Právě je pát 19. říj 2018 6:26:56

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: sob 21. zář 2013 13:32:41 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
Ahoj,

hledal jsem, ale moc jsem toho o odstranění/zaslepení PAIR systému nenašel. Mám laďáka Delkevic a střílení z laufu mi prostě vadí. Nejsou to žádný rány, ale při deceleraci okolo 4tis ot. to ve výfuku dost bublá. Většina lidí by si toho možná ani nevšimla, nebo to neřešila, ale mě to prostě vadí a jsem toho názoru, že by se to dít nemělo :banghead:

Ptám se tedy, je tu někdo, kdo už odstranil PAIR? Protože krmit výfuk.potrubí hned za ventylem čerstvým vzduchem je pro ekologii sice fajn, ale pro mě už tak ne.

Našel jsem jen toto: http://www.chewys-stuff.co.uk/pair_removal/sv650k3_pair.htm

Je potřeba odstranit celý PAIR systém, nebo stačí pouze ucpat přívod vzduchu do PAIR? Přívod vzduchu je z airboxu, pod tou molitanovou houbičkou?

Došlo při ucpání/odstranění pair k minimalizaci nežádoucích výbuchů?

Děkuji


{ SHARE_ON_FACEBOOK } { SHARE_ON_TWITTER }
Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: sob 21. zář 2013 18:13:06 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
takže jsem dnes prolezl moto a už vím, že nasávání PAIR není v airboxu pod tím molitanem, ale na druhý straně airboxu. Pod tím molitanem je jen odfuk z převodovky či co.

Nikdo s tím nemá žádnou zkušenost?


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: ned 22. zář 2013 15:07:16 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
Nikdo nic? To zase budu průkopník? :scratch:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: ned 22. zář 2013 18:54:24 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
Tak mi to nedalo a dnes jsem vyřadil z činnosti PAIR.

Dlouho jsem přemýšlel, jak to udělat. Nechtěl jsem celý PAIR demontovat z motorky a vyrábět záslepky viz odkaz výše. Navíc při jeho odpojení je potřeba udělat zásah do elektriky, jinak hlásí řídící jednotka chybu.

Rozhodl jsem se tedy, že jen zaslepím nasávací otvor PAIRu. V airboxu by to šlo ale poměrně blbě, aby to nebyla prasečina a bylo to v případě potřeby demontovatelné. Navíc se mi nelíbila představa, že by se mi náhodou zátka uvolnila a byla by nasáta ke klapkám :scratch: .

Nakonec mě napadlo kulantní řešení, které všem rád poradím, protože nejsem určitě jediný, komu laďák střílel.
Nejjednodušší je ucpat hadici PAIRu, která vede z airboxu do roztrojky (odkud už vedou dvě hadice každá do jednoho válce) To stačí udělat kulatinou průměru 8mm a délkou 20-25mm. Ta se vloží přímo do plastové roztrojky, kde jde poměrně ztuha a hezky se to tím utěsní. Takže celý systém tam je, je zapojen, ale žádný vzduch za výfukový ventyl nejde ;)

Je to práce asi na 10 minut.

A teď výsledek:

Spotřeba - stejná (já jezdím za 5 litrů). Zvuk super, při deceleraci žádný nepříjemný střílení, takže člověk může mít otevřenej tlumič a přitom nemusí poslouchat výstřely z poplašňáku. Nezpozoroval jsem ani, že by to jelo hůř. Naopak, s novým tlumičem mi jede motorka lépe než s origo. Je hladovější po otáčkách. Na brzdě jsem s tím samozřejmě nebyl, ale je to zkoušeno na letišti kde jsem jezdil sprinty a porovnával jsem dosažené rychlosti na daném úseku. Mám i s výstrojí něco přes 70kilo a při ostrém startu musím na 1. i 2. kvalt ležet na nádrži, protože se vzpouzí ;)

Doufám, že se to bude někomu hodit, protože já jsem tím svůj problém vyřešil a jsem nadmíru spokojen :good:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 9:04:36 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22
Příspěvky: 2605
Bydliště: Štatl
Když by se ti chtělo, napiš, co vlastně ten PAIR systém na mašině dělá, proč se tam vůbec montuje, když po odstranění je to lepší...?....moc o tom nevim.
Do vejfucku mně to nestřílí, ale tak pro zajímavost....

_________________
Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 11:30:40 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
PAIR je výmysl kvůli snížení emisí. Je naveden kousek za výfukovým ventylem. Tím, jak ti proudí směs od výfukového ventylu do výfuku, tak ti vzniká podtlak (viz teorie proudění - je to podobné principu karburátoru) a z potrubí PAIRu je nasáván čerstvý vzduch přes jednosměrný ventyl (jazýčkový). Tím, že spálenou směs promícháš hned za výfuk.ventylem čerstvým vzduchem docílíš toho, že směs ještě dohoří vlivem okolní teploty. A pokud nedohoří, tak se aspoň "naředí". Díky tomu měla motorka nižší emise. Tuhle věc výrobci nemůžeme zazlívat, je to dnešní dobou a pokud chtějí, aby jejich mašina šla na trh, musí se tomu přizpůsobit.

Ale na emise se s motorkou nechodí. A když na to koukám "zelenýma očima", tak ten malej 650kovej motor moc nečistoty do ovzduší nenadělá. A kdyby do budoucna zavedli měření emisí i na motorky, tak mám PAIR během deseti minut v činnosti.
Já svůj problém vyřešil a jsem si jist, že jsou spokojeni i moje výfukové ventyly ;)

Schéma:

Obrázek

A takhle to vypadá na SVčku (fotky převzaty z netu) :

Obrázek

Obrázek


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 12:25:29 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: stř 17. říj 2007 21:13:12
Příspěvky: 6410
Bydliště: Praha
co by nam k tomu asi rekl zdenek? zdenku vyjadri se, ty vsechno hrozne vis ;-)

_________________
(2006) - CBR125R K5 + (2007) - SV650S K4 > (2011) - SV650R K4 > (2012) SV650RR K8 + (CBR600RR K5)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 14:23:04 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. úno 2013 21:38:01
Příspěvky: 85
Bydliště: Olomouc / Uherské Hradiště
Takže to střílení je způsobené tímto? Mně to při razantnějším brždění motorem (asi tak nad 5000 rpm) dělá taky a to tam mám IXIL dělaný přímo na toto SV.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 15:23:41 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
přesně tohle mi taky dělalo. Odstranil jsem PAIR a byl to zkusit na letišti. Roztáhl jsem trojku až k omezovači a pak jen brzdil motorem až někam ke 3 tis. Absolutní ticho, tak jak má být. Teď přede jako koťátko : motosmileV :

Ale rozhodně tuhle úpravu nikomu nenutím. Ať si každý střílí z laufu jak je mu libo :grin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 16:10:05 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52
Příspěvky: 1654
Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
shark píše:
co by nam k tomu asi rekl zdenek? zdenku vyjadri se, ty vsechno hrozne vis ;-)

Joooo,Hoornet má pravdu,taky už jsem to dělal.Na své jsem to nemusel,protože jezdím s tlumivkou,ale na otevřený Voxan jsem to taky zaslepil a byl klid.Jen jsem měl k dispozici tu sadu z USA.
Joooo a na klepající napínáky rozvodů jsem taky měl z USA lék v podobě mechanických napínáků-jen se musely tak 1x za rok dopnout.
Napínáky byly odsud
http://www.sudco.com/apeCamchain.html

_________________
Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S
http://www.ase-dedic.com/


Naposledy upravil zdeněk dne pon 23. zář 2013 16:23:05, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 16:19:57 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56
Příspěvky: 1981
Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
Hmm, to mě zčéná zajimat. Občas mě to při deceleraci bóchne a docela mě to serinká...

_________________
Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 16:21:32 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
to znám, já furt koukal jestli někde u cesty nestojí myslivec s flintou :grin:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 20:47:54 
Offline
záklaďák

Registrován: sob 22. pro 2012 16:04:57
Příspěvky: 121
Bydliště: SK - Bratislava
Moj mivv si obcas tiez streli, ale podla mna je to super :-) mam po vymene vyfuku a K&N filtra SV vyladene a premerane na brzde, myslim ze obcas ta strela z vyfuku neskodi :-)

Moj vyfuk si obcas streli ako pan : motosmileV :


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: pon 23. zář 2013 21:03:10 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 16. úno 2011 21:37:40
Příspěvky: 481
Bydliště: Vamberk
mirekk píše:
Moj mivv si obcas tiez streli, ale podla mna je to super :-) mam po vymene vyfuku a K&N filtra SV vyladene a premerane na brzde, myslim ze obcas ta strela z vyfuku neskodi :-)

Moj vyfuk si obcas streli ako pan : motosmileV :

Taky neřeším... Občas si při deceleraci prdne, jeden prd, lepší než 10 doktorů :D :D :D : ride1 :


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 8:41:17 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 02. úno 2013 21:38:01
Příspěvky: 85
Bydliště: Olomouc / Uherské Hradiště
Tak to rád slyším. Říkal jsem si, jestli je to normální. Pokud to ničemu nevadí, ať si klidně prdne :D


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 9:16:13 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
qjetinac píše:
ať si klidně prdne :D


Tvoje výfukový ventyly tě budou milovat :clapping:


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 11:34:22 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22
Příspěvky: 2605
Bydliště: Štatl
Mně to do laufu při deceleraci prdne jen na n ezahřátém motoru a to ještě tak málo...Mám KN, výfuky Leo Vince, homo vložky vytažené
OK, jakou jinou výhodu to má mimo ukončení střílení do laufu? Mimo popsaných pocitových, že to lépe jde za plynem...??

_________________
Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 11:36:34 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22
Příspěvky: 2605
Bydliště: Štatl
mirekk píše:
Moj mivv si obcas tiez streli, ale podla mna je to super :-) mam po vymene vyfuku a K&N filtra SV vyladene a premerane na brzde, myslim ze obcas ta strela z vyfuku neskodi :-) Moj vyfuk si obcas streli ako pan : motosmileV :

Co jsi ladil na seriové řídící jednotce? Nebo tam máš pwc?

_________________
Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 12:13:17 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17
Příspěvky: 526
Bydliště: Náchod
kawo, jestli ti to nestřílí, tak to neřeš. Jede to asi stejně. Ty pocity co jsem psal se týkaly spíš otevřený koncovky, s kterou jsem si ale taky dlouho hrál :roll: Mě to právě střílelo víc ohřáté - jak se rozpálily svody tak to díky čerstvýmu vzduchu dost dohořívalo..

Pokud ti to nestřílí, tak bych to nechal jak je, ničemu si nepomůžeš ;)

Jsem zvědavej co to bude dělat, až tam dám KN filtr. Třeba to při kombinaci otevřený tlumič výfuku + KNko tolik nědělá. Nevím. Já mám origo filtr.


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
 Předmět příspěvku: Re: Odstranění PAIR
Nový příspěvekNapsal: úte 24. zář 2013 12:43:19 
Offline
záklaďák
Uživatelský avatar

Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22
Příspěvky: 2605
Bydliště: Štatl
hOOrNeT_ čemu říkáš otevřený koncovky? Otevřený tlumič?
Jinak origo filtr bych osobně v kombinaci na laďák nikdy nenechal. Už jen třbas kvůli ceně. KN, BMC se zdá na prvotní investici dražší.
Ae když si uvědomíš, že před každou sezonou ten filtr jen vyčistíš, tak tím ušetříš. Tím něříkám, že origo filtr je třeba měnit před každou sezonou, ale on se tam nějakej ten bordel nasbírá. Tže úreventivní vyčištění KN podle mě jen prospěje.
Jo, je samozřejmě rozdíl v tom, jakej kdo má nájezd za sezonu, že áno.

_________________
Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7


Nahoru
 Profil  
Odpovědět s citací  
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
POWERED_BY
Český překlad – phpBB.cz