
 
	
		| Kdo je online |  
		| Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |  
 
	|  | Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru
 Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
 Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
 Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
 
 |  
 |