|
Právě je pát 09. kvě 2025 16:57:13
|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Zobrazit nepřečtené příspěvky
Autor |
Zpráva |
hOOrNeT
|
Napsal: sob 21. zář 2013 13:32:41 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17 Příspěvky: 526 Bydliště: Náchod
|
Ahoj, hledal jsem, ale moc jsem toho o odstranění/zaslepení PAIR systému nenašel. Mám laďáka Delkevic a střílení z laufu mi prostě vadí. Nejsou to žádný rány, ale při deceleraci okolo 4tis ot. to ve výfuku dost bublá. Většina lidí by si toho možná ani nevšimla, nebo to neřešila, ale mě to prostě vadí a jsem toho názoru, že by se to dít nemělo Ptám se tedy, je tu někdo, kdo už odstranil PAIR? Protože krmit výfuk.potrubí hned za ventylem čerstvým vzduchem je pro ekologii sice fajn, ale pro mě už tak ne. Našel jsem jen toto: http://www.chewys-stuff.co.uk/pair_removal/sv650k3_pair.htmJe potřeba odstranit celý PAIR systém, nebo stačí pouze ucpat přívod vzduchu do PAIR? Přívod vzduchu je z airboxu, pod tou molitanovou houbičkou? Došlo při ucpání/odstranění pair k minimalizaci nežádoucích výbuchů? Děkuji
|
|
Nahoru |
|
 |
hOOrNeT
|
Napsal: ned 22. zář 2013 18:54:24 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17 Příspěvky: 526 Bydliště: Náchod
|
Tak mi to nedalo a dnes jsem vyřadil z činnosti PAIR. Dlouho jsem přemýšlel, jak to udělat. Nechtěl jsem celý PAIR demontovat z motorky a vyrábět záslepky viz odkaz výše. Navíc při jeho odpojení je potřeba udělat zásah do elektriky, jinak hlásí řídící jednotka chybu. Rozhodl jsem se tedy, že jen zaslepím nasávací otvor PAIRu. V airboxu by to šlo ale poměrně blbě, aby to nebyla prasečina a bylo to v případě potřeby demontovatelné. Navíc se mi nelíbila představa, že by se mi náhodou zátka uvolnila a byla by nasáta ke klapkám  . Nakonec mě napadlo kulantní řešení, které všem rád poradím, protože nejsem určitě jediný, komu laďák střílel. Nejjednodušší je ucpat hadici PAIRu, která vede z airboxu do roztrojky (odkud už vedou dvě hadice každá do jednoho válce) To stačí udělat kulatinou průměru 8mm a délkou 20-25mm. Ta se vloží přímo do plastové roztrojky, kde jde poměrně ztuha a hezky se to tím utěsní. Takže celý systém tam je, je zapojen, ale žádný vzduch za výfukový ventyl nejde  Je to práce asi na 10 minut. A teď výsledek: Spotřeba - stejná (já jezdím za 5 litrů). Zvuk super, při deceleraci žádný nepříjemný střílení, takže člověk může mít otevřenej tlumič a přitom nemusí poslouchat výstřely z poplašňáku. Nezpozoroval jsem ani, že by to jelo hůř. Naopak, s novým tlumičem mi jede motorka lépe než s origo. Je hladovější po otáčkách. Na brzdě jsem s tím samozřejmě nebyl, ale je to zkoušeno na letišti kde jsem jezdil sprinty a porovnával jsem dosažené rychlosti na daném úseku. Mám i s výstrojí něco přes 70kilo a při ostrém startu musím na 1. i 2. kvalt ležet na nádrži, protože se vzpouzí  Doufám, že se to bude někomu hodit, protože já jsem tím svůj problém vyřešil a jsem nadmíru spokojen 
|
|
Nahoru |
|
 |
Kawa
|
Napsal: pon 23. zář 2013 9:04:36 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22 Příspěvky: 2620 Bydliště: Štatl
|
Když by se ti chtělo, napiš, co vlastně ten PAIR systém na mašině dělá, proč se tam vůbec montuje, když po odstranění je to lepší...?....moc o tom nevim. Do vejfucku mně to nestřílí, ale tak pro zajímavost....
_________________ Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7, Aprilia RSV 1000R
|
|
Nahoru |
|
 |
hOOrNeT
|
Napsal: pon 23. zář 2013 11:30:40 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17 Příspěvky: 526 Bydliště: Náchod
|
PAIR je výmysl kvůli snížení emisí. Je naveden kousek za výfukovým ventylem. Tím, jak ti proudí směs od výfukového ventylu do výfuku, tak ti vzniká podtlak (viz teorie proudění - je to podobné principu karburátoru) a z potrubí PAIRu je nasáván čerstvý vzduch přes jednosměrný ventyl (jazýčkový). Tím, že spálenou směs promícháš hned za výfuk.ventylem čerstvým vzduchem docílíš toho, že směs ještě dohoří vlivem okolní teploty. A pokud nedohoří, tak se aspoň "naředí". Díky tomu měla motorka nižší emise. Tuhle věc výrobci nemůžeme zazlívat, je to dnešní dobou a pokud chtějí, aby jejich mašina šla na trh, musí se tomu přizpůsobit. Ale na emise se s motorkou nechodí. A když na to koukám "zelenýma očima", tak ten malej 650kovej motor moc nečistoty do ovzduší nenadělá. A kdyby do budoucna zavedli měření emisí i na motorky, tak mám PAIR během deseti minut v činnosti. Já svůj problém vyřešil a jsem si jist, že jsou spokojeni i moje výfukové ventyly Schéma:  A takhle to vypadá na SVčku (fotky převzaty z netu) :  
|
|
Nahoru |
|
 |
zdeněk
|
Napsal: pon 23. zář 2013 16:10:05 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: čtv 14. srp 2008 22:43:52 Příspěvky: 1698 Bydliště: Kousek od Kunětické hory.
|
shark píše: co by nam k tomu asi rekl zdenek? zdenku vyjadri se, ty vsechno hrozne vis  Joooo,Hoornet má pravdu,taky už jsem to dělal.Na své jsem to nemusel,protože jezdím s tlumivkou,ale na otevřený Voxan jsem to taky zaslepil a byl klid.Jen jsem měl k dispozici tu sadu z USA. Joooo a na klepající napínáky rozvodů jsem taky měl z USA lék v podobě mechanických napínáků-jen se musely tak 1x za rok dopnout. Napínáky byly odsud http://www.sudco.com/apeCamchain.html
_________________ Mnoho různých moto JAWA,teď SV650S http://www.ase-dedic.com/
Naposledy upravil zdeněk dne pon 23. zář 2013 16:23:05, celkově upraveno 1
|
|
Nahoru |
|
 |
stafflik
|
Napsal: pon 23. zář 2013 16:19:57 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: úte 06. lis 2007 21:52:56 Příspěvky: 1987 Bydliště: Doloplazy ( u Olomouce )
|
Hmm, to mě zčéná zajimat. Občas mě to při deceleraci bóchne a docela mě to serinká...
_________________ Suzuki SV 650 N rok výroby 2003, barva: modrá metalíza. ;-)
|
|
Nahoru |
|
 |
mirekk
|
Napsal: pon 23. zář 2013 20:47:54 |
|
 |
záklaďák |
Registrován: sob 22. pro 2012 16:04:57 Příspěvky: 121 Bydliště: SK - Bratislava
|
Moj mivv si obcas tiez streli, ale podla mna je to super  mam po vymene vyfuku a K&N filtra SV vyladene a premerane na brzde, myslim ze obcas ta strela z vyfuku neskodi Moj vyfuk si obcas streli ako pan 
|
|
Nahoru |
|
 |
hOOrNeT
|
Napsal: úte 24. zář 2013 9:16:13 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17 Příspěvky: 526 Bydliště: Náchod
|
qjetinac píše: ať si klidně prdne  Tvoje výfukový ventyly tě budou milovat 
|
|
Nahoru |
|
 |
Kawa
|
Napsal: úte 24. zář 2013 11:34:22 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22 Příspěvky: 2620 Bydliště: Štatl
|
Mně to do laufu při deceleraci prdne jen na n ezahřátém motoru a to ještě tak málo...Mám KN, výfuky Leo Vince, homo vložky vytažené OK, jakou jinou výhodu to má mimo ukončení střílení do laufu? Mimo popsaných pocitových, že to lépe jde za plynem...??
_________________ Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7, Aprilia RSV 1000R
|
|
Nahoru |
|
 |
Kawa
|
Napsal: úte 24. zář 2013 11:36:34 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22 Příspěvky: 2620 Bydliště: Štatl
|
mirekk píše: Moj mivv si obcas tiez streli, ale podla mna je to super  mam po vymene vyfuku a K&N filtra SV vyladene a premerane na brzde, myslim ze obcas ta strela z vyfuku neskodi  Moj vyfuk si obcas streli ako pan  Co jsi ladil na seriové řídící jednotce? Nebo tam máš pwc?
_________________ Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7, Aprilia RSV 1000R
|
|
Nahoru |
|
 |
hOOrNeT
|
Napsal: úte 24. zář 2013 12:13:17 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: sob 19. led 2013 15:01:17 Příspěvky: 526 Bydliště: Náchod
|
kawo, jestli ti to nestřílí, tak to neřeš. Jede to asi stejně. Ty pocity co jsem psal se týkaly spíš otevřený koncovky, s kterou jsem si ale taky dlouho hrál  Mě to právě střílelo víc ohřáté - jak se rozpálily svody tak to díky čerstvýmu vzduchu dost dohořívalo.. Pokud ti to nestřílí, tak bych to nechal jak je, ničemu si nepomůžeš  Jsem zvědavej co to bude dělat, až tam dám KN filtr. Třeba to při kombinaci otevřený tlumič výfuku + KNko tolik nědělá. Nevím. Já mám origo filtr.
|
|
Nahoru |
|
 |
Kawa
|
Napsal: úte 24. zář 2013 12:43:19 |
|
 |
záklaďák |
 |
Registrován: stř 21. lis 2007 9:42:22 Příspěvky: 2620 Bydliště: Štatl
|
hOOrNeT_ čemu říkáš otevřený koncovky? Otevřený tlumič? Jinak origo filtr bych osobně v kombinaci na laďák nikdy nenechal. Už jen třbas kvůli ceně. KN, BMC se zdá na prvotní investici dražší. Ae když si uvědomíš, že před každou sezonou ten filtr jen vyčistíš, tak tím ušetříš. Tím něříkám, že origo filtr je třeba měnit před každou sezonou, ale on se tam nějakej ten bordel nasbírá. Tže úreventivní vyčištění KN podle mě jen prospěje. Jo, je samozřejmě rozdíl v tom, jakej kdo má nájezd za sezonu, že áno.
_________________ Jawa 350,Kawa GPZ 500S,Kawa ZZR 600,Kawa ZX-6,Suza SV 1000S K3,Suzanka SV1000S K7 + Pyčoletka K5,Suzan SV1000S K7, Aprilia RSV 1000R
|
|
Nahoru |
|
 |
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|